RIP Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg lurer på hva som er galt med 2 av neglene mine, jeg har spurt flere leger men ingen av de har snøring på hva det er! (har bare spurt når jeg har vært hos legen for å få fikset andre ting) Kan legge med et dårlig kamerabilde fra mobilen, men kan prøve å fortelle litt om hva som skjer: Det begynte med lillefingeren, det da det grodde ut mer ny negl, var den vedlig ruglete. Jeg tenkte ikke mer over det og trodde det var et slag, men da hele negla var ruglete og det spredte seg til neste finger begynte jeg å lure. Nå er begge neglene helt ruglete, men det har ikke spredt seg noe videre. Hva i allverden kan dette være for no tull, det har pågått i ca 1 år. Endret 1. september 2006 av RIP Lenke til kommentar
snarius Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Kanskje du treng kalsium. Drikk mykje mjølk! (Har faktisk ikkje peiling på kva det kjem av) Lenke til kommentar
Timur Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Omg! Det er det sjeldne negleviruset! Ta å riv av negla, hvis den fortsatt er ruglete når den vokser ut igjen, bør du oppsøke spesialister. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Tjohey! Takk for mange seriøse svar Tingen er at det gjelder bare 2 av neglene, så det er ingen mangler som jern, kalsium osv. Da vises det vel på alle neglene? And for the record, hva heter en negleekspert? :S Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm, jeg har negler med små hull i, også ser neglene "knekt" ut på en måte. Jeg har også hvite prikker under neglene, og den hvite linja er ikke rett hos meg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Har faktisk det nesten det samme som deg trådstarter. Er neglefeste litt rart hos deg også? Nede med det "båndet" helt nederst på neglen? Får du av og til små blemmer på fingeren? Rundt negelen, mest midt oppå. Hos meg er det også på lillefingeren. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Har faktisk det nesten det samme som deg trådstarter. Er neglefeste litt rart hos deg også? Nede med det "båndet" helt nederst på neglen? Får du av og til små blemmer på fingeren? Rundt negelen, mest midt oppå. Hos meg er det også på lillefingeren. 6785320[/snapback] neglefestet er normalt. får heller ikkr noen blemmer eller noe annet er bare at negla er ruglete Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 har hatt samme før.. drikk mye melk og få i deg kalsium så blir det bra! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 men om man har mangler, kommer det ikke på alle neglene da? Jeg drikker ikke akkurat mye melk, men jeg hadde mens jeg var i militæret og, og da drakk jeg en halvliter med melk hver dag. Det bør vel være nok? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har hatt det samme før, og det gikk over når neglen vokste ut. Altså, det var ikke sånn med det som vokste ut, bare det som var der. Så på neglen nå, og så at jeg faktisk har det på to negler. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Altså, det gror ut "ruglete" negl, vet ikke hvor fort negler gror. Men har hatt det såpass lenge at det ikke er noen slagskade eller noe sånn. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tjohey! Takk for mange seriøse svar Tingen er at det gjelder bare 2 av neglene, så det er ingen mangler som jern, kalsium osv. Da vises det vel på alle neglene? And for the record, hva heter en negleekspert? :S 6783974[/snapback] Prøv noen måneder på grovskive (eller ei grov kakeskive.. elsker ordet kakeskive ) med brunost på! Et godt lag med brunost og skikkelig meieri( ? ) smør. Du burde hjelpe om du mangler jern, kalsium og det som værre er! Hmm, jeg har negler med små hull i, også ser neglene "knekt" ut på en måte. Jeg har også hvite prikker under neglene, og den hvite linja er ikke rett hos meg. 6783997[/snapback] Den hvite linja går i buet form hos meg.. Men hull? Send bilde! Lenke til kommentar
Frogzey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har det samme problemet. Har du pillt mye på neglebåndene dine? det har jeg, og legen min var enig i at det kunne være det. Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Biter du negler? Jeg hadde også ruglette negler en periode. Det gikk bort etter en stund Da jeg en gang for noen år siden siden skulle lære meg å spille piano (slutta da jeg var 10-11 år tror jeg), hadde jeg en spillelærer som ikke hadde negler. Hun hadde bit negler, og nå hadde de sluttet å vokse ut igjen sånn som jeg forstod det. Veit ikke hvorfor de slutta å vokse ut, men det var på grunn av at hun bet negler. Jeg har bit negler så lenge jeg kan huske, men ingenting har skjedd. Prøver å slutte da... Lenke til kommentar
banjo_kari Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 min negl er ikke så ruglete, men det henger en liten bulk ut fra under fire av neglene på en hånd, på en måte... litt vanskelig å forklare det er nesten som en fettklump, bare at de er myke... akkurat som om det skulle være vann under der! var hos legen for det, men han sa at det KANKSJE ble borte etter hvert... husker ikke akkurat hva han kalte dette da men! føler at jeg ikke kan være ute på date og holde rundt glasset, i fare for at han oppdager de fire små fettklumpene mine jaja, ikke akkurat så mye med saken å gjøre, men følte for å si det Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Har akkurat samme problemet som trådstarter, men sluttet med negle/neglebåndbiting for 3mnd. siden og nå vokser neglene ut hele og fine. Endret 5. september 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Men jeg pleier ikke å bite negler, iallefall ikke neglebåndet Edit. UÆÆHH! Jeg studerte akkurat neglene mine nøyere, særlig neglbåndet, da folk har nevnt det mye. Og det er akkurat der feilen ligger! på de to neglene som er stygge, så er henger ikke neglbåndet fast i negla. Den er liksom dradd tilbake. Og på en finger så henger bare halve neglbåndet fast, og da er halve negla stygg :\ Hvordan får man bedre neglbånd? Endret 4. september 2006 av RIP Lenke til kommentar
snarius Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Å bite negler er faktisk svært uhygienisk. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Å bite negler er faktisk svært uhygienisk. 6804883[/snapback] No shit? Men går det ann å lime fast neglbåndene igjen? Det er jo ganske vansklig å få de til å gro på av seg selv Lenke til kommentar
kolibri65 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Du har vel fått mange gode tips frem til nå, men ingen klar svar. Det første som slo meg var at det kunne være kostholdet ditt. Det trenger ikke vises på alle neglene om dette er tilfelle. Men har jeg vært deg har jeg gått til en ny lege og krevd å få et klarer svar på dette problemet. Tull at leger ikke kan gi deg svar. Vet han/hun ikke svaret må du kreve at han henviser deg til en spesialist. Tror ikke det er naturlig å gå med slike negler over så lang periode. Det kan være en sopp, betennelse,vitamin eller mineralmangel, eller noe stoff du muligen har for mye av. Ikke tro at melk er løsningen. Kansje du får i deg for my kalk også...ikke vet jeg. Muligens du kan henvende deg til en skjønnhetsalong e.l. De har peiling på negler vet du....de har sett sikker lignende tilfeller... Men mitt råd er. Bli henvist til noen som kan gi deg en god vurdering på problemet. Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå