Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen viser "R480 VGA DVI Bios..."

Anbefalte innlegg

skjermen viser "R480 VGA DVI BIOS10007".

har prøvd pcen på en annen skjerm og samme problem oppstår,

plz hjelp meg :cry:

pcen funket helt fint i går, og har ikke hatt ett eneste problem med den siden jeg kjøpte den i fjor

dell dimension 8400

ati radeon x850xt platinum

Endret av Alxg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du ser er BIOS på skjermkortet som har våknet til live. Men problemet er tydeligvis at det ikke skjer noe mer, BIOS på hovedkortet har antagelig fått problemer med å initialisere ett eller annet.

Prøv å koble fra alle kabler til disker, CD drev, floppy etc og se om det blir noen forandring.

Er det noen pipelyd fra høyttaler (POST kode)?

Lenke til kommentar

Ingen pipe lyd...

Har en del viktig data som jeg faktisk hadde tenkt å ta sikkerhets kopi av disse dager, men så skjedde dette....

Er det sannsynelig at jeg mister data fra hardisken hvis jeg kobler ut alt det du sier?

ps det er et grønt lys som lyser på hoved kortet

Lenke til kommentar

glad for du sa det med kontakten, da jeg stakk hodet nedi kabinettet for se på en ting kom kinnet mitt ani innsiden på kabinettet og jeg fikk støt :p Råder alle som stikker hodet ned i saker og ting, hold kinnene unna alle metall gjenstander i kabinnetet :tease:

dellru4.jpg

Så etter det jeg har skjønt skal jeg ta ut de to kablene med rød ring over seg og strømkablene som er ved siden av. Er det riktig?

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Det jeg ikke har skjønt:

Skal jeg skru på pcen med kablene koblet fra eller i?

EDIT: Endelig fungerer support mailen til dell, det er en bug på siden som gjør at du ikke må trykke på "submit", men bildet av en pil forran. :hrm:

Har sent mail til dell og venter på svar, håper det ikke tar lang tid, får jeg ikke svar i kveld, ringer jeg til de i morgen tidlig. :roll:

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Snakket med dell, de sa jeg skulle ta grafikk kortet og inn i igjen. Det hjalp ikke... :no:

Koblet fra ledningene til cd stasjonene inn og ut og startet pcen. Det hjalp heller ikke... :thumbdown:

Hva skal jeg gjøre? :cry:

Venter på ny mail fra dell....

Fikk iallefall støvsuget gfrafikk kortet. På x850xt platinum er det en svær vifte, men på kjøle ribbene foran samlet det seg en del støv. Tok likegodt lydkortet og støvsuget det og :)

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

har du metal støvsuger så må du holde den LANGT una pcn din!! vær forsiktig når du støvsuger pcn i det heletatt spør du meg. en støvsuger kan danne masse statisk elektrisitet og det skal ikke mye statisk elektrisitet før et skjermkort til 5k går til helvete ;)

Lenke til kommentar
har du metal støvsuger så må du holde den LANGT una pcn din!! vær forsiktig når du støvsuger pcn i det heletatt spør du meg. en støvsuger kan danne masse statisk elektrisitet og det skal ikke mye statisk elektrisitet før et skjermkort til 5k går til helvete ;)

6791491[/snapback]

Kulan :tease:

Har plastikk, ekke helt dum :tease::tease:

Så forresten noen greie munn stykker til støvsugere på biltema.

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...