Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hei, Jeg har en del servere, switcher, etc. som jeg har plassert på et uferdig rom her i huset, pgr. støy, men skal nå innrede rommet som et bad, med andre ord, jeg trenger et nytt sted og plassere maskinene. Derfor tenkte jeg på kjellern som et fint sted. Bråket blir issolert, og det er kjølig der. Men hvordan kan dette gå utover hardware ? Det er en allminelig murkjeller, så tenker på luftfuktigheten osv. Kan dette gjøre noe skade ? Det er lagt opp ordentlig strøm, og en sikkring på 20amper, så det er ikke noe problem. Har også stått en fryseboks der nede i all sin tid, men slike ting tåler kanskje litt mer fukt, enn hva en pc gjør ? Så noen som har peiling på dette ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Men hvordan kan dette gå utover hardware ? Det er en allminelig murkjeller, så tenker på luftfuktigheten osv. Går greit (iallefall for pc'ene) så lenge de står på, de utvikler såpass varme at fuktigheten holdes unna. Har sjæl en maskin stående i en smule fuktig kjeller på vestlandet, 20m fra havet. Switcher ol. kan muligens korrodere etterhvert...? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg tror det vil gå fint med serverene i alminnelig kjeller. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Det går helt fint det. Det er ikke no i en PC som blir ødelagt av høy luftfuktighet ved midnre det er helt ekstremt. Kondens er heller ikke noe problem i ditt tilfelle. -Stigma Endret 1. september 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Takker for svar Da flytter jeg alt ned i kjellern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå