Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skulle vel bare strengt tatt mangle at Norge vant denne kampen klart. Malta fremstår som et godt bedriftslag og burde blitt knust med større siffer enn 4-0. Men, men - godt å se at Norge klarte å vinne en kamp igjen. Det tar vi med oss til onsdagen. :)

Lenke til kommentar
Danmark - Sverige, tidenes.

Sverige vinner 3-0

8767406[/snapback]

SKANDALØST! Jeg liker hverken dansk eller svensk fotball, men dette er skandaløst! Å avbryte en kamp slik er hårreisende! Fordi en tilskuer måker til dommeren skal Danmark bli fratatt 3 HARDT opparbeidede mål?

Latterlig! Håper dommeren aldri får dømme mer!

Lenke til kommentar

Grei kamp, men på ingen måte overbevisande, før ut i andre omgang når Malta kollapsa totalt hadde me lite å by på. Kunne godt tenke meg å sjå Helstad og Brenne frå start, synest ikkje Carew og Gamst byr på stort. Det er klart at dei to var på banen når Malta var best, men gode var dei ikkje.

3-0 til Sverige? Korleis er det rettferdig? Fordi ein dansk tilhengar (kan godt være ein svenske med dansk supporterutstyr) slår til dommaren?

Etter et ti minutters langt møte mellom dommertrioen og UEFAs representanter ble det avgjort at kampen skulle avbrytes. Sverige tildeles seieren med sifrene 3-0.

Horribelt!

Lenke til kommentar

Dårlig sikring på stadionen går utover laget. Sånn er det bare.. Dette var sannsynligvis en avgjørelse som ble tatt av flere uefa-dommere som var der. En dansk spiller ble utvist og en supporter svarer med å storme banen og angripe dommeren. Det er det fullstendig nulltoleranse for over alt i verden. Danskene har ikke noe å demontrere mot. Om tapet er hele straffen, er de heldige..

edit: Nå ser jeg at Sverige ble tildelt straffe når dette skjedde og. Da har de sikkert vunnet uansett..

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Dårlig sikring på stadionen går utover laget. Sånn er det bare.. Dette var sannsynligvis en avgjørelse som ble tatt av flere uefa-dommere som var der. En dansk spiller ble utvist og en supporter svarer med å storme banen og angripe dommeren. Det er det fullstendig nulltoleranse for over alt i verden. Danskene har ikke noe å demontrere mot. Om tapet er hele straffen, er de heldige..

8767527[/snapback]

Uenig. Det skal ikke gå utover laget fordi en supporter gjør noe idiotisk. Jeg vet at det var en danske som slo ned en svenske i forkant, som provoserte frem supporteren, men likevel. Det burde blitt 3-3, og en økonomisk straff til det danske fotballforbundet, pluss noen kamper uten tilskuere.

Lenke til kommentar
Tipper 4-0 til Norge. 2 fra Carew, 1 ifra Iversen og 1 ifra Gamsten på frispark..

8765492[/snapback]

Hadde resultatet riktig. Men ikke målscorerne. Norge gjør en middels kamp mot dårlige motstandere. Maltas forsvarere ser ikke ut til å eie kondisjon. De åpner som regel slusene mot slutten av andre omgang, som fører til at Norge scorer en god del mål.

Men jeg er ikke videre imponert over Norges prestasjoner. Sjangser sløses dødballer utnyttes til det minimale. Carew, Gamsten og J.A Riise var vel de store skuffelsene i kveld. Sistnevnte fikk inn den siste, men for meg betyr det ikke så mye når resten av skuddene treffer de øverst på stadionen. Den største prestasjonen i kveld sto Bjørn Helge Riise for. Han er utvilsomt en av Norges største talenter. Forsvaret klarte seg også greit i kveld. Hagen gjorde det bra både fremme og tilbake, og Hangeland hindret mange kontringer.

Ungarn kommer til å bli litt vanskeligere, men tror Hareide lærte mye fra i kveld og vil gjøre de endringene som trengs.

Kveldens sitat:

Semb: "Hadde kampen vart lengre hadde det blitt flere mål."

Lenke til kommentar
Kveldens sitat:

Semb: "Hadde kampen vart lengre hadde det blitt flere mål."

Kornbonden Semb :devil:

Og så oppjaga han er når han kommenterer. Jeg blir nesten nervøs....

Tåler han ikke å kommentere landslagskamper etter at han fikk reisepass?

:mrgreen:

Lenke til kommentar

Godt mulig det, men Malta var slett ikkje gode i dag. Dei kunne putta eit mål i første omgang og hadde eit par sjanser i andre, men totalt sett var dei veldig dårlige. Dei klarte å forsvare seg greit bak, men midtbanen var dårleg, prega av veldig mykje feilpasningar.

Lenke til kommentar

Selv om middelmådige Norge vinner mot et tamt Malta så har vi absolutt ikke noe i et EM og gjøre...Norge er og blir foreløpig en B nasjon i fotball og det er det vel ikke noen tvil om etter kveldens middelmådige forestilling.... :p

Lenke til kommentar
Bare husk at Hellas trengte straffe for å slå Malta. 4-0 er kanskje ikke så "dårlig" som dere (og forsåvidt også jeg) antyder?

8767833[/snapback]

De er nok dårlige ja. Men dårlige lag kan også ha gode kamper.

Bosnias reserver slo Tyrkia ser jeg. Nå tror jeg ikke de orginale spillerne har mange argumenter å bruke i diskusjonen mot det Bosniske fotballforbundet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...