Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Datakjedens telefontjeneste - en spøk?

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle om dette her!

Har akkurat vært og kjøpt nytt Saitek Eclipse tastatur i her i Oslo.

Som alltid når man har bestemt seg for å kjøpe noe nytt datautstyr så vil jeg ha det som fort som mulig, helst i går... Sjekka først netshoposlo men de hadde kun tastaturet på fjernlager, dvs langt ut i neste uke før jeg har det. Sjekka så Datakjeden i Oslo (tidligere Komplett) og gjennom nettsidene deres fant jeg ut at de hadde det på lager, men ikke bare var det på lager men det kostet også bare kr 444,-. (Se selv på datakjeden's nettsider, 550 er vanlig butikkpris)

Tenkte at det var en feil så jeg skulle ringe før jeg dro ned i egen person. Jeg ventet til klokka var 10.10 siden jeg regna med at de hadde mange som lå på tråden rett etter åpning. Kl 11 gadd jeg ikke vente lenger så jeg dro ned og snakket med de. Tastaturet hadde de selvfølgelig ikke på lager (enda det stod grønn lampe og "på lager" på nettsiden.

Jeg tusla derfor over gaten til Digital Impuls og kjøpte tastaturet der, og når jeg fortalte historien min så slo de av 10% på prisen så jeg fikk det til 500,- (Takk til Digital Impuls for det jeg mener er fornuftig kundebehandling.

Det som er morsomt/flaut er at jeg lot røret ligge av på "support" telefonen til datatkjeden når jeg dro ned, og gjett hvem som FORTSATT sitter i kø... Vi snakker nå 140 minutter og fortsatt intet svar :D

Stakkars kunder som ringer inn med problemer til Datakjeden!!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datakjeden har i fm med skolestart opplevd en enorm pågang.

Dette har bidratt til at kapasiteten på telefonen ved Datakjeden Oslo AS ikke har vært tilstrekkelig.

Vi beklager dette på det sterkeste!

Fra tirsdag neste uke vil kapasiteten på telefon være kraftig forsterket.

Telefonstatistikk Datakjeden Fredag 01. september

Avdeling / Svar% / Snitt svartid

Support 77 % 02:34

Stavanger 87 % 01:44

Tønsberg 76 % 01:30

Trondheim 89 % 01:44

Tromsø 91 % 01:08

Stovner 77 % 00:48

Tallene for Bergen og Oslo har jeg dessverre ikke tilgjengelig.

Arnstein

Datakjeden AS

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

jeg henger meg på denne tråden, for telefon supporten til datakjeden er mildt sagt LATTELIG, har nå sittet i telefon å ventet på svar i snart 20 minutter... hvis det er så problemer å svare på telefoner hvorfor ikke ansette fler ?

og hvorfor har ikke websiden deres noe avbestillings muligheter? fordet å vente 3 dager for at dere skal sende en pakke er ikke aktuelt

edit:

sorry for å live opp en long dead tråd, men er vel bedre det enn å lage en ny en?

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Samme her...

Helt idiotisk, pakken har stått som "behandlet" i 2 dager på status, skulle da ikke være så vansklig å sende en ferdig behandlet pakke? Skulle skjønt det hvis det stod til behandling, eller varen ikke var på lager, men dette er en vare som er over 100+.

Greit nok at jeg fikk delene litt billigere her, men å sitte en time i kø på support telefon og ikke få svar, heller ikke på mail er uakseptabelt. Da bruker jeg heller en 200 lapp ekstra på bedre kundeservice og raskere behandlig av pakker. Virker som det kun er en ansatt, og han surfer bare på facebook...

Heller ingen mulighet for kansellering av ordre finnes, sikkert av god grunn...

Første og siste gang jeg handler på datakjeden.

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Samma skjedde med meg, jeg bestilte online en prosessor og velgte " reserver i butikk " Det var 1 på lager, og jeg fikk kvittering om at alt er i orden og at jeg kan hente varen. Da jeg kom dit, gjett hva ? De har tydeligvis solg ut prosessoren og det eneste jeg måtte gjøre er å vente i flere uker til de har fått den tilbake igjen. Det jeg gorde da var å stikke 50 meter fra butikken og kjøpe den samme prosessoren til akkurat samme pris hos digital impuls. Konge butikk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...