x-ray-cat Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei. Jeg har prøvd å få en ny pc opp å kjøre. Den har et MSI hovedkort med P965 brikkesett og har en Core 2 CPU. Det fulgte ikke med en diskett med driverne på, men jeg har lest at nyere hovedkort ikke krever drivere. Han har heller ikke diskettstasjon, så hvis det finnes alternative måter å innstallere disken på, så hadde det vært fint. I bruksanvisningen, er det helst der det står om Raid, hvos Sata nevnes. Det står ikke hvordan man innstallerer Sata disken. Jeg har prøvd å fulge guiden som er gjort til Sticky her. Men får det ikke til. Noen som vet hvordan jeg innstallerer Sata disk? Jeg brukte ikke noen driver diskett. Er det nødvendig, og hvor får jeg isåfall det i fra? Mvh. Endret 8. september 2006 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ingen som har noen råd? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hva er det som ikke virker? Får du beskjed om at det ikke finnes noen harddisk? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ja. Hardisken dukker ikke opp i Bios. Når jeg trykker F6 så dukker det heller ikke opp noen harddisk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har du satt kontrolleren til sata mode = IDE . Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Mener jeg prøvde på det. Men er det slik at jeg ikke behøver drivere? Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Tror du må skaffe deg en diskettstasjon, drivere finner du på nettet. Om du får problemer videre bør du prøve en windows cd uten SP2. Dette da MS fucka opp noen sata-driver greier på sp2 cd'ene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Mener jeg prøvde på det. Men er det slik at jeg ikke behøver drivere? 6795057[/snapback] Med IDE emulering trengs ikke driver . SP2 er helt fint med native sata port . Det er Sp1 og Sp0 som er problematisk . Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Laster opp Readme-fila som fulgte med INF-filene på MSI sin hjemmeside. Antar det er disse driverne som er aktuelle med tanke på å få til Sata-støtte. Forresten, er det Intel INF Drivers for 945P/945G/955X Chipsets eller JMicron IDE/SATA RAID Driver jeg skal velge? Her lastes driverne ned. http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=744&kind=1 readme.txt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Skal være totalt unødvendig . Er du sikker på at sata disken er tilkoplet intel ICH kontroller port . Og denne satt i sata/ide mode (ikke raid) . Se forøvrig: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99910.0 Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) IDE/RAID Controll er satt som IDE. Har lastet inn JMicron IDE/SATA RAID Driver men det var visst bare for raid. Ingen utvikling. Hva bør jeg prøve på nå? Nå prøver jeg å gjøre dette: 8B. INSTALLING THE WINDOWS* XP INF FILES PRIOR TO* OS INSTALLATION ************************************************************ NOTE: The Windows* XP OEM Preload Kit distribution CD contains a setup directory with all the base operating system setup files and installation programs (WINNT.EXE and WINNT32.EXE). The name of the directory may vary depending on the distribution CD (e.g., \I386\). 1. Create the following directory structure under the <WINXP Setup Directory>: \$OEM$\$$\INF 2. Copy the Windows* XP INF files from <INF Extract Directory>\XP to the directory created in Step 1 above: <WINXP Setup Directory>\$OEM$\$$\INF 3. Create the following directory structure under the <WINXP Setup Directory>: \$OEM$\$1\drivers\IntelINF 4. Copy the Windows* XP INF files AND the catalog files (.CAT) from <INF Extract Directory>\XP to the directory created in Step 3 above: <WINXP Setup Directory>\$OEM$\$1\drivers\IntelINF 5. Either modify the default Windows* XP installation answer file, UNATTEND.TXT, located in <WINXP Setup Directory>, or create a customized answer file. The answer file must include the following information: [unattended] OemPreinstall = Yes OemPnPDriversPath="drivers\IntelINF" A sample answer file for preloading the Intel® Chipset Software Installation utility files is available: <INF Extract Directory>\XP\INFAnswr.TXT If you are a computer manufacturer, refer to the Microsoft* Windows* XP Guide to Unattended Setup for more information about Windows* XP answer files and unattended installations. For more information about the \$OEM$ folder, refer to the Microsoft Windows* XP OEM Preinstallation Kit (OPK) User Guide. If you are not a manufacturer, refer to the Microsoft Windows* XP Deployment Guide. 6. Run "WINNT.EXE /u:<answer file name> /s:<WINXP Setup Directory>" to install Windows* XP. Tror dere dette kan hjelpe? Endret 3. september 2006 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Det var visst bare harddisk kontakten som ikke var plugget skikkelig i. Så alt fungerer visstnok slik det skal Men takk for at dere viste interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå