Gå til innhold

E6600, HK & DVD < 3500kr?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et billig hovedkort til en Core2Duo E6600 med integrert skjermkort. Jeg har sett på ASRock 775-Twins-HDTV, men er ikke sikker på at den revisjonen som netshop fører støtter Core2Duo out of the box, skal ringe de i morgen. Grunnen til at jeg ser på det kortet er muligheten for å bruke DDR ram i en overgangsfase siden jeg har en 512MB PC400 brikke liggende, samt at spesifikasjonene ser utrolig gode ut iforhold til prisen. Noen erfaringer? Noen alternativer?

Samt at jeg trenger en anbefalning på DVD-brenner.

Takk på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun rev.2 versjonen av det HK som støtter Conroe så vær sikker på hva du kjøper.

Det HK kjører DDR2 på lavere hastighet enn hva et "skikkelig" HK lagd for Conroe gjør.

Ærlig talt så synes jeg ikke det er verdt å gå for en mellomløsning pga en 512MB brikke, selg den og kjøp deg et skikkelig HK og DDR2 minne.

Lenke til kommentar
Det er kun rev.2 versjonen av det HK som støtter Conroe så vær sikker på hva du kjøper.

Det HK kjører DDR2 på lavere hastighet enn hva et "skikkelig" HK lagd for Conroe gjør.

Ærlig talt så synes jeg ikke det er verdt å gå for en mellomløsning pga en 512MB brikke, selg den og kjøp deg et skikkelig HK og DDR2 minne.

6780124[/snapback]

Har du noen anbefalninger på hvilket hovedkort?

Har ikke lyst til å bruke alt for mye penger på denne pc'n, da den bare skal brukes som en server PC og jeg har en god nok desktop fra før...

Jeg skal trolig kjøre et dualboot linux - windows system på den, med windows som det usikre. Kanskje jeg kjører linux, med windows gjennom virtualisering. Derfor jeg går for conroe.

Har ikke noe skjermkort liggende, så jeg må enten ha et integrert skjermkort eller et veldig billig skjermkort også...

Lenke til kommentar

Å gå ned på CPU er ikke aktuellt, etter å ha lest diverse reviews, ytelses tapet på de 700kr man sparer på E6400 er så stort at jeg heller velger å oppjustere budsjettet...

Noen som har noen gode hovedkort å anbefale da? Med eller uten skjermkort... GMA950 er godt nok... Er ikke helt oppdatert på hvilke hovedkort og brikkesett som støtter hvilke prosessorer... kan sikkert kjøpe 1 eller 2 GB ram også...

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Hva skal du bruker serveren til da?

Jeg bruker min server til filserver, backup server, webserver og valgte å bruke mer på minne enn på CPU. Har en E6300 med 2 GB med minne.

En server som ikke brukes til å kjøre tunge programmer, trenger ikke mye CPU kraft.

Og skal du kjøre virtualisering MÅ du ha mye minne. Du kommer ikke en meter med 512 MB minne. Det var også grunnen til at jeg oppgraderte fra 1 GB til 2 GB, for Windows krever mye, også Windows 2003 server som jeg kjører.

Og nå jeg testet med virtualisering, fant jeg ut at 1 GB ble for lite.

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke serveren til renderingserver, muligens bf2 server, kompilere video, lyd, webserver, database, subversion depot, samt alt annet jeg finner på av bruksområder...

Men jeg ser på lanseringsguiden til hw.no at det kommer quadkjerne prosessorer basert på conroe i slutten av året. Det kan bli spennende. Skal bli morro å se hva dette vil gjøre med prisene.

Er det lurest å vente?

Edit: Takk til Psh for tips om brenner...

Hva med denne handlevognen?

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...