Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!

hean

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

En annen ting er hvis sjansene som burde gått inn, dvs alle sjansene som ble forårsaket pga tellefeil, dårlig ballfølelse, feilkommunikasjon og lignende i forsvar, så hadde ingen fått skylden. At mål blir scoret på slik måte som i kveld er en del av fotballen og det gir ingen grunn til å forkaste Norges mest rutinerte keeper som utilgivelig dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen plassering i målet der ville ført til at det ville blitt vanskeligere å gripe inn om det kom et innlegg der.

Vurderingssaken der er hva som skjer oftest av disse scenarioene:

- Keeper holder samme posisjonen som han faktisk brukte. Han treffer perfekt i krysset som er utagbart for keeperen med den posisjonen.

- Keeper velger en posisjon hvor det er umulig å skru ballen i krysset. Bosnieren legger et innlegg som Myhre bare kunne grepet inn i hvis han hadde samme posisjon som han faktisk hadde i kampen og det fører til at det blir mål.

Hva er riktig?

Lenke til kommentar
En annen ting er hvis sjansene som burde gått inn, dvs alle sjansene som ble forårsaket pga tellefeil, dårlig ballfølelse, feilkommunikasjon og lignende i forsvar, så hadde ingen fått skylden. At mål blir scoret på slik måte som i kveld er en del av fotballen og det gir ingen grunn til å forkaste Norges mest rutinerte keeper som utilgivelig dårlig.

8261917[/snapback]

Enig.

Hagen spilte f.eks en helt horribel kamp til tider, opphevet som vanlig flere offsider og gjorde mange markeringsfeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Inn med Per Ciljan Skjelbred og Daniel Braathen. Inn med de unge.

8261999[/snapback]

Ja, det gikk jo bra. :ermm: Jeg er enig i at disse spillerne bør inkluderes i laget, men ikke på den måten Hareide gjør i kveld. De er blant grunnene til at Tyrkia får alle de unødvendige frisparkene som satte en, i kveld, usikker Myhre på prøve.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye en keeper suger i noen kamper, er ikke det nok til å sparke han på hodet å ræva ut av landslaget. Før Bosnia kampen ville 9/10 sagt at Myhre er den beste norske keeperen. Dette endrer seg ikke på 5 dager. Dere andre som sier noe annet tror jeg ikke har så mye peiling på hvordan landslagsfotball fungerer. Myhre har kanskje ikke mange år igjen på landslaget, men han er hvertfall ikke ferdig enda. Bare gå tilbake til kampen mot Brasil, og prestasjonene han hadde der..

Lenke til kommentar

Det er tross alt 7 ÅR siden sist vi var med i et mesterskap... 7 år er.. ja ganske lenge.. :nei:

Jeg mener ikke at det har så mye med Åge H. å gjøre (ser vi bort i fra at han valgte Myhre idag etter Bosnia kampen), vi har bare ikke gode nok spillere her i Norge som kan hevde seg i internasjonalt nivå SAMLET. Carew, Riise og Gamst, Solskjær også forsåvidt spiller i klubber hvor de har andre gode spillere rundt seg.. dermed er det enklere for dem å prestere bedre der.. eller så har det med at de får lønna si fra klubben og ikke er fullt så motivert med flagget på brystet.

England er jo også et godt eksempel...

Det var ikke akkurat en supervanskelig gruppe vi var i da vi kom oss til VM 98.. og det er trist at vi fortsatt sitter 9 år etterpå og jubler over at vi vant mot Brasil som egentli ikke hadde så mye å spille for iom at de allerde var videre ( sry om jeg tar feil på dette punktet, men slik jeg husker det).

Drillo perioden var for enhver nordmann en gøy periode, for all del. Da var vi bra, og vi hadde rette og gode spillere til en "ny" type fotball stil.

Men, så har vi vært både dårlig og uheldige de siste par kvalifiseringene. siste for eksempel da FIFA kom med det "geniale" konseptet med å sette de antatt dårlige lagene mot de antatt beste for å få et mer fyldig VM såklart.. :thumbdown:

Der ble det tap i to kamper mot et lag vi egentlig ikke har en sjangs mot.

Så, skulle da imårra Bush trekke seg ut av Irak, damer i Saudi Arabia for lov å kjøre bil og Sandefjord blir mester i Tippeligan og Norge klarer å krype seg til EM... har vi egentli noe som helst der å gjøre i det hele tatt? Det er nesten bedre, selv om det ER vondt og si, at vi ikke kvalifiserer oss enn at vi får juling så det suser og blir latterliggjort.

Hareide er ikke noe dårlig trener etter min mening, ja han feilvurderte kanskje Myhre etter Bosnia kampen, men det er tross alt laget som helhet der problemet ligger. Vi er bare ikke gode nok desverre, dog 1 poeng "borte" mot Tyrkia i utgangspunktet ikke er dumt, så er det likevel dumt som det ble.

Lenke til kommentar
Jeg er uenig. Guess we'll never know.

8261856[/snapback]

Han burde tatt denne, uten tvil. En keeper i form og som har kamptrening bør og ville ikke regnet med et innlegg i den posisjonen frisparket blir tatt fra. Ja, det er et meget bra slått frispark, men hadde ikke Myhre plassert seg slik han gjorde og ikke tatt det lille hoppet han tar til venstre i det skuddet taes så ville han tatt den, dette viser han jo også selv ved å heve armen som et tegn på at den tok han på sin kappe, så dette skuddet skulle og burde en keeper på et landslag ta, Myhre eller andre.

Når det er sagt mener jeg vi kun har én mann og takke for at vi mest sansynlig kan vinke EM farvel, og det er Hareide. OK, han kom meget godt ut av det i 1. omgang, hvor laget spilte strålende fotball, men at han ikke kan gjøre de riktige taktiske disposisjonene etter pause nå det begynner å bli varmt rundt øra på de norske forsvarerne er fryktelig dårlig!

At han starter med Myhre er også en gåte, at han ikke bytter'n ut etter det ene skuddet han dreit seg ut på som ikke gikk inn er enda verre (han hadde da allerede sluppet inn det første målet). Man bør jo da se at her har vi en kar som ikke helt har fokusen der den burde være, han tenker nok mer på at denne ballen MÅ han ta enn å bare gjøre oppgavene sine, og hvordan det gikk fikk vi jo dessverre svar på :(

Myhre hadde en under gjennomsnittlig bra dag på jobb, Hareide - Ta hatten din og la noen andre slippe til nå, slik at vi kan få stablet et nytt lag/system på beina til VM-kvalliken begynner.

Myhre er et offer for det Hareide sa han ikke skulle ha noe av som landslagstrener - Spillere med klippekort.

Uuuutrolig skuffa nå!

Lenke til kommentar

Gi Myhre en sesong mellom stengene på Viking så kommer han nok forhåpentligvis i slag igjen. Myhre på sitt beste er fortsatt den beste keeperen vi har, Jarstein og Oppdal er fortsatt unge og vil trenge mer erfaring.

Spørsmålet er om Myhre makter å finne tilbake til sitt beste. De to skuddene som gikk inn i dag er horrible tabber som jeg ikke har sett han gjøre siden forrige gang han ikledde seg Vikingdrakten.

Lenke til kommentar
Problemet med norske spillere på denne tiden av året er at det er måneder siden de fleste av dem har spilt noe særlig på høyt nivå.

8262154[/snapback]

oppkjøring? Altså de har god kondis, kondis blir fokusert om vinter.. Likevel makter de ikke å løpe så mye :hmm:

Lenke til kommentar

Snakk om evne og vilje.

Erik «Panzer» Hagen spilte en stor kamp i midtforsvaret sammen med Brede Hangeland, og så ut til å bli mannen som reddet skinnet til Myhre da han fikk feid en håpløs frisparkretur ut til corner.

En stor kamp!? Nå er de på ville veier.

Lenke til kommentar
Uansett hvor mye en keeper suger i noen kamper, er ikke det nok til å sparke han på hodet å ræva ut av landslaget. Før Bosnia kampen ville 9/10 sagt at Myhre er den beste norske keeperen. Dette endrer seg ikke på 5 dager. Dere andre som sier noe annet tror jeg ikke har så mye peiling på hvordan landslagsfotball fungerer. Myhre har kanskje ikke mange år igjen på landslaget, men han er hvertfall ikke ferdig enda. Bare gå tilbake til kampen mot Brasil, og prestasjonene han hadde der..

8262046[/snapback]

Tull, klart man kan sparke en keeper ut av landslaget (benytte en annen keeper) pga dårlige kamper, hva i all verden skal man ellers basere seg på hvem som får spille? Jeg er ikke for å benytte spillere som ikke spiller fast på klubblaget, det bør være førsteprioritet når man tar ut et mannskap!

Tror ikke det er noen som betviler Myrhes egenskaper som keeper, men man må da for svarte ha kamptrening.

Hvordan fungerer landslagsfotball egentlig, høres ut som du har førstehåndsopplysninger, opplys meg!

Forstår fremdeles ikke at Martin er kaptein og spiller for Norge, mannen er jo direkte farlig ved egen 16 meter, plasseringen hans er rett og slett horribel. Gang på gang blir det tellefeil i forsvaret når Martin er der.

Simen Brenne gjør en god figur, det samme gjør Strømstad, Carew og Handeland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...