Gå til innhold

Lyd fra pc til stereo?

Anbefalte innlegg

som tittelen sier lurer jeg på hvordan jeg kan få spilt av lyden fra pc'n via stereo'n..

Stereoanlegget står kun 2 meter fra pc'n, så alt jeg trenger er vel en kabel? eller?

har utrolig lite peiling på området, setter pris på all hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er mest sannsynlig en ledning med 2 coaxial i ene enden og en miniJack i andre enden. Det er litt vanskelig å svare på noe som er så lite utfyllende, men hvis du poster noen bilder av stereo og data så blir det mye lettere for folk å hjelpe. :)

lykke til!

Lenke til kommentar

Dersom lydkortet og forsterkeren din har coaxial eller optisk tilkoblinger kan du overføre lyden digital. Hvis ikke kan du bruke en kabel med mini jack plugg i den ene enden (pcen) og phono plugger (som regel hvite og røde) i andre enden (stereoannlegget) disse kablene kan fås i hifi butikker de fleste data butikker og butikker som clasholson og biltema.

Lenke til kommentar
Det du trenger er mest sannsynlig en ledning med 2 coaxial i ene enden og en miniJack i andre enden. Det er litt vanskelig å svare på noe som er så lite utfyllende, men hvis du poster noen bilder av stereo og data så blir det mye lettere for folk å hjelpe. :)

lykke til!

6779952[/snapback]

tja, har ikke noe kamera her nå, så blir dårlig med bilder.. men har JVC MX-J750R som stereo, og en helt vanlig pc ( :p ) med lydkort integrert på hovedkortet..

Info on stereoanlegg var visst på tysk, men vansklig å finne no særlig info om anlegget...

Edit: Info nederst på siden.. :p Hvis det hjelper noe

Endret av freddy1
Lenke til kommentar

Heisann !

Skal prøve å beskrive hva du trenger :p

Men før jeg sier hva du trenger burde du ta en sjekk bakpå om du ser 2 innganger som er

Rød og Hvit

hvis du har , så er det lykkedagen din :p

BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Kabelen !

De 2 som er farga skal gå inn i annleget, mens den jack 3.5 mm :p, skal i pcen hvor du ellers stikker inn vanelige pc høytalerene ! ^^

Så leter du etter AUX på annlegget hvis du har da :p

Lykke til :thumbup:

Masse skrive leif,men vi får leve med det :p

EIDT: Cinch-Eingang AUX: Ja Du har det på annlegget !

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
Heisann !

Skal prøve å beskrive hva du trenger :p

Men før jeg sier hva du trenger burde du ta en sjekk bakpå om du ser 2 innganger som er

Rød og Hvit

hvis du har , så er det lykkedagen din :p

BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Kabelen !

De 2 som er farga skal gå inn i annleget, mens den jack 3.5 mm :p, skal i pcen hvor du ellers stikker inn vanelige pc høytalerene ! ^^

Så leter du etter AUX på annlegget hvis du har da :p

Lykke til  :thumbup:

Masse skrive leif,men vi får leve med det :p

6780050[/snapback]

yess da, var aux-inngang bak på stereoanlegget.. men da blir det clas olson eller elkjøp i morgen (i dag, over midnatt :ohmy: ) å så får vi håpe på at det funker..

Takk alle for utrolig kjappe svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...