iknowlittle Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Moderator, kan du hjelpe meg over i rett avdeling ? Beklager tabben Hei igjen folkens har et par spørsmål til dere . Jeg får muligens en (tror det er ) PII 233Mhz Acer box som jeg lurte på å lage fil/media server av . tror det er ca 128 Mb RAM ..... ikke akkurat det raskeste på jord..... Denne kommer til å ha en god size hd full av mp3/dvd/avi/xvid/divx m.m filer regner med å kjøre samba (har XP bærbar ...kvinnfolk...) Maskinen skal kun stå som server og trenger GUI kun for at iknowlittle ikke har tatt seg tid til å lære terminal (enda) kun to klienter , en xp bærbar og en stasjonær med ubuntu dapper spm 1 . Er denne maskinen tøff nok til å servere musikk og bilde i det heletatt ? spm 2 kommer jeg til å få kompabilitetstrøbbel i forbindelse med hardware ? spm3 Planlegger å legge inn ubuntu dapper og en lett GUI,muligens fluxbox er det en brukbar løsning ? spm4. andre (da fortrinnsvis bedre (les enklere og lettere) forslag til GUI ? Takker igjen for et bra forum med FLINKE, snille og tolmodige folk, både brukere og admins ! Endret 1. september 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 ja den er helt ok til og dele filer med. trur ikke du vil få noe særlig problemer med drivere til hardware.. alt du trenger er jo strengt talt driver til nettverkskortet. ja ubuntu vil fungere bare til og dele filer.. men vil ikke brukt den pcen som arbeidstasjon ettersom den kommer til og bli rimlig treg.. du kunne kanskje søkt litt på nettet og sett om du hadde funnet en enda mindre distro.. damn small linux f.eks. ville holdt med til fluxbox eller blackbox på en så treg pc Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) venter i spenning på å bli overflyttet til riktig avd. er litt klønete da OT er heller ikke meninga at den skal være arb.stasjon ! DSL er jo en mulighet , fungerer den like godt til Samba som ubuntu ? er den like grei å jobbe med ? jeg er ubuntu noob !! den eneste distro jeg har fått litt tak på Endret 1. september 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Da bruker du ubuntu. dsl må du legge inn samba selv i og det kan være litt vanskelig.. bruk ubuntu den vil fungere helt greit til deling av filer.. men vil være helt ubrukelig som arbeidstasjon Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 takker for svar , Ubuntu med fluxbox og samba it is !! nå skal jeg til Hamar å høre på Tower of Power spille , så får vi se hva som skjer iløpet av helga . bye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå