Gå til innhold

Sølte brus utåver bærbar data! ctrl har problemer

Nessi

Anbefalte innlegg

Hei

Min uheldige kjereste klarte å velte solo flaske oppå min helt nye bærbar pc idag. En Zepto Znote 6214w kjøpt på netshop. alt virka som det skulle, men den ble litt rar etterpå, skrudde seg av å tastaturet ble rart. sølte bare på tastaturet.

Alt fungerer som det skal nå untatt ctrl. flasken ble veltet på venstre side. har spilt med den etterpå og alt fungerer.

Men ctrl virker bare hvis jeg trykker "fn og sysrc" men da virker ingen andre knapper, bare sånne ctrl+c shortcutter. og for å få alle andre taster til å fungere ijenn må jeg trykke "fn og break" Må jeg sende inn på reperasjon og blir det dyrt? Syns synd på jenta mi som ble veldig lei seg, det var jo uheld. men tror ikke det er noe annet feil, noen om vet hva jeg kan gjøre? ta av taster og vaske unna kliss kansje? noen tips?

Mvh Even.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare sølte på tastaturet så vil alt ordne seg. "Alle" bærbare har et tastatur som ikke blotter innmaten i maskinen. Ikke bare gir det bedre beskyttelse mot væskesøl, men hindrer støv, smuss og matsmuler å tette legge "teppe" over varm maskinvare.

Problemet med brus er at det er klissete. Det vil si at tastaturet neppe blir "bedre" med tiden. Mange har fått gode resultater ved å skru løs tastaturet og vaske det i vann. Så lenge det ikke går strøm gjennom det, eller fancy lcd-skjermer og annet skrap er en del av tastaturet så burde dette stemme. I verste fall blir du nødt til å kontakte zepto for å kjøpe nytt tastatur. Jeg vil gjette på at dette koster maks 500 kr. I denne anledning kan jeg da nevne at jeg selv kjøpte et tastatur til en bærbar fra aopen. Dette kostet 399 kr inkl. strømkabel.

Lenke til kommentar
I verste fall blir du nødt til å kontakte zepto for å kjøpe nytt tastatur. Jeg vil gjette på at dette koster maks 500 kr. I denne anledning kan jeg da nevne at jeg selv kjøpte et tastatur til en bærbar fra aopen. Dette kostet 399 kr inkl. strømkabel.

6783294[/snapback]

Et nytt tastatur til Zepto Znote 6214W/6014W koster 156,- som netshop selger løst her:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34872

Lenke til kommentar
Hvis du bare sølte på tastaturet så vil alt ordne seg. "Alle" bærbare har et tastatur som ikke blotter innmaten i maskinen. Ikke bare gir det bedre beskyttelse mot væskesøl, men hindrer støv, smuss og matsmuler å tette legge "teppe" over varm maskinvare.

Nesten alle men ikke denne. 6214W har luftinnsuget gjennom tastaturet. Man kjenner at det er en kald bris over tastene til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...