Gå til innhold

Pc'en starter bare noen ganger


Anbefalte innlegg

Spørsmål:

 

1. Må man ha connecte PSU i en jordet kontakt?

2. Er det garantert at kontakten er jordet hvis den har den "tredje" kontakten på seg?

3. Er det fortsatt jord om man bruker forlengelseskabler før den siste kontakten inn i PSU?

4. Må man jorde kontakten til skjermen?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi pc'en bare skrur seg på noen ganger nå. Jeg må prøve og trykke på ON knappen og skru av og på psu hvis det ikke funker mange ganger for å få det til å funke. Jeg får ikke engang bipet fra bios. Men noen ganger funker det altså.. sånn som nå. Pc'en er ikke ustabil i det hele tatt men jeg begynner å lure på om PSU har tatt skade av den lange tiden uten jording pga at jeg må prøve mange ganger for å starte opp pc'en. Kan det være andre komponenter som har feil på seg eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde akkuratt samme problem selv, ville bare starte noen ganger, måtte ofte skru psu av/på opptil 30-40 ganger før jeg kunne få skrudd på pc'en.. men når den først var igang var den dønn stabil og kunne gå i flere dager.. det som fixet mitt problem var ihvertfall en ny strømmforsyning.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 00:17, skrev forbrukeren:

Spørsmål:


1. Må man ha connecte PSU i en jordet kontakt?

2. Er det garantert at kontakten er jordet hvis den har den "tredje" kontakten på seg?

3. Er det fortsatt jord om man bruker forlengelseskabler før den siste kontakten inn i PSU?

4. Må man jorde kontakten til skjermen?



 

1/4: Begge deler fungerer godt uten jord. Du kan imidlertid risikere jordingsfeil hvis noe skulle klikke i maskinen. Da er det å foretrekke at strømmen går i jord og ikke i kropp...

2: Nei. Det er ikke noe problem å bruke et deksel med jording på veggen slik at kontakten ser jordet ut (selv om den ikke er det).

3: Hvis skjøteledningene også er jordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...