Gå til innhold

Core 2 Duo for bærbar

adj_boy

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter en bærbar en stund nå, og har sett at Intels nye Core 2 Duo begynner å komme så smått.

La også merke til at PCen jeg har holdt en knapp på en stund, Zepto Znote 6615WD, nå kan konfigureres med Core 2 Duo prosessor for et overraskende lavt pristillegg (300+ kroner for samme klokkefrekvens).

Spørsmålet mitt er da hvor mye bedre Core 2 Duo er reelt sett sammenlignet med Core Duo når forskjellen i pris er såpass liten. Siden Core 2 er en forholdsvis ny teknologi hadde jeg forventet en større prisforskjell.

Hvis forskjellen er betydelig vil jeg vente til de får Core 2 på lager før jeg bestiller maskinen. Hvis ikke, bestilles den imorgen.

Forøvrig har hardware.no og forumet vært til stor hjelp! :thumbup:

På forhånd takk.

Endret av adj_boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske tydelig å se at Core 2 Duo er jevnt over kraftigere enn Core Duo. I applikasjoner men spesielt i 3d rendering og encoding.

"Our most strenuous encoding test, the Quicktime H.264 encode, is 21.7% faster with a Core 2 Duo installed than with a Core Duo running in our test notebook."

Vil si at testen viser at den er merkbart bedre jeg, konklusjonen sier jo også det samme.

Riktig at de kommer med høyere FSB senere, men å vente på ny cpu i et halvt år for å kjøpe seg en laptop lønner seg aldri.

Disse prosessorene har i utgangspunktet ca samme pris. Hvis du skulle kjøpt de løst er faktisk Core 2 Duo litt billigere, selv enkelte av modellene med 4MB cache.

Vil nok si den er verd 300kr ekstra, snart vil man nok få de til samme pris også.

Lenke til kommentar

Det kan være greit å se på disse alternativene

Amilo P1556 Hos elkjøp

HP DV8336EA/2GB hos Siba (Denne må du søke opp siden jeg ikke fant noen direkte link)

Siste muligheten jeg kan gi er en Inspiron 9400 fra Dell

Både Inspironen og HP'en leveres med 17 tommer skjerm, Dell gir deg forøvrig mange alternativer å velge i.

Jeg har selv bestillt en Dell Inspiron 9400 som landet på 14400. Denne ramler forhåpentligvis i postkassen på Mandag.

Forhåpentligvis er dette til hjelp og ikke til forvirring :)

Men hensyn på Core Duo så vet jeg ikke riktig om det har noe for seg, men det er fint navn å kunne peke til :p

Lenke til kommentar

Snakket med Dell i går om Core2Duo og Core Duo og den er litt raskerer men i bunn og grunn så er prosessorer så raske unansett idag og de fleste sitter med hardware man ALDRI får utnyttet...

Det går vel heller på at man må ha det siste på markede men man vil ikke merke forskjell på disse prosessorene som vanlig menneske i sitt daglige bruk uansett...

Jeg hadde en Pentium M Centrino 1,86 Ghz og sitter nå med en 2,0 Ghz Core Duo men jeg merker ikke store forskjeller... "men det er vel bare meg kanskje" :roll:

NB-Skjermkort derimot da snakker vi om store merkbare forskjeller!!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...