Gå til innhold

Har Abit KT7A HKet kortsluttet? I så fall hvilket nytt HK?

Jon A. Feet

Anbefalte innlegg

Som sagt lurer jeg på om abit kt7a hket delvis har kortsluttet.....

Da jeg kom hjem fra jobb i dag startet jeg opp maskinen som vanlig.

Jeg kom til windows inlogging, logget inn.....

Det kom en evaluation period expired for historykill (ett shareware program jeg har brukt).

Så frøys maskinen.

Jeg rebootet med svenske knappen..

Da ville ikke skjermen vise noen form for reaksjon.

Er hket eller deler av hket kortsluttet???

Jeg har prøvd:

Flashe bios (via jumper).

Skifte skjermkort. (jeg kjører vanligvis med asus gf4, har og prøvd gainward gf2 og hercules 3d prophet 4500 pci).

bytte skjerm har jeg og prøvd.

Grunnen til at jeg tror bare deler av hk er kortsluttet (pci/agp bus???) er at cpu ribbe og chipset kjøler blir varme. mens skjermkort ribbe er kald........

Noen som har opplevd lignende??

Dersom hovedkort er defekt vil jeg sende det i retur til databutikken.com/no, men uansett vil jeg kjøpe meg ett nytt p4 hk og p4 prosessor (m/ ddr ram).

Det jeg vil ha er:

Hovedkort:

Serial-ATA

Gjerne Firewire (ikke nødvendig men ønsket)

agp 8x (ikke nødvendig men ønsket)

pci/agp lock.

gode overklokkings muligheter (stilling av vcore minne bus veldig gjerne med chipset kjøler m/vifte men jeg kan jo sette på en vifte etterpå.

usb 2.0

CPU:

Må være oc vennlig (vet ikke hvilken intel som har best stepping o.l. hvilken som når lengst...

Bør være med 533fsb

minne:

oc vennelig

256mb

cas 2

P.S. kt7a kortet har IKKE vært overklokket.

Takk til deg som tok deg tid til å lese hele posten og tilogmed la inn ett svar. :wink:

Edit: P.P.S. Har jeg ikke rett til å få pengsene tilbake i steden for nytt produkt?? (i henhold til den nye kjøpsloven???)

I så fall må jeg vel kunne kreve daverdien av kortet (1000,- kr)???

Some that died deserve life, and some that live deserve death.

J.R.R Tolkien

I don`t know what weapons the Third World War will be fought with, but i know that the Fourth will be fought with sticks and stones.

Albert Einstein

[ Denne Melding var redigert av: Jon A. Feet på 2002-10-26 22:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å sjekke med ett PCI skjermkort?

Høres veldig rart ut det at det skal skje akkurat i en reboot, så jeg ville nok ha sjekket litt mere før jeg sender det inn.

Når det gjelder mulighet til å få pengene tilbake, så er jeg veldig usikker. Har ikke lest noe som skal bety det du skriver. Har du noen link til en evt. publikasjoner der dette står?

Forslag til nytt oppsett må bli en P4 2.6B eller 2.4B, en god kjøleribbe (Gjerne en Swiftech MCX4000B), ett Intel 845PE hovedkort (Bruker ASUS P4PE selv med SATA, FireWire, RAID, Gigabit Ethernet og 6.1 Lydkort.), og PC3200 minne for å klokke litt.

-KJ

http://www2.fellowship.no/forum/

Lenke til kommentar

Quote:

Har du mulighet til å sjekke med ett PCI skjermkort?

Som skrevet så har jeg sjekket med et pci skjermkort da jeg har hatt dette i min gamle pc fra 94.

Quote:

Høres veldig rart ut det at det skal skje akkurat i en reboot, så jeg ville nok ha sjekket litt mere før jeg sender det inn.

Quote:

Synes å det var litt merkelig, men jeg har absolutt ingen anelse om hva som kan ha skjedd.

Quote:

Når det gjelder mulighet til å få pengene tilbake, så er jeg veldig usikker. Har ikke lest noe som skal bety det du skriver. Har du noen link til en evt. publikasjoner der dette står?

Jeg tror jeg hørte det en gang jeg halvså på tv2 hjelper deg.......

jeg skal sjekke om jeg kan finne en link...

Lenke til kommentar

Jeg har lest endel på http://www.lovdata.no nå.....

Det jeg har kommet fram til er at jeg har rett på (slik jeg har tolket og forstått det) nytt tilsvarende produkt og/eller i samme prisklasse...

Jeg tolker prisklasse som det produktet kostet når jeg kjøpte det (daverdi)((mer om daverdi og nåverdi finnes på lovdata.no))

Davwerdi på produktet var ca. 1000,- kr (litt mer).

+ Evt. omkostninger for forbruker (meg) som følge av at varen har gått i stykker....

(f.eks. at firmaet ikke har fått gjort jobben etc.(det har ikke vært slike omkostninger for meg)).

Så jeg vil da synes at dersom jeg først ber om/evt. krever dersom de nekter ett produkt til kr 1000,-(evt. legger til ekstra penger dersom jeg ønsker ett dyrere produkt (jeg kan kunne få et dyrere produkt dersom databutikken går med på det)).

Jeg skal (selfølgelig) i henhold til forbrukerloven/forbrukerkjøpsloven betale frakt.

Forbrukerloven/forbrukerkjøpsloven sier og at en hyggelig selger bør legge til litt ekstra rabatt (f.eks. en kabel e.l.) for å kompensere for at produktet gikk i stykker, men dette er ingen nødvendighet.

(Jeg tok litt feil da jeg mente jeg kunne kreve å få penger tilbake).

Høres dette fornuftig ut???

noen som har innvenddinger på mine tolkninger av kjøpsloven/forbrukerloven/forbrukerkjøpsloven???

Takk til de som har slitt seg gjennom hele inlegget! :wink:

Håper på flere svar og på flere forslag til nytt hk og cpu samt ram!!!

Lenke til kommentar

Hehehe :wink:

Den PCI biten på slutten leste jeg ikke... Så bare Prophet II, og antok det var AGP versjonen.

Når det gjelder din tolkning av loven, så synes jeg den høres flott ut. Bare vær oppmerksom på at de kan kreve å få levere tilsvarende produkt som det du leverer inn...

Har du prøvd å fjerne absolutt alle korta i PCen minus skjermkort, for så å starte opp?

-KJ

Lenke til kommentar

Da jeg tok ut alle kort,disker og cdrommer bortsett fra skjermkort og hdd startet pcen, da jeg gikk inn i bios for å stille in cpu speed o.l. kom det en merkelig lydd grrrrr grrrrr grrrrr og etter det har jeg ikke sett snurten avliv i hket.....

Så jeg skal sende mail til databutikken nå om at jeg vil sende det inn på mandag.

P.S. Jeg kjøper da nytt hk for å være sikker på at jeg ikke blir sittende uten i flere mnd.

Skal jeg kjøpe nytt amd hk??

eller p4 (lurer litt på p4 men........)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...