Onkel Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Også fra Berlin, men dette er jeg spesielt interessert i tilbakemelding på. Ikke det teknisk beste bildet jeg har tatt, for motivet var skikkelig vanskelig: en stor metalluke i veggen på en bygning, og en lapp med liten skrift som forteller hva det er... Men detaljen i hjørnet gjør det antagelig til det sterkeste motivet jeg har kommet over. Så utfordringen var å finne en vinkel og et utsnitt som klarer å få med alle tre tydelig, uten at det blir så stort at man mister oversikten. Fungerer dette? Endret 1. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Det fungerer veldig godt - vel og merke hvis man skjønner hva luken er til. Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Tenkte det samme.. Vet ikke hvor raskt jeg hadde kommet på det hvis det ikke hadde vært for din hjelpsomme tekst. Hadde vært til hjelp om hele teksten "Babyklappe" på luken hadde vært med, men men... Et sterkt motiv! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Er det hva jeg tror det er? Sykt at det går ann... Sterkt motiv, men litt dårlig gjennomført... men det er kanskje ikke så mye å jobbe med... hadde kanskje vært mye bedre om smokken ikke lå i sola.. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Det er hva dere tror det er, ja. Det er derfor det er så synd at det ikke er helt selvforklarende. For å kritisere meg selv: Tanken bak dette utsnittet var å gjøre det så trangt som overhodet mulig, så forklaringen fikk så stor andel av bildeflaten som mulig. Dermed tok jeg bort det jeg kunne av selve luka, prøvde at det akkurat skulle være mulig å se at ordet Babyklappe i teksten sto på selve metallflaten, og at man forhåpentlig skjønner at metallet er en luke... det er ikke akkurat noe som hopper ut av bildet mot deg, man må stå og lese litt før man ser det. Og bildet er antagelig ikke godt nok i seg selv til å holde på oppmerksomheten lenge nok til det. Men jeg sliter litt med å se hvordan jeg kunne løst det. Flere tanker? Selv liker jeg best at smokken er i sola, det blir i det minste ett tydelig element. Men det drar kanskje oppmerksomheten i feil retning? Endret 1. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Kanskje det egner seg bedre som tegneserie? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 wtf? ... ... "tegneserien" var best... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 jepp.. Tegneserien gjorde seg faktisk bedre.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Eh... jeez Jeg likte begge versjonene. "Tegneserien" funka, men originalen traff meg mer. Jeg syns den er tydelig nok, men litt for subtil for de som blar kjapt gjennom bildene. En versjon for kunstelskeren og en for mannen i gata, altså.. Komposisjonen funker fint i mine øyne, og nettopp det at teksten ikke står skrevet så tydelig hever inntrykket en god del. Er ikke helt sikker på om jeg liker skyggen så godt, men den er vanskelig å gjøre noe med. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. september 2006 Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Er det hva jeg tror det er?Sykt at det går ann... 6782774[/snapback] ach Angaben der Pastorin Gabriele Staengl bestehe das Projekt Babyklappe zu 95 Prozent aus Beratung und soll nur in Ausnahmefällen verzweifelten Müttern die Möglichkeit geben, anonym ihr Neugeborenes in die Obhut eines Krankenhauses zu geben. (Quelle: Die Welt Online) Obhut = omsorg Å levere fra seg et barn til sykehusets omsorg, når en mor i ekstrem nød ikke er i stand til å ta vare på barnet. Veldig lite brukt, og det kommer visstnok i avisen hver gang det skjer. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Jeg kan ikke tysk, så jeg lot babelfish prøve seg: oh data of the Pastorin Gabriele Staengl consist the project baby flap to 95 per cent of consultation and is only in exceptional cases mothers the possibility despaired to give of giving anonymous its newborn child to the Obhut of a hospital. (source: The world on-line one) Himmel. Man skjønner poenget, men det er bare såvidt. Man reagerer på det. Men det er jo bra at tilbudet finnes, bedre enn alternativene ihvertfall. Og det fyller en marginal nisje når moren trenger å være anonym. Nå lå det en konvolutt inni* også, med påskriften "für die mutter". Antagelig med informasjon, kontaktpersoner og måter koble henne med barnet igjen hvis hun skulle angre ("hvis"?). Men samtidig... å levere barnet sitt inn i en kald metalluke i veggen vitende om at det antagelig er siste gang du ser han/henne igjen... hva kan være jævligere? *jeg åpnet luka i nysgjerrighetsfasen, må jeg innrømme, før jeg hadde lest lappen. De begynte å romstere i boksen fra baksiden med det samme jeg lukket den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Bruken av Babelfish fjerner liksom mye av alvoret ... Uansett er jo dette et bra tiltak, jeg tror ikke det er med på å lokke mødre til å forlate babyene sine. Bedre at de havner i babykassen enn i rennesteinen. Endret 2. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Fristende å komme trekkende med Piet Hein da: "Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, den har faktisk fattet begge deler ganske dårlig." Men jo, jeg ser poenget. Det var kanskje litt utidig. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Jeg kan ikke tysk, og er ikke spesielt stø i engelsk. Kan noen si på godt norsk hva som hadde skjedd her? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Det som er avbildet er en boks desperate mødre som en siste utvei kan legge barnet sitt i for å overlate det til sykehuset. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. september 2006 Rapporter Del Skrevet 2. september 2006 Det som er avbildet er en boks desperate mødre som en siste utvei kan legge barnet sitt i for å overlate det til sykehuset. 6791249[/snapback] Åja. Det første som slo meg når jeg så bildet var at en mor hadde lagt ungen sin i en microbølgeovn eller no.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå