Liquid_Crystal Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) OBS Oppdater (beklager til dere som allerede hadde satt i gang med det gamle systemet) Hvis ikke du skjønte det av emntittelen så trenger jeg hjelp med å velge RAM til mitt nye oppsett. Er en stund siden jeg var på kjøpefronten av byggepc'er og duverden så mye nytt! Jeg har forløpig satt sammen Hovedkort Prosessor Skjermkort Og trenger hjelp til valg av minne. Jeg skal ikke ha noe mindre enn 1 GB ram så det hadde vel hjulpet med matched pairs ol. (eller?) Maskina skal brukes til gutterommet og det varierer fra musikkproduksjon til flere timers wow, hvis det er relevant. Må si jeg har en forkjæerlighet for Kingston da det sitter 1 Gb kingston brikker i det gamle systemet mitt som har tjent meg trofast. Disse er PC3200, kanskje jeg kan bruke dem? Tusen takk for alle svar! Tormod Endret 1. september 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hvis du vil bruke de gamle RAM-brikkene dine har du satt opp et pent oppsett, men hvis du vil ha et mer fremtidsrettet oppsett bør du går for et socket AM2 eller socket 775 conroe-basert oppsett. I så fall trenger du DDR2 RAM, og dermed vil du ikke kunne bruke dine nåværende brikker. Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Du mener rett og slett at det jeg har satt opp vil bli foreldet ganske fort? Jeg får sjekke lit videre. Mange takk for svar. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ser du har endret i innlegget ditt. Spsifikasjonene sier greit fra hvilken type RAM du må ha: Støttet RAM-teknologi: DDR II SDRAM Støttet RAM-integritetskontroll: Ikke-ECC, ECC RAM installert (maks): 0 MB / 8 GB (maks.) Støttet RAM-hastighet: PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300 Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm.... Du har jo satt opp et AM2 system... Du vil da ikke kunne bruke den gammle DDR rammen du har fra før, AM2 bruker DDR2 RAM. Vet ikke hvilket budsjett du har satt opp til ram, men jeg selv skal kjøpe disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=46757 Koster jo litt, men er veldig bra minne. Skal bruke disse sammen med et Conroe system, og det er da viktig at man kan klokke uten å måtte sette divider på rammen... Var vertfall mange 965 hovedkort som ikke likte dette så godt. Men på et AM2 system så er ikke dette så farlig, så om du vil kan du kjøpe et ganske billig sett med ram til det systemet du har satt opp, og du vil ikke merke så veldig stor forskjell tror nå jeg. Disse vil f.eks. fungere helt greit i ditt oppsett: https://prisguiden.no/product.php?productId=47049 Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå