Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rare negler, ruglete

RIP

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er galt med 2 av neglene mine, jeg har spurt flere leger men ingen av de har snøring på hva det er! (har bare spurt når jeg har vært hos legen for å få fikset andre ting)

Kan legge med et dårlig kamerabilde fra mobilen, men kan prøve å fortelle litt om hva som skjer:

Det begynte med lillefingeren, det da det grodde ut mer ny negl, var den vedlig ruglete. Jeg tenkte ikke mer over det og trodde det var et slag, men da hele negla var ruglete og det spredte seg til neste finger begynte jeg å lure. Nå er begge neglene helt ruglete, men det har ikke spredt seg noe videre. Hva i allverden kan dette være for no tull, det har pågått i ca 1 år.

post-17140-1157120700_thumb.jpg

Endret av RIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk det nesten det samme som deg trådstarter. Er neglefeste litt rart hos deg også? Nede med det "båndet" helt nederst på neglen? Får du av og til små blemmer på fingeren? Rundt negelen, mest midt oppå.

Hos meg er det også på lillefingeren.

6785320[/snapback]

neglefestet er normalt. får heller ikkr noen blemmer eller noe annet er bare at negla er ruglete :hmm:

Lenke til kommentar
Tjohey! Takk for mange seriøse svar :)

Tingen er at det gjelder bare 2 av neglene, så det er ingen mangler som jern, kalsium osv. Da vises det vel på alle neglene?

And for the record, hva heter en negleekspert? :S

6783974[/snapback]

Prøv noen måneder på grovskive (eller ei grov kakeskive.. elsker ordet kakeskive :p) med brunost på! Et godt lag med brunost og skikkelig meieri( ? ) smør.

Du burde hjelpe om du mangler jern, kalsium og det som værre er!

Hmm, jeg har negler med små hull i, også ser neglene "knekt" ut på en måte. Jeg har også hvite prikker under neglene, og den hvite linja er ikke rett hos meg.

6783997[/snapback]

Den hvite linja går i buet form hos meg..

Men hull? Send bilde!

Lenke til kommentar

Biter du negler?

Jeg hadde også ruglette negler en periode. Det gikk bort etter en stund :)

Da jeg en gang for noen år siden siden skulle lære meg å spille piano (slutta da jeg var 10-11 år tror jeg), hadde jeg en spillelærer som ikke hadde negler. Hun hadde bit negler, og nå hadde de sluttet å vokse ut igjen sånn som jeg forstod det. Veit ikke hvorfor de slutta å vokse ut, men det var på grunn av at hun bet negler. Jeg har bit negler så lenge jeg kan huske, men ingenting har skjedd. Prøver å slutte da...

Lenke til kommentar

min negl er ikke så ruglete, men det henger en liten bulk ut fra under fire av neglene på en hånd, på en måte... litt vanskelig å forklare :(

det er nesten som en fettklump, bare at de er myke... akkurat som om det skulle være vann under der!

var hos legen for det, men han sa at det KANKSJE ble borte etter hvert... husker ikke akkurat hva han kalte dette da men! føler at jeg ikke kan være ute på date og holde rundt glasset, i fare for at han oppdager de fire små fettklumpene mine :ermm:

jaja, ikke akkurat så mye med saken å gjøre, men følte for å si det :thumbup:

Lenke til kommentar

Men jeg pleier ikke å bite negler, iallefall ikke neglebåndet :hmm:

Edit. UÆÆHH!

Jeg studerte akkurat neglene mine nøyere, særlig neglbåndet, da folk har nevnt det mye. Og det er akkurat der feilen ligger! på de to neglene som er stygge, så er henger ikke neglbåndet fast i negla. Den er liksom dradd tilbake. Og på en finger så henger bare halve neglbåndet fast, og da er halve negla stygg :\

Hvordan får man bedre neglbånd? :dontgetit:

Endret av RIP
Lenke til kommentar

Du har vel fått mange gode tips frem til nå, men ingen klar svar. Det første som slo meg var at det kunne være kostholdet ditt. Det trenger ikke vises på alle neglene om dette er tilfelle.

Men har jeg vært deg har jeg gått til en ny lege og krevd å få et klarer svar på dette problemet. Tull at leger ikke kan gi deg svar. Vet han/hun ikke svaret må du kreve at han henviser deg til en spesialist. Tror ikke det er naturlig å gå med slike negler over så lang periode. Det kan være en sopp, betennelse,vitamin eller mineralmangel, eller noe stoff du muligen har for mye av. Ikke tro at melk er løsningen. Kansje du får i deg for my kalk også...ikke vet jeg.

Muligens du kan henvende deg til en skjønnhetsalong e.l. De har peiling på negler vet du....de har sett sikker lignende tilfeller...

Men mitt råd er. Bli henvist til noen som kan gi deg en god vurdering på problemet.

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...