Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At kaptein Martin klarte å sleive det skuddet i mål er helt utrolig. Slikt skjer 1 av 1000 ganger og derfor kommer vi ikke videre.

8272509[/snapback]

Nå har vel aldri Martin vært en målmaskin heller da..

8272515[/snapback]

Problemet er at ingen på Norge er målmaskiner.

8272526[/snapback]

Solskjær er målmaskin

Lenke til kommentar

I sine glansdagar var Solskjær meget god. Litt statistikk.

Clausenengen: 109 kampar, 115 mål 1990-1994

Molde FK: 42 kampar, 31 mål 1994-1996

Manchester United: 354 kampar, 125 mål 1996 -

Landslaget: 65 kampar, 23 mål

Eg trur han hadde gjort det bra om han var i form og sjølvsagt skadefri.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sant det, kven kan forvente at eit land med 4,5 millionar innbyggarar skal kunne hevde seg i verdseliten?

8298719[/snapback]

Innbyggerne i det landet. Det bor rundt 1 million mer i Danmark, hvordan kan de være så mye bedre enn oss?

Lenke til kommentar

Grunnet en latterlig fotballfilosofi fra steinealderen og enda verre import av utenlandske spillere til tippeligaen. Å det faktum at hver eneste spiller i tippeligaen er overpriset og dermed ikke kommer seg utenlands heller.

Lenke til kommentar

Befolkningstallet jobber mot oss, men det er ingen grunn til at det skal hindre oss i å hevde oss internasjonalt. Danmark vant EM i 1992 og Kroatia tok bronse i VM i 1998. Det er med andre ord fullt mulig å prestere godt med en befolkning på ~ 4.5 millioner.

Lenke til kommentar
Grunnet en latterlig fotballfilosofi fra steinealderen og enda verre import av utenlandske spillere til tippeligaen. Å det faktum at hver eneste spiller i tippeligaen er overpriset og dermed ikke kommer seg utenlands heller.

8299172[/snapback]

Veldig enig.

Hvordan tror folket at Tom Nordlie ville klart seg som trener for landslaget? Jeg tror det kunne blitt virkelig spennende.

Lenke til kommentar

Hva taper han på å ikke å svare på innlegget ditt når du putter inn rene usakligheter?

Hvorfor tror du det vil gå særlig forskjellig om det hentes inn en utenlandsk trener? At han vil se ting på en ny måte? Det har blitt prøvet mange ganger i tippeligaen uten stort resultat, hvorfor skal det funke bedre på landsen?

Det er flere norske trenere som har muligheten til å lede lag på et høyt nivå. Trond Sollied som allerede er godt i gang, Tom Nordlie, Steinar Nilsen og Knut Torbjørn Eggen for å nevne noen. Å si at alle norske trenere suger blir bare tull, mye kan skyldes på manglende spillermateriale og for sterk fokus i styrene på at suksess skal komme umiddelbart uten å tenke langsiktig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sant det, kven kan forvente at eit land med 4,5 millionar innbyggarar skal kunne hevde seg i verdseliten?

8298719[/snapback]

Innbyggerne i det landet. Det bor rundt 1 million mer i Danmark, hvordan kan de være så mye bedre enn oss?

8299107[/snapback]

Ja og i tillegg har danskene vunnet EM en gang også! :)

Lenke til kommentar

Om Norge ikke hadde vært så blåøyde kunne vi også hevda oss mye mer. Det bør satses på spillere helt ned til 10-årsalderen. Flere klubber bør ha fotballskoler for unge talenter. Også flere ungdomskoler bør få egen fotballinje sånn som Jordal Skole.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om Norge ikke hadde vært så blåøyde kunne vi også hevda oss mye mer. Det bør satses på spillere helt ned til 10-årsalderen. Flere klubber bør ha fotballskoler for unge talenter. Også flere ungdomskoler bør få egen fotballinje sånn som Jordal Skole.

8492307[/snapback]

Jeg må si meg uenig. Jeg er selv 16 og må si at treningsopplegget og oppfølginga av spillere er drit bra. Grunnen til at Norge ikke e rså gode akuratt nå kan være fordi det ikke var slik for 15 år sia, men om ti år kan jeg love deg at Norge vil bli et landslag i toppen(hvis ikke alle spillerne velger å spille for hjemlandet sitt da med tanke på at de fleste talentene kommer fra utlandet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...