StiHur Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Hei.. vet ikke om dette er rett plasering men flytt den om det er feil Jeg ønsker og lage en "musikk server" til et lan jeg skal arrangere. den skal funke slik at folk kan laste opp den sangen de vil høre på en server og så blir sangen automatisk spilt av etter vert... noen som vet om noen ferdige script/program til dette. eller kan hjelpe meg med det? MVH. Stian Endret 2. september 2006 av StiHur Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm, den kan bli en hard nøtt og knekke i php i så fall. Jeg ser for meg at når folk laster opp en sang, så har du en side som står oppe og refresher hvert 5 sekund eller noe slikt og skjekker mappen, om det er en ny sang så kan han sette sangen inn i en sang tabell. Så kan han spille av sangen via html eller noe i den duren, men hvordan man skal hoppe til neste sang er jeg litt usikker på.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det kan jo gå ann å skaffe seg et porgram som spilelr av sanger i en bestemt mappe på maskinen. Da kan du jo sette et oppload script til den mappen slik at de sangene som blir lastet opp blir spiltav automatisk Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 alecTBM: ja seff, hvorfor tenkte ikke jeg på det.. ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Men så er det bare å finne et progg som kan spille av musikk fra en spilleliste som er en mappe. hvis ikke så går det neppe. Anyone? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 jeg og stianiquniez holder på med et script som bruker mysql. har du mysql tilgang på servern? Lenke til kommentar
StiHur Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 jeg og stianiquniez holder på med et script som bruker mysql. har du mysql tilgang på servern? 6793484[/snapback] nei det har jeg ikke... tenkte jeg kunne jøre det så enkelt som at jeg bare fikset en "side" der folk på lanet kunne laste opp den sangen de ville høre så den ble lagret på en data som var koplet opp mot musikk anlegget. Og bare finne en player som automatisk henter filer fra en bestemt mappe. Forklarer sikkert ganske vanskelig... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 forklarer det godt. Men å gjøre det er litt vanskligere Hva slags lokalserver er det du har som ikke støtter mysql?? Lenke til kommentar
StiHur Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 forklarer det godt.Men å gjøre det er litt vanskligere Hva slags lokalserver er det du har som ikke støtter mysql?? 6794274[/snapback] jeg har ikke peiling på servere :s jeg hadde bare planer om å bruke en gammel stasjoner pc. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Men hvis du da skulle gitt folk mulighet til å laste opp filer via nettverket, måtte du da hatt en webserver som f.eks. XAMPP installert.. Denne har støtte for MySQL, og er så lett å sette opp at selv broren min på 10 år kunne klart det. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 enig i deg Jesper. Bruker XAMPP selv og er noe sinnsykt lett å innstalere. Er som å innstalere hvilket som helst annet program. Lenke til kommentar
StiHur Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 enig i deg Jesper.Bruker XAMPP selv og er noe sinnsykt lett å innstalere. Er som å innstalere hvilket som helst annet program. 6795142[/snapback] dette? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå