Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WindowsXP starter ikke opp!

Anbefalte innlegg

Fikk dette problemet etter jeg installerte noen Windows updates. Jeg valgte alle oppdateringene forutenom Windows Genuine Advantage siden Windowsen ikke var av ekte vare. Så rebootet jeg. Nå nekter Windows å starte opp.

Det som skjer:

Vanlig oppstartsprossess ->Windows bootscreen -> blank skjerm 10 sekunder -> harddisk slår seg av -> auto reboot.

Har prøvd sikkerhetsmodus, fixmbr, fixboot, winxp cd recovery, osv.

Noen som har vet hva som har skjedd?

Oppsett:

Abit is7-e hovedkort, 512 ram, 1x IDE 160gb hdd, 1x s-ata 320gb hdd.

160gb hdd var partisjonert i 4 deler. Operativsystem var på 160gb hdd. C:

Har lagt inn ny windows på en annen partisjon nå.

På forhånd takk

Mvh, Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever akkuratt det samme. Jeg mener det har noe med driveren sptd.sys, som brukes av daemontools og alcohol 120%, hvis du har noen av disse progammene kan du prøve å avinstallere dem. En av de nyere oppdateringer fra microsoft har trolig krasjet med den driveren. Selv sliter jeg med dette problemet. Noen andre som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Jeg opplever akkuratt det samme. Jeg mener det har noe med driveren sptd.sys, som brukes av daemontools og alcohol 120%, hvis du har noen av disse progammene kan du prøve å avinstallere dem. En av de nyere oppdateringer fra microsoft har trolig krasjet med den driveren. Selv sliter jeg med dette problemet. Noen andre som har noen ideer?

6784942[/snapback]

Hadde alcohol og D-tools, men hadde ikke den nyeste versjon så var neppe det. Fant heller ikke sptd.sys. Problemet lignet, men var nok ikke det. Takk for svar :)

Det som er merkelig her er at man kan høre harddisken slå seg av 5 sekunder før maskinen starter på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...