LiamH Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Oppdaget noe merkelig, mens jeg var ute å kjørte! Innstillingene til varmeapparatet er blitt helt tullete! I bilen er det en varme-innstilling til hver side av bilen! Først merket jeg at det var kun kald-luft på begge sider og fikk ikke varme i bilen, men merket etterhvert at det var blitt varme på passasjersiden, men ikke på førersiden, selv om innstillingene sto omvendt... Etter mye fikling på temp.-bryterne, merket jeg at det virket som om hele varme-systemet er "tregt", altså, det stiller seg korrekt inn, men etter en stund (hjelper å ruse motoren), uten at jeg er helt sikker på om dette stemmer 100 % p.g.a. at jeg ikke prøvde så lenge. Fikk allikevel ikke helt kald luft i bilen igjen, kun lunket... Dette var vanskelig å forklare, men for å gjøre en lang historie kort: Noe er helt merkelig med varme-innstillingene i bilen! :!: Motoren blir helt varm og det mangler ikke kjølevæske! Noen som har vært borti lignende og som har noen ideer om hva det kan kommer av? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det er to hoved problem på de.De elektriske kranene og bryterpanelet/styringen. Når kranene får gods blir det kaldt.Når de ikke får gods blir det varmt.Nå kan du gå ut å måle på kranene neste gang du får problemer for å se om det er gods signalet som er feil eller kranene som "henger" Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Takker for svar! Har skiftet ut hele midtkonsolen (inkludert bryterpanelet) for ikke så lenge siden, så jeg tipper det er der feilen ligger (det var et brukt bryterpanel), men hvis jeg skulle måle på kranene, hvor gjør jeg det? Ligger de på/ved torpedo-veggen? Endret 3. september 2006 av LiamH Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Har nå prøvd å skifte bryterpanelet, det hjalp ikke! Derimot, så hører jeg en lyd inne i dashbordet på passasjersiden når jeg slår bryterne på kald luft. Enten så kommer det fra inne i dashbordet eller fra motorrommet. Det høres ut som om noe har hengt seg opp og står og går om og om igjen. Lyden kommer med ca. 4-5 sek. mellomrom. Det er en lav dunkelyd. Den forsvinner når jeg skrur varmen på fullt. Er dette fra kranene? Problemet er der hele tiden og det tar LAAANG tid å få skiftet temperatur i bilen. Går det ann å reparere disse kranene eller må de skiftes? Er det derimot noe annet som kan bidra til at temperaturen ikke reguleres? Endret 15. oktober 2006 av LiamH Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er kranene du hører på pass siden.Kranene er fjærbelastet og som sagt åpne hvis de ikke får strøm.Får du ikke varme på en eller begge sidene så er det bare å ta av kontakten på kranene så skal det bli varmt på begge sidene.En grei måte å finne ut om kranene virker.Men den beste måten er å kjøre de med strøm.Da hører du på lyden om det er noe galt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er kranene, ja! Høres ut som om noe har hengt seg opp eller at noe stopper fjærene fra å stenge. Går dette ann å fikse selv? Er det bare å åpne opp eller får jeg hele innmaten i trynet med en gang jeg løsner skruene? Hvordan ser det ut inni der? Trenger jeg å løsne slangene og ta ut hele enheten fra motorrommet eller kan bare skru av toppen som står fast med 5-6 skruer og fikse problemt uten å løsne slangene? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du kan la huset stå igjen å demontere magnetene på plassen.De må som regel skiftes,men ingen problem å åpne for kontroll. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Fikk inntrykk av at kran-huset måtte kjøpes nytt som en helhet når jeg pratet med forhandleren i går, men skal høre med dem på nytt i dag. Skal uansett åpne opp for å se om noe kan gjøres! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du får ikke løse deler til dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå