Daggy Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 PC'n vil nå ikke komme ordentlig igang. Alt starter opp, og ting ser normalt ut. Men etter 15-20 sekunder, bare skrur den seg av tvert. Det skjer om og om igjen. Selv om jeg prøver å gå inn i BIOS, så bare skrur den seg av etter like lang tid. Det eneste jeg har gjort er å ta ut vifter, støvsugd dem, og satt dem tilbake på plass. Kan jeg ha kommet borti noe? Har dette noe med strøm å gjøre? Jeg aner ihvertfall ikke hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
tarjeiii Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Sjekket om du har koblet cpu vifta på riktig plass? Det er som regel en egen strømtilkobling for den. Ville tro du fikk feilmelding om den ikke var koblet til der, men om den er det og det fortsatt skjer kan du jo prøve å skru av sjekking av cpu vifta i bios. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Rekker ikke gjøre det. Tastaturet virker inne i bios, men det fryser etter 5 sek. Så hører jeg at vifta synker, og den skrur den seg av.. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Høres ut som om kjøleribba på prosessoren har løsnet litt.. kjenn etter på kjøleribben om den blir varm. Blir den ikke det er det dårlig kontakt. Ta på ny kontaktpasta.. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Har nå omsider kommet inn i Windows igjen. Lot PC'n stå stille en tre kvarters tid, og da jeg skrudde den på igjen, var den litt mer stabil. Jeg kom inn i bios, og så at CPU temperaturen lå på 86(!) grader. Og vifta gikk jo! Så med engang jeg prøvde å restarte igjen da, skrudde den seg av igjen. Så igjen prøvde jeg å resette bios med å flytte jumperen på hovedkortet. DA kom jeg inn i windows. Og nå viser temperaturen på sandra lite at cpu er 35 grader, og hovedkort 25 grader. Jeg skjønner ikke. Men har et spørsmål: Hvis bios "trodde" at temperaturen var skyhøy, vil den da kutte automatisk? Og hvorfor viser all software forskjellige temperaturer? Er det et spesielt program som går for å være mest presis på dette? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Anbefaler deg å holde støvsuger laaaaaangt unna alt som skal inn i en pc... ingen ting jeg vet om lager mer statisk elektrisitet enn en støvsuger... vet om folk som har støvsuget pcen sin (JA... den gikk i stykker) men forsikkringsselskapet ville ikke dekke det fordi HAN hadde påført pcen denne skaden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå