Gå til innhold

Reisetips til USA-tur?

Pug

Anbefalte innlegg

Hei. Er ikke sikker på hvor jeg skal poste denne, men jeg prøver her... Fant ikke noen kategori for reiseliv.

Jeg skal på klassetur til USA den 11. oktober, og skal være der i ca. 5 uker :) Så jeg lurer på om noen har tips til hva det lønner seg å være innom for å se, gjøre, eller evt. shoppe når jeg er der.

Har ikke så veldig fast program enda, men jeg vet i hvert fall reiseruten, og håper at noen har tips til hva det kan lønne seg å få med seg. Vi lander i Denver den 11. oktober, også skal vi kjøre nordover opp mot Montana og være der i en 5-6 dager. Så skal vi til Utah, og kjører dermed gjennom Idaoh på vei dit. Etterpå kjører vi vestover mot Nevada, også til California. Deretter går det sørover gjennom California, også østover igjen, gjennom Arizona og New Mexico. Til slutt kommer vi tilbake til Colorado og Denver. Vi skal innom mange store byer, som f.eks. San Fransisco, Los Angeles, Salt Lake City, Las Vegas og Santa Fe.

Håper noen har tips til hva det er lurt å få med seg når vi er der :) Er ikke 100% sikker på når vi er hvor, men om du vet om noe man ikke bør gå glipp av i tidsrommet 11. oktober til ca. 11. november, så si gjerne i fra.

Takk for svar :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Death Valley og Yosemite bør du få med. Yomsemite er utrolig vakkert på høsten når trærne begynner å gulne.

The Big Sur er også verdt å få med seg. Der er altså kyststrekningen mellom San Fran og Los Angeles (Ikke hele, men sånn ca).

Og der bør du prøve å få til et besøk i Hearsts Castle (husker ikke nøyaktig stavemåte). Det er slott\palass\villa som ble bygget en av med altfor mye penger. Helt vanvittig! Ligger ett stykke nord for Santa Barbara.

Six Flags i Los Angeles bør besøkes om du liker berg og dalbaner.

Og det er endel å se i San Fra, Alcatraz, Golden Gate og de gamle trikkene bør oppleves.

Og mens du er Vegas, så kom deg opp i tårnet på The Stratosphere hotel. Vanvittig utsikt over byen derfra. Utkiksplatformen er vel ca 300m over bakken.

Sa anbefaler å kjøre Las Vegas --> San Fran (via death valley og yosemite) --> san fran --> LA (via big sur). Brukte ca 2 dager på hver etappe når jeg kjørte der.

Fin tid å besøke California i den perioden, fortsatt varmt, men mesteparten av turistrafikken har gitt seg.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for langt svar :)

Death Valley og Yosemite virket interessant det. Men vi skal innom en god del nasjonalparker allerede, så veit ikke helt hvor mange flere det er interesse for :) Skal sjekke i hvert fall, kan hende vi skal innom Death Valley om jeg ikke husker feil.

Vi skal kjøre fra San Fransisco til Los Angeles, så vi passerer vel The Big Sur da?

Hearst Castle virker også interessant, får sjekke om det er muligheter for å dra dit.

Vi skal innom Alcatraz, Golden Gate Bridge og kjøre trikk i San Fransisco, blir sikkert bra det :wee: Og når vi er i Los Angeles skal vi innom både Universal Studios og Six Flags.

Vi (i hvert fall et par av oss) tenkte faktisk å se på et show i Stratosphere Hotel, så regner med at vi tar oss en tur til toppen og prøver ut et par av attraksjonene der i tillegg. Er vel en sånn "Space shot" ting og en slags karusell på toppen der om jeg husker rett?

Vi skal også innom Grand Canyon, kjøre langs/på Rocky Mountains osv, så får med oss en god del av de kjente landemerkene :)

Forresten, noen som har tips til hva som liksom kjøpes mens man er i USA? Har tenkt å dra innom en god del DVD-butikker osv, og forhåpentligvis finne et par bra "nerdebutikker" som selger fantasybøker osv :) I tillegg skal vi innom en god del "Factory Outlets" som selger merkevarer utrolig billig. Noen andre ting man bør kjøpe eller se etter mens man er der?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Når dere kjører SF->LA er det noe som kalles "17 miles drive". Det er en fantastisk tur, hvor man ser hvor fin natur det faktisk er i det landet. Og er du heldig møter du noen japanske turister også. :wee:

Grand Canyon er en sinnsyk opplevelse, noe som bare MÅ oppleves. Las Vegas er også übert. Sykere by skal du lete lenge etter.

Når du snakker om å kjøpe, så er jo factory outlets genialt. I byen Gilroy, på vei fra San Francisco til LA, så har de et stort og flott et. Mange merkeklær der, i tillegg til Sony og DVD/CD-butikk.

Hearst Castle er stilig, var veldig varmt da jeg var der, men er noe som bør oppleves. Og siden du ikke skal være der midt i høysesongen for turister, så slipper du gjerne de lange køene. Stilig hus.

Stratosphere Hotel er det kuleste og største hotellet jeg noensinne har vært på. Ja, det er tre "aktiviteter" på toppen der. En ting som blir skutt rett opp i luften mens du sitter der, og får alt det der G-greiene. Så er det en annen greie hvor du blir skutt rett ned mot The Strip og en ting hvor man spinner rundt. Tidenes dårligste forklaring, jada. Det hotellet er elsk <3. De har også et show der det er etterligninger av Elvis, Britney Spears, Michael Jackson og Christina Aguilera. Kjekt å få med seg. Las Vegas er også en by som er kjekk å shoppe i. Flere store shoppingsentere der.

Selv ble jeg veldig skuffet over San Francisco. Synes det var en kjedelig by, full av rare folk på dop. I tillegg til masse tåke. Da er Los Angeles bedre. Universal Studios i Hollywood er knallgøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...