stalker. Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Heisann! Det har plutselig oppstått et lite problem her. Det startet med at jeg skulle inn på ruteren for å åpne noen porter. Når jeg da skrev telnet 10.0.0.1 så fikke jeg følgende feilmelding: "Connecting to 10.0.0.1...Could not open connection to the host on port 23: Connect failed." Ble ganske lang i maska da det alltid har fungert før. Jeg kommer meg altså ikke inn på ruteren. Forstod ingenting, så prøvde å pinge den ("ping 10.0.0.1"), men får da følgende feilmelding: PING: transmit failed, error code 5. Samme feilmelding kommer opp når jeg pinger alle andre adresser..alt fra www.hardware.no til www.vg.no. Error Code 5. Det eneste som kan pinges er loopback: 127.0.0.1, det fungerer. Har googla en del, men ble ikke mye klokere for å si det slik. Har heller ingen anelse om hva dette kan skyldes, da jeg ikke har gjort noen store forandringer/installasjoner i det siste. Har prøvd å resette ruteren, koble fra, slått den av og på etc. men vet liksom ikke helt hva mer jeg kan gjøre. Kjører Windows XP SP2, bruker F-secure og windowsbrannmur. Har en Netopia 3351 ruter fra Nextgentel. Nettverkskort: NVIDIA nForce (integrert i MSI K8N Neo4 hovedkortet). Spør hvis det er mer dere trenger å vite! Setter pris på alle svar og håper det er noen vise menn/kvinner her som kan hjelpe meg med dette problemet. Se vedlegg for telnetfeilmelding Edit: Har selvsagt prøvd å slå av windowsbrannmuren og f-secure... telnetfeilmld.bmp Endret 1. september 2006 av stalker. Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Søkte litt, du kan teste å reinstallere nettkort drivere... evt prøve å resette TCP/IP. Se her for hvordan.. http://support.microsoft.com/?kbid=299357 -Trond Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Tusen takk for svar! Prøvde å resette TCP/IP, ikke sikker på om de ble resatt da. Måtte gjøre det "manuellt" gjennom netshell, skrev bare inn kommandoene som stod der ("netsh int ip reset c:\resetlog.txt"), men i loggen som blir laget står det bare "<completed>". Det blir altså ikke utført noen endringer. Fikk feilmelding da jeg lasta ned "Guided help". Kjørte programmet og fikk denne meldinga: "A connection with the server could not be established". Skulle gjerne prøvd å reinstallere nettkortdrivere, men klarer ikke finne de, hverken på nvidia.com eller msi.com.tw. Er man nødt til å laste ned nye hovedkortdrivere for å få nye nettverkskortdrivere? Edit: Joda, TCP/IP ble reset, så i feil resetlog isted, da jeg utførte kommandoen en del flere ganger enn nødvendig Men det fungerer fortsatt ikke. Endret 1. september 2006 av stalker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå