Alxg Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) skjermen viser "R480 VGA DVI BIOS10007". har prøvd pcen på en annen skjerm og samme problem oppstår, plz hjelp meg pcen funket helt fint i går, og har ikke hatt ett eneste problem med den siden jeg kjøpte den i fjor dell dimension 8400 ati radeon x850xt platinum Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det du ser er BIOS på skjermkortet som har våknet til live. Men problemet er tydeligvis at det ikke skjer noe mer, BIOS på hovedkortet har antagelig fått problemer med å initialisere ett eller annet. Prøv å koble fra alle kabler til disker, CD drev, floppy etc og se om det blir noen forandring. Er det noen pipelyd fra høyttaler (POST kode)? Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Ingen pipe lyd... Har en del viktig data som jeg faktisk hadde tenkt å ta sikkerhets kopi av disse dager, men så skjedde dette.... Er det sannsynelig at jeg mister data fra hardisken hvis jeg kobler ut alt det du sier? ps det er et grønt lys som lyser på hoved kortet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nei, du mister ikke data. Grønt lys er helt normalt, det sier ikke stort. Hvis du ikke får liv i den PCen så kan du ta ut disken, sette den i en annen PC og hente ut data. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) tror jeg venter litt, håkki skal komme opp å se på problemet snart EDIT: håkki er på tur... Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) skal jeg skru av pcen og så koble fra kablene eller skal jeg ha den på mens jeg gjør det? Lærte meg i alle fall hvordan jeg skal åpne kabinettet , rar metode... Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Skal aldri "kople" i en PC uten at du har den strømløs . Ikke bare shutdown da det fremdeles er standby strøm (5v) men frakoplet 220v også . Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Takk, nå reddet du mine fingre . Skal ikke tulle med ledningene enda. I værste fall blir det en helg uten pc, men da tar jeg å låner håkki sin Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Skal både strømkablene og flatkablene kobles fra cd stasjonene og så skal jeg starte pcen uten de kablene ? Eller skal jeg ta de inni igjen å så starte? Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) glad for du sa det med kontakten, da jeg stakk hodet nedi kabinettet for se på en ting kom kinnet mitt ani innsiden på kabinettet og jeg fikk støt Råder alle som stikker hodet ned i saker og ting, hold kinnene unna alle metall gjenstander i kabinnetet Så etter det jeg har skjønt skal jeg ta ut de to kablene med rød ring over seg og strømkablene som er ved siden av. Er det riktig? Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Er jeg den eneste som ikke kommer inn på support siden til dell? Eller er det feil på siden? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Trekk de flatkablene ut av hovedkortet, så eliminerer du kabelproblemer også. Strømkablene trenger du ikke trekke ut, men det skader ikke å prøve. Jeg får kontakt med Dell, men det går nokså tregt så det er nok et problem der. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Det jeg ikke har skjønt: Skal jeg skru på pcen med kablene koblet fra eller i? EDIT: Endelig fungerer support mailen til dell, det er en bug på siden som gjør at du ikke må trykke på "submit", men bildet av en pil forran. Har sent mail til dell og venter på svar, håper det ikke tar lang tid, får jeg ikke svar i kveld, ringer jeg til de i morgen tidlig. Endret 1. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Snakket med dell, de sa jeg skulle ta grafikk kortet og inn i igjen. Det hjalp ikke... Koblet fra ledningene til cd stasjonene inn og ut og startet pcen. Det hjalp heller ikke... Hva skal jeg gjøre? Venter på ny mail fra dell.... Fikk iallefall støvsuget gfrafikk kortet. På x850xt platinum er det en svær vifte, men på kjøle ribbene foran samlet det seg en del støv. Tok likegodt lydkortet og støvsuget det og Endret 2. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
eppis Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 har du metal støvsuger så må du holde den LANGT una pcn din!! vær forsiktig når du støvsuger pcn i det heletatt spør du meg. en støvsuger kan danne masse statisk elektrisitet og det skal ikke mye statisk elektrisitet før et skjermkort til 5k går til helvete Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Stikk heller da en liten tur på clas o. el biltema og kjøp en boks med komprimert luft. Det blåser vekk det meste av skit. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) har du metal støvsuger så må du holde den LANGT una pcn din!! vær forsiktig når du støvsuger pcn i det heletatt spør du meg. en støvsuger kan danne masse statisk elektrisitet og det skal ikke mye statisk elektrisitet før et skjermkort til 5k går til helvete 6791491[/snapback] Kulan Har plastikk, ekke helt dum Så forresten noen greie munn stykker til støvsugere på biltema. Endret 2. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Fremdeles ikke noe svar fra dell... Ingen som vet hva som skjer galt med pc'en min Dell sier at skjermkortet er gåent... Får et nytt et på garantien Endret 4. september 2006 av Alxg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå