baltie Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det er høyre propaganda. Beskyldninger om jantelov fra samfunnet og andre utdaterte klisjer pappagutter liker å lirke fra seg. 6787611[/snapback] Høyrepropaganda. Så ... venstresiden (som du tydeligvis er en representant for) er helt imot at bedrifter skal tjene penger? Ja da, det er så synd på disse stakkars høyre folkene. De har det jammen fælt her i landet. Kjøss meg bak. 6787611[/snapback] Ingen har snakket om at man har det fælt her i landet. Er det noen som ikke har det fælt, er det de folkene. En del av dem føler seg kanskje misforstått, men det tror jeg de blåser en lang marsj i så lenge norske myndigheter ikke velter store trær i veien og legger kjepper i hjulene for deres inntjening. Blir det for ille, gjør de jo bare som herr Fredriksen og stikker av. Vær glad for de vi har igjen, de skaper til syvende og sist arbeidsplasser for sånne røde menn som deg, slik at dere har muligheten til å tjene nok penger til å kjøpe neste generasjons konsoll. Så har dere noe å gjøre og et sted å få ut aggresjonen slik at dere ikke bruker all tid på å henge på forumet og spy ut eder og galle, eller demonstrere i gatene. Alle vinner. Er det ikke fint? Og så håper jeg du satte pris på alle de utdaterte klisjeene, siden du alt har stemplet meg som pappagutt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Microsoft er jo en pengemaskin uten like.Vanvittig lite arbeidskraft på ekstreme profitter. Hva er vanvittig lite? Microsoft har over 70 000 ansatte... Denne kvalmende FRP propagandaen kan du holde for deg selv. 6787525[/snapback] Morsomt hvordan folk som ikke har filla peiling på hva Frps politikk faktisk går ut på uttaler seg så bastant... Endret 2. september 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Diskuterer vi politikk nå? Lenke til kommentar
baltie Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Diskuterer vi politikk nå? 6788211[/snapback] Jepp. Det kan til og med argumenteres at vi er on topic. PS3 sitt slagord er angivelig "This is living", eller "Dette er å leve". Vel, politikk angår oss alle og er en del av livet, en del av det å leve. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 At det er faktisk mulig å snu diskusjonen til krangling om partier og politikk... Utrolig^^ ON-TOPIC igjen: Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke fikk med meg noen av slagordene på de forrige konsollene jeg kjøpte (selv om jeg jo var en del yngre da...tenkte ikke over sånn). Så om "This is Living" er et dårlig slagord så har det vel ikke den største betydningen for salg... Om foreldre kjøper en konsoll til barna sine (om det nå skulle være X360, Wii eller PS3), så ser de vel NEPPE på slagord... De ser vel mer på pris, spillutvalg, osv. (Det er jo forsåvidt mer og mer tilfelle - vil jeg tro - at foreldre kanskje tenker på en konsoll som både de og barna vil bruke). Det spørsmålet jeg prøver å komme med er: Er slagord så himla viktig nå for tida - for konsoller? Greit, folk som er interessert og holder seg oppdatert har jo en mening om slagord. Men flesteparten av kjøperne er vel ikke i denne gruppen. Liker man Xbox og noen ekslusive titler der, så kjøper man xbox - selv om den har et dårlig slagord. Eller? Lenke til kommentar
Captain_Nintendo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Liker man Xbox og noen ekslusive titler der, så kjøper man xbox - selv om den har et dårlig slagord. Eller? 6788548[/snapback] Kjøper den på bakgrunn av geniale reklamer som denne jeg Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 "Do not underestimate the power of the playstation" Var denne phrasen som blei brukt til PSX Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 jepp...stemmer det.. en frase som kunne blitt brukt i neste generasjons playstation i tillegg.. når det er snakk om allle nedgraderingene,, Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Finnes det egentlig en PSX-mimretråd på forumet her? Det burde det.Crash Bandicoot var også en stor favoritt. 6787152[/snapback] Hva med å starte en? Disse klippene var jo herlig nostalgiske, og er sikkert en del PS1 veteraner på forumet her (Ja dette er helt off-topic) Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Microsoft er jo en pengemaskin uten like. 6785312[/snapback] Når ble det negativt? Vanvittig lite arbeidskraft på ekstreme profitter. 6785312[/snapback] Og når ble det negativt? Det er jo drømmesituasjon for ethvert firma som ønsker å tjene penger. Akkurat dette er det vel ikke vits i å svare på. Burde være ulovlig å ha monopolstatus? Ja. Monopoler betyr prissetting og profittmaksimering. Ingenting godt kommer ut av det, bortsett fra at en bedrift kan tjene enda mer penger utover produksjonskostnadene. Det som er potensielt ulovlig er å utnytte sin monopolstatus til å presse ut andre aktører. Der har MS en del svin på skogen, men MS er ikke akkurat unik i så måte, det er ikke akkurat uvanlig at selskaper med monopolstatus i visse segmenter utnytter posisjonen helt til de får en dom imot seg. Beklageligvis er det slik det fungerer i disse dager. Når du er i monopolstatus HAR du allerede pressa ut eller overtatt (kjøpt opp)konkurrerende elementer. Jeg er fullstendig klar over at det er flere som Microsoft. Problemet er at Microsoft er i en helt egen særstilling. Bøter på flere milliarder har ingenting å si for firmaet, eneste som kan gjøre noe er ansatte og forbrukere. Det er beklagelig, det har du rett i . Når det gjelder EU vs MS gjaldt vel det hvorvidt Windows Media Player skulle inkluderes i Windows-installasjonen. Akkurat der kan man argumentere at MS handlet i god tro og med kundens (og sitt eget) beste i fokus. Det finnes betydelig verre saker enn den om man absolutt skal grave i gammal drit. Det vet jeg godt, dette eksempelet brukte jeg fordi det har vært oppe i media nå i det siste. Til slutt, om man skal la slike saker avgjøre hvorvidt man kjøper et produkt, er det jammen mange ting man ikke burde kjøpe. Nestle-produkter, Coca Cola, bensin fra Shell.. listen er lang, så sett i gang og boikott, ShredLord, og se om de bryr seg. Og er du en av disse idealistiske, så hatten av til deg, det burde vært flere av dere. Men er det kun MS du "hater", er det rimelig naivt. Sorry. Igjen, så erdet selvfølgelig ikke bare MS jeg har disse synspunktene om. Alle store multinasjonale selskap begår de samme feilene. Det er naivt av deg å tro at jeg bare benytter et synspunkt på ETT selskap. Men Microsoft, er (igjen) i en særstilling. Deres klamme hånd strekker seg lenger og lenger utover, nå på konsollmarkedet. De kan ikke stoppes her heller, om ikke noe skjer som virkelig får konsekvenser. Og dette med jantelov er som Staal sier. Et håpløst begrep høyresiden tyr til hver gang de skal forsvare urettferdigheten dagens situasjon fører med seg. Det er strengt tatt ikke vits i å bruke energi på, føler jeg... Pricks sine innlegg gidder jeg ikke engang svare på. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Når du er i monopolstatus HAR du allerede pressa ut eller overtatt (kjøpt opp)konkurrerende elementer. Eller ingen andre er i det markedet. Forøvrig er sosialisme en monopol-politikk. Sosialisme betyr fravær av konkurranse. Og dette med jantelov er som Staal sier. Et håpløst begrep høyresiden tyr til hver gang de skal forsvare urettferdigheten dagens situasjon fører med seg. Dårlig hersketeknikk her, ShredLord. Janteloven viser seg ofte når man omgås sosialister. Pricks sine innlegg gidder jeg ikke engang svare på. 6789711[/snapback] Jeg vet du hater at jeg alltid beviser at du tar feil, men slik er det nå engang Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg vet du hater at jeg alltid beviser at du tar feil, men slik er det nå engang Vel, jeg er nå heldig siden jeg slipper å bevise at DU tar feil, det gjør du jo selv på en glimrende måte. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Bra forsøk på å vri deg unna diskusjonen, men det nytter ikke. Du viser bare at du har gått tom for argumenter, og du har offisielt tapt. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 No sett vi ein sluttstrek for diskusjonen rundt monopol/sosialisme/jantelov og andre ting som ikkje er relatert til trådens emne. ____________________________________________________ Lenke til kommentar
baltie Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Søren, her sitter jeg i tjue minutter og skriver et tilsvar til ShredLords fascinerende betraktninger rundt min post, og så er det satt sluttstrek. Jaja, this is living! Og jeg er i grunn enig med Gomp, slagordene vil neppe ha så veldig stor betydning for salget... På den annen side er de avhengig av et fengende slagord for at en reklamekampanje skal fungere. Om "This is living" vil overleve Leipzig vil jo vise seg. Blir spennende å se hva Sony finner på til TGS. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hadde jeg vært reklamkonsulent for sony så hadde jeg heller hatt noe sånt som "the power of Cell" eller "fierce 360 slaying" elns. "this is life"? Hva slags skientology tull er det vi blir prakket på med? Lenke til kommentar
nacho Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Søren, her sitter jeg i tjue minutter og skriver et tilsvar til ShredLords fascinerende betraktninger rundt min post, og så er det satt sluttstrek. Jaja, this is living! Og jeg er i grunn enig med Gomp, slagordene vil neppe ha så veldig stor betydning for salget... På den annen side er de avhengig av et fengende slagord for at en reklamekampanje skal fungere. Om "This is living" vil overleve Leipzig vil jo vise seg. Blir spennende å se hva Sony finner på til TGS. 6791076[/snapback] Reklame og markedsføring er viktigere enn de fleste tror, mye foregår i underbevisstheten både før og under et kjøp. Et eksempel: En toalettpapirfabrikant i USA lanserte et nytt papir med den øverste logoen i mine vedlegg. Toalettpapiret solgte rævva (haha). Logoen ble så endret til den nederste logoen i mine vedlegg, og salget steg til værs. Dette skjedde uten at forbrukerne var klar over det selv, altså underbevisst. Så når man bevisst misliker et slogan, en logo, en "look" så kan det ha meget å si. (Eksempel er reelt og tatt fra en eller annen branding eller grafisk design bok, kanskje det var visuell identitet av bjørn rybakken.) Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 tror det å ha en ps3 vil bli en standard jeg. men men ikke mye å si. blir vel å vente å se hva som skjer med salgstalla. mange klaget over ps2 men faen som den solgte. var helt klart en favoritt og solgt mye mer enn de andre konsollene. tror storebror ps3 vil gjøre det like bra eller bedre. men blir å vente til november å se hva som skjer. blir bare latterlig å klage på en konsoll som ikke er ute i butikkene enda. this is living passer bra det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hadde jeg vært reklamkonsulent for sony så hadde jeg heller hatt noe sånt som "the power of Cell" eller "fierce 360 slaying" elns. Beklager, men det er nok en grunn til at du ikke jobber med markedsføring tror jeg... "this is life"? Hva slags skientology tull er det vi blir prakket på med? 6791633[/snapback] Helt ærlig, så vil jeg si det er et bedre slagord enn det totalt uforståelige og geeky (for alle andre enn oss) "the power of Cell" eller "fierce 360 slaying". De er også cheesy (særlig den siste) Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Må si at at "This is Living" er nesten like cheezy som McDonalds "I'm loving it".. men Microsoft tar jo kaka med sitt japanske slagord "Do Do Do" hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå