Fjøslukt Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hei.. Jeg og en kammerat lurer på om det går an å sette opp en server som begge to kan koble seg på. D må gå via internett pga vi er ikke i nett med hverandre. Det som er tingen: Vi vil gjerne kunne overføre filer utenom en ftp server. Er det mulig at jeg har en server + min pc som er i nett, og deretter kobler kameraten min seg på denne serever, slik at vi blir i nett sammen...? Vil hans pc da komme opp som andre maskiner hos meg? Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 kan jo bruke Direct Connect hub http://www.neomodus.com tror jeg. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Er egentlig ikke sånn vi har tenkt.. Vil at hans pc skal komme opp som en nettverksstajon i Explorer... Er det noen som vet hvordan? Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Vel, det er vel bare å sette opp en det, finn et ftp "serverprogram"! Det enkleste er vel en DC-hub!.. en fordel å ha fast IP da om dere skal ha en server! da kan du bare skrive i adresselinja i EI f.eks ftp://192.168.2.*** Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hvis jeg har forstått det riktig, er du ute etter VPN (virtuelt privat nettverk). Om jeg ikke husker så alt for feil, er dette med i windows 2000, hvordan det er med windows xp og andre operativsystemer har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 VPN høres interessant ut.. Har foretatt en liten research, men ikke funnet ut om det må åpnes noen porter for at det skal fungere... Har selv Cisco, men kameraten har Netopia router... Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Testa VPN med en kamerat, funka kjempe greit. Ser ut som et vanlig nettverk men det lagger en del.. fikk kopiert filer over nette og det funka strålende. men en ting, begge satt på isdn så vi droppa hele VPN saken etter testinga =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå