LateEntry Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei! Trenger hjelp / tips til å lage en "smart" backupløsning til pc'en. Jeg har konfigurert pc'en sånn at jeg har en ca 20 gig stor c: partisjon og ellers noen få hundre gig fordelt på d og e. (Samtlige programmet installeres fra d og e til c.) Siden jeg er fanatisk opptatt av å eksprimentere med nlite og ulike os, trenger jeg en effektiv backupløsning som går ut på å "speile" c: partisjonen til d, e eller dvd'er. Det jeg ser for meg er: 1.) Bruke f.eks partition magic til å opprette en egen backup partisjon som tilsvarer c: i størrelse. 2.) Bruke et enkelt "speilingsverktøy" som kan skrive (gjerne også pakke) c: partisjonen til denne spesielle backup partisjonen. 3.) Nå jeg vil utføre en restore av c: ser jeg for meg at jeg kan gå inn i bios (evt bootloader) og starte restore. Evt et skript / batch program som gjør en tilsvarende jobb fra windows. (Har sett at fabrikk konfigurerte compaq pc'er har en prinsipielt lik løsning. Jeg bruker for tiden norton ghost, men liker ikke dette pga at programmet bruker mye systemressurser og at det blir for upraktisk og tregt.) Endret 1. september 2006 av LateEntry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå