Gå til innhold

Fotokonkurransen 11. runde: Motsetninger

magneska

Anbefalte innlegg

Da braker det løs med 11. runde av fotokonkurransen.

Temaet denne gangen er:

:no:Motsetninger :yes:

Mulighetene for å være kreativ burde være nokså store. I verste fall så er det vel kanskje mulig å få skvist inn en solnedgang eller to...

Nytt i denne runden

Bildene skal fremdeles være tatt senest i løpet av søndagen, men trenger ikke og leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning.

Bildene i denne runden må altså være tatt senest søndag 3. september 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 4. september 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM eller epost. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i med poll for avstemming.

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

Ytterligere informasjon om konkurransen

Konkurransen avsluttes torsdag 7. september, kl 21.

Bildene sendes til meg som PM, alternativt på epost til:[email protected]

NB: Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet.

Tidligere konkurranser:

10. Runde: Ordtak - Bilder

9. Runde: Dyr - Bilder

8. Runde: Tid - Bilder

7. Runde: Kveldslyset - Bilder

6. Runde: Natur - Bilder

5. Runde: Humor - Bilder

4. Runde: Musikk - Bilder

3. Runde: Bevegelse - Bilder

2. Runde: Vann - Bilder

1. Runde: Arkitektur - Bilder

6738620[/snapback]

Endret av magneska
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det var et meget godt tema denne runden også, men siden innleveringsfristen er satt til 23:59 får jeg ikke vært med. :cry:

Hr. Faarlund ba imidlertid om at vi tok inn en regel om at vinnerbildet må kunne publiseres på Akams forside - bør det kanskje skrives inn i regel #10?

Lenke til kommentar
Jeg syns det var et meget godt tema denne runden også, men siden innleveringsfristen er satt til 23:59 får jeg ikke vært med.  :cry:

Hr. Faarlund ba imidlertid om at vi tok inn en regel om at vinnerbildet må kunne publiseres på Akams forside - bør det kanskje skrives inn i regel #10?

6782055[/snapback]

Jeg forslår innlevering mandagen f.eks kl 20 i stedet, av flere grunner.

Man kan da bruke i teorien helga på å TA bildet (frem til 23:59), utvelgelse og redigering kan man da om nødvendig gjøre etter skole/jobb mandagen (Exif må kunne sjekkes).

At det blit noen timer mindre avstemming spiller ingen kasserolle siden de ligger ute såpass lenge likevel.

Dessuten kan da Anew og andre i samme situasjon være med.

God eller dårlig ide?

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Jeg forslår innlevering mandagen f.eks kl 20 i stedet, av flere grunner.

Man kan da bruke i teorien helga på å TA bildet (frem til 23:59), utvelgelse og redigering kan man da om nødvendig gjøre etter skole/jobb mandagen (Exif må kunne sjekkes).

At det blit noen timer mindre avstemming spiller ingen kasserolle siden de ligger ute såpass lenge likevel.

Dessuten kan da Anew og andre i samme situasjon være med.

God eller dårlig ide?

6782126[/snapback]

041224001157116057-final.gif

Lenke til kommentar
Greit for meg også, men rundens arrangør må nesten avgjøre om det er et tidspunkt som passer for ham...

6783441[/snapback]

Helt greit, men jeg har nok ikke mulighet til å legge ut bidragene før tirsdags morgen!

I tillegg så skal jeg dessverre på et seminar et sted uten internett fra onsdag til fredag. Noen som kan ta ansvar for å avslutte konkurransen på torsdag?

Lenke til kommentar
Noen som kan ta ansvar for å avslutte konkurransen på torsdag?

6783810[/snapback]

Jeg har stilt meg til disposisjon tidligere, og kan godt gjøre det igjen, dersom ingen har noe i mot det? Men det er bare du som vil vite hvem deltagerne er. Så da kan kanskje løsningen være at du sender meg en PM før du drar på onsdag med navnene på de som ligger best an? :hmm:

Helt greit, men jeg har nok ikke mulighet til å legge ut bidragene før tirsdags morgen!

6783810[/snapback]

Dersom bildene blir lagt ut tidlig tirsdag morgen går det kanskje greit, da har vi nesten hele tirsdag, hele onsdag - og nesten hele torsdag til avstemming. Det burde kanskje gå bra?

Lenke til kommentar
Jeg har stilt meg til disposisjon tidligere, og kan godt gjøre det igjen, dersom ingen har noe i mot det? Men det er bare du som vil vite hvem deltagerne er. Så da kan kanskje løsningen være at du sender meg en PM før du drar på onsdag med navnene på de som ligger best an? :hmm:

6784174[/snapback]

Flott, da satser vi på det!

Lenke til kommentar

Har lurt litt selv, men jeg tenker på ting som skiller seg veldig fra hverandre.

Gammel værbitt mann som kysser en ung vakker jente.

Dresskledd forretningsmann i et rustent gammelt vrak av en bil.

mmmm... vanskelig å komm på noe mer..

Lenke til kommentar
Har lurt litt selv, men jeg tenker på ting som skiller seg veldig fra hverandre.

Gammel værbitt mann som kysser en ung vakker jente.

Dresskledd forretningsmann i et rustent gammelt vrak av en bil.

6787259[/snapback]

Nettopp noe slikt jeg hadde i tankene ja! Typisk saker og ting som skiller seg fra hverandre, og som ikke passer sammen der og da!

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er helt ny her, og syntes disse konkurransene så veldig gøye ut :) Kan alle være med eller? Om så; hva om jeg deltar, - og vinner (veldig lite sannsynlig!), hva gjør jeg da? Jeg skal liksom være den som har ansvar for neste konk. og jeg aner ikke hvordan jeg gjør det?

Endret av Photofreak
Lenke til kommentar
Hei! Jeg er helt ny her, og syntes disse konkurransene så veldig gøye ut :) Kan alle være med eller? Om så;  hva om jeg deltar, - og vinner (veldig lite sannsynlig!), hva gjør jeg da? Jeg skal liksom være den som har ansvar for neste konk. og jeg aner ikke hvordan jeg gjør det?

6791019[/snapback]

Alle kan være med ja! Hvis du skulle vinne så ordner nok det seg skal du se. Det er mange flinke folk her som kan hjelpe deg med å arrangere ny konkurranse. Kjempefint om du leverer inn et bidrag i hvert fall :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...