Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av etter rengjøring av vifter

Anbefalte innlegg

PC'n vil nå ikke komme ordentlig igang. Alt starter opp, og ting ser normalt ut. Men etter 15-20 sekunder, bare skrur den seg av tvert. Det skjer om og om igjen. Selv om jeg prøver å gå inn i BIOS, så bare skrur den seg av etter like lang tid.

Det eneste jeg har gjort er å ta ut vifter, støvsugd dem, og satt dem tilbake på plass. Kan jeg ha kommet borti noe? Har dette noe med strøm å gjøre?

Jeg aner ihvertfall ikke hva jeg skal gjøre.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå omsider kommet inn i Windows igjen. Lot PC'n stå stille en tre kvarters tid, og da jeg skrudde den på igjen, var den litt mer stabil. Jeg kom inn i bios, og så at CPU temperaturen lå på 86(!) grader. Og vifta gikk jo! Så med engang jeg prøvde å restarte igjen da, skrudde den seg av igjen. Så igjen prøvde jeg å resette bios med å flytte jumperen på hovedkortet. DA kom jeg inn i windows. Og nå viser temperaturen på sandra lite at cpu er 35 grader, og hovedkort 25 grader. Jeg skjønner ikke.

Men har et spørsmål:

Hvis bios "trodde" at temperaturen var skyhøy, vil den da kutte automatisk? Og hvorfor viser all software forskjellige temperaturer? Er det et spesielt program som går for å være mest presis på dette?

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å holde støvsuger laaaaaangt unna alt som skal inn i en pc... ingen ting jeg vet om lager mer statisk elektrisitet enn en støvsuger... vet om folk som har støvsuget pcen sin (JA... den gikk i stykker) men forsikkringsselskapet ville ikke dekke det fordi HAN hadde påført pcen denne skaden :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...