Bilbergeren Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei folkens. Trenger tips og/eller råd til følgende: Skal lage et skjema som skal publisere eks en nyhet på ei webside. Dette gjøres via en vanlig web-side, og vedkommende som skal bruke siden er litt "grønn" når det gjelder html. Derfor ønsker jeg å lage ei side der han kan fylle ut et vanlig skjema, og hvis han trykker enter-tasten, skal det komme ei ny linje. Dette skal også lagres i databasen, og nyheten skal vises med mellomrom der de bilr lagt inn. Noen tips? Lenke til kommentar
espen_s Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tenker du på noe sånt? Replace(DinTekstHer, chr(13) & chr(10), "<br>") Mulig chr(13)... må byttes ut med noe annet. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tenker du på noe sånt? Replace(DinTekstHer, chr(13) & chr(10), "<br>") Mulig chr(13)... må byttes ut med noe annet. 6880857[/snapback] eller vbcrlf istedet for chr(10) og 13 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 eller vbcrlf istedet for chr(10) og 13 6893368[/snapback] Snakker vi VB.net er vbCrLf FYYYY! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Halvautomatisk wysiwyg du er ute etter? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Halvautomatisk wysiwyg du er ute etter? 7085093[/snapback] Ser veldig slik ut, selv ville jeg brukt regexp hvis det også er andre ting som likevel skal gjøres, feks sette inn a href på alle url'er som blir skrevet inn osv Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hei igjen (altfor lenge siden jeg har vært her ) Det jeg er på jakt etter er noe å erstatte enter-trykket med, f eks vbcrlf. Hvilket tegn/uttrykk/ord bruker jeg for å erstatte selve enter-klikket? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Replace(DinTekstHer, "\n", "<br>") ? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Replace(DinTekstHer, "\n", "<br>") ? 7483779[/snapback] Den funker vel ikke i VB.Net? Uansett så er det Replace funksjonen som er fyfy syntes jeg. Bruk heller Replace funksjonen som ligger i String objektet: DinStringVariabel = DinStringVariabel.Replace(vbCrLf, "<br>") eller DinStringVariabel = "DinTekstHer".Replace(vbCrLf, "<br>") Eller hva med å bruke en ordentlig WYSIWYG editor på web isteden: http://freetextbox.com/ Endret 12. desember 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå