Vostok.no Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Har en Mercedes E, som har en liten bulk i ene bakdøra. Det har også kommet et kraftig rustangrep der. Også litt rust ved bagasjeromslåsen og dørstolpene (selv om det bare er 2001 mod). Noen som kan anbefale et firma som retter opp og lakkerer bra i Oslo? Fordel om de prismessig er hyggelige også Takk! Endret 2. september 2006 av Vostok.no Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Rusten kan du få på garantien fra Mercedes så lenge du har fulgt servicer hos dem og ellers ikke har gjort noe "uaktsomt" med bilen som skulle tilsi at den ville ruste Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Rusten kan du få på garantien fra Mercedes så lenge du har fulgt servicer hos dem og ellers ikke har gjort noe "uaktsomt" med bilen som skulle tilsi at den ville ruste 6785206[/snapback] Nope, det er en stund siden den var på service, så jeg regner med at det ikke går på garantien. Rusten på døra skyldes nok bulken, selv om lakken holdt. Men rusten på dørstolpene og bagasjerommet aner jeg ikke hvorfor er der. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg ville sjekket garantigreiene først, vertfall. Vet Mercedes har hatt store problemer med rust, men aner ikke hvor lang garanti dem har, men iflg regelverket er vel dette ting som skal holde i minst 5 år..? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Mercedes har vel 30år garanti mot rust. Den rust pga bulken, må du svelge selv, mens den på bagasjerommet og i dørstålpen bør du få på garanti, med minst det er den kolisjon som er skyldig i alle de rustmerkene. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Tror det er forskjell på lakkrust og gjennomrusting ang garantien også Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Tror det er forskjell på lakkrust og gjennomrusting ang garantien også 6790788[/snapback] Mener også å ha lest at man må ha fulgt servicen for å få det på garantien, men er enig i at man burde følge forbrukerkjøpsloven dersom dette skjer før 5 år. Nå er jeg ikke sikker på når i 2001 den ble registrert, så det er vel kanskje på grensen at den er over 5 år. Tror den ble bruktimportert i 2003, men du skulle vel i så måte ikke ha noe å si. Har jo hørt at Mercedes ruster, men jeg trodde at en såpass nå bil burde holde lenger. Er ganske skuffet, ingen av mine japsebiler, VW eller Audi har hatt noe lignende. Spørst nok om det ikke blir en japaner neste gang Det er bobler i lakken på dørstolpene og bagasjerommet, men det er vel bare et tidsspørsmål før rustfargen smiler til meg. Men tilbake til det opprinnelige spørsmålet. Noen anbefalinger på bra firmaer dersom jeg ikke får det på garantien (og det gjør jeg selvklart ikke på døra). Endret 2. september 2006 av Vostok.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå