mohansno Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Igår fikk jeg en trojansk hest (tror det er det den kalles) på maskinen min etter å ha godtatt å laste ned noe som het PCODEC. Det kom opp en slik virus alert på verktøylinjen: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=93668. Med jevne mellomrom dukket også denne opp: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=93668. Jeg har prøvd følgende: -Skannet med AdAware, som fant 3 trojanere, og gav meg beskjed om å restarte maskinen for å kunne fjerne dem. Etter at jeg restartet forsatte symbolene å vise seg i verktøylinjen med den påfølgende Virus Alert-beskjeden som jevnlig kommer opp. -Deretter lastet jeg ned Webroot sin Spy Sweeper og skannet maskinen min. Også denne fant de tre trojanerne. For at Spy Sweeper skulle kunne fjerne disse måtte jeg kjøpe Subscription versjonen (til 30 US dollar). Jeg bestemte meg for å vente med å kjøpe denne; først ville jeg skanne maskinen min med antivirusprogrammet mitt, som er Norman Virus Control. - Jeg skannet så maskinen min med Norman Virus Control. Også den fant de tre trojanerne. Alt (tror jeg) ble satt i karantene, men den klarte ikke å fjerne (rense) disse to med følgende plassering: C:\Program Files\PCODEC\isaddon.dll, og C:\Program Files\PCODEC\isamini.exe. Disse to har navnet Trojaner: W32/Zlob.gen17 og Trojaner: W32/Zlob.gen4. Når jeg prøver å rense står det: "Filen er slettet (holdt tilbake). Deretter kommer det opp en melding (fra Norman Virus Control): "En eller flere av de infiserte filene var låst, og rensingen krever at maskinen startes på nytt. Lagre arbeidet ditt og klikk på Omstart nå". Jeg har flere ganger prøvd å skanne for så å omstarte maskinen. Til tross for det finner Norman Virus Control trojanerne hver eneste gang jeg skanner mappa. Det betyr jo at trojanerne ikke er fjernet fra maskinen min. Jeg går inn i mappa hvor de ligger på maskinen min og prøver å slette dem manuelt. Da får jeg opp følgende feilmeldinger (avhengig av hvilken jeg prøver å slette): -"Cannot delete isaddon: It is being used by another person or progam". Close any programs that might be using the file and try again". -Cannot delete isamini: Access is denied". Make sure the disc is not full or write-protected and that the file is not currently in use". -"Cannot delete isamotor: Access is denied". Make sure the disc is not full or write-protected and that the file is not currently in use". Etter å ha restarta maskinen etter skanning en rekke ganger igår viser ikke symbolene lenger nede i verktøylinjen, og Virus Alert-beskjeden dukker heller ikke opp lenger. Kan det bety at jeg delvis eller helt har klart å fjerne dritten (til tross for at Norman Virus Control oppdager den på mappa som jeg skanner)? Idag lasta jeg ned en cracka versjon av Spy Sweeper (versjon 4.5.9.709) fra www.torrentspy.com. Dette slik at jeg slipper å måtte for subscription. Key code og alt kom med nedlastingen. I løpet av installeringen oppdaterte Spy Sweeper seg slipp at den ble til nyeste versjon (5.0.7.1608). Da jeg skannet (med Spy Sweeper) mappa hvor trojanerne ligger fant den ingen som helst trojanere. Hva er grunnen til at trial versjonen (som er gratis) fant trojanerne, mens subscription-versjonen (som jeg lasta ned fra torrentspy) ikke fant noe i det hele tatt? Jeg er jo temmelig sikker på at de ligger på maskinen. Antivirusprogrammet mitt finner dem jo hver gang jeg skanner mappa. Jeg ser det er flere på forumet som har fått dette inn på maskinen sin. Jeg håper jeg har forklart problemet utfyllende nok. Hvis ikke kan jeg komme med mer hvis noe mangler. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg kan hjelpe deg hvis du fjerner cracke delen av posten din. Vil helst ikke få advarsel for #8 Lenke til kommentar
mohansno Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Jeg kan hjelpe deg hvis du fjerner cracke delen av posten din. Vil helst ikke få advarsel for #8 6783640[/snapback] Hva er "advarsel for #8"? Hva er #8? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Les reglene du #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Denne tar cracken din, husk til neste gang da...! Les retningslinjene en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg