Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!


hean

Anbefalte innlegg

Nesten litt latterlig at Frode Johnsen starter idag. Greit nok at sesongen er godt i gang i Japan, men nivået der er neppe allverden. Antar en Steffen Iversen i sesongoppkjøringa er like bra om ikke bedre. Dessuten har vi Erik Nevland som skorer jevnt og trutt på relativt høyt nivå i Nederland og er vel det nærmeste vi kommer goalgetter utenom Solskjær. Rart at ikke Hareide har funnet plass til han i troppen enda. Der bak skranter det, det første målet får Myhre ta på sin kappe og han viser tendeser til at bare reservelagsfotball ikke holder nivå på landslaget (noe som burde vært opplagt). Det andre målet er det vel Storbæk som opphever offsiden på, og beviser at høyreback er og blir en akilleshæl på landslaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så klart solskjær er norges beste spiss det er det ingen tvil om.

men han kan jo ikke skore mål uten god støtte bakfra.

 

norge var for temme til å komme etter når vi vinner den langt oppe.

 

men er helt enig i at m.andresen ikke er god nok men det syns jeg ikke doffen er heller. hadde han vært det hadde han fått spilt for wigan.

så enkelt er det.

8231337[/snapback]

Hvem skulle spilt istedetfor M.Andresen og Kristoffer Hæstad, Grindheim kunne tatt plassen til Hæstad men Martin er bedre enn Hæstad, Grimstad, Strømstad og Svindal Larsen

Lenke til kommentar
Martin Andresen skulle aldri vært på landslaget!

 

Han tilfører laget absolutt ingenting.

8231846[/snapback]

 

Sant, han er den mest oppskrytte spilleren av de alle.

8231874[/snapback]

 

Henger meg på denne, men det skal han ha, han var kjappere i avleveringene sine i går, men han har ingenting på landslaget å gjøre.

 

Vi har ikke heller ikke indreløpere lenger, ingen truer bakrom. Strømstad prøvde, samt Brenne, men vi savner en Leo eller ingebrigtsen fra gode gamle dager!

På tide å innse at Drillo sto for mer enn lange baller, dype løp er fremtidens fotball, det klarer ikke Norge pr i dag!

Lenke til kommentar
Jeg er TIL-supporter, men er rett og slett lei av hvor elendig Gamst er på landslaget! Sist han var god var vel nesten sin første kamp mot Nord Irland  :nei:

8230240[/snapback]

Hyggelig at det er flere TIL-hengere her :)

 

Nå gjorde ikke Gamsten sin verste kamp i kveld da, tvert imot gjorde han en god figur. Det som irriterer er at det virker som han MÅ ta cornere, uansett hvor dårlig han tar de 2-3 første. Da mener jeg treneren bør ta affære og si at noen andre har denne oppgaven resten av kvelden. I dag var de 2-3 første han tok horrible... og de resterende ikke stort bedre dessverre :(, men banespillet hans synse jeg faktisk var mye bedre i dag en mange av de forrige kampene..

8230332[/snapback]

 

Det hjelper jo ikke at han hevdet seg fra sitt normale nivå når det er så langt fra han faktisk er i stand til å prestere :roll: Og ja, Norge burde ha noen andre corneralternativer når han ikke har dagen. Og på landsen virker det som det gjelder hver kamp. Husker en kamp Gamst hadde på juniornivå, hvor han scorte 6 mål rett fra corner :D DET var saker det.

Lenke til kommentar
helt enig!

 

drillo hadde ett system som norge klarte å mestre pluss at han virkelig motiverte spillerne sine til å tro at de kunne vinne, men nå hadde også drillo betraktelig bedre spillere.

8231402[/snapback]

Drillo sto for den mest destruktive dritfotballen Norge noen gang har spilt. Hvordan kan Danmark og Svergie spille etter bakken å ikke vi? Nei gi meg en kulturforandring med goalgettere fremme, å ikke store dumme ineffektive spisser. Samt skjønner jeg ikke at Iversen ikke får starte. Greit Carew vinner ballen ofte og knuser alle på fysikk, men hadde vi hatt en spansk eller Italiensk dommer ville han nok blitt avblåst enda flere ganger. I tillegg er jo mottaket til Carew helt grusomt til tider, å skuddfoten er et eventyr. Nei gi meg spillere som Solskjær, Årst og Sæternes, å la de spille spiss! Vi har hatt nok målscorere opp gjennom årene. F.eks Brattbakk, hvorfor spilte ikke en som scorte 30 mål i en sesong på landslaget?

 

Gårsdagens lyspunkt var helt klart at vingspillet endelig fungerte. Trekk Gamst enda lenger opp på kanten og frigjør han fra alt defensivt er min mening.

 

Tror ikke Drillo hadde så mye bedre spillere, selv om mange mener det siden flere spilte utenlands. Eneste grunnen til at så mange spilte utenlands var at på den tiden var norsk spillere grisebillig.

Lenke til kommentar

Syns nå som Per Ciljan har funnet formen at Åge bør ta han inn i troppen.

 

Og at Andresen er kaptein og i det hele tatt fast på det norske landslaget er for meg et mysterium...

 

Gi kapteinsbindet til Myhre hvis han får fortsette!

Endret av Benitez
Lenke til kommentar
helt enig!

 

drillo hadde ett system som norge klarte å mestre pluss at han virkelig motiverte spillerne sine til å tro at de kunne vinne, men nå hadde også drillo betraktelig bedre spillere.

8231402[/snapback]

 

Jo, han hadde vel det. Han hadde i alle fall spillere som passet systemet hans godt. Dagens Norge har vel egentlig ingen spillere som passer til noe...og de som er gode, med unntak av Solskjær, spiller dårlig...og Solskjær er bare skada...

Lenke til kommentar
helt enig!

 

drillo hadde ett system som norge klarte å mestre pluss at han virkelig motiverte spillerne sine til å tro at de kunne vinne, men nå hadde også drillo betraktelig bedre spillere.

8231402[/snapback]

Drillo sto for den mest destruktive dritfotballen Norge noen gang har spilt. Hvordan kan Danmark og Svergie spille etter bakken å ikke vi? Nei gi meg en kulturforandring med goalgettere fremme, å ikke store dumme ineffektive spisser. Samt skjønner jeg ikke at Iversen ikke får starte. Greit Carew vinner ballen ofte og knuser alle på fysikk, men hadde vi hatt en spansk eller Italiensk dommer ville han nok blitt avblåst enda flere ganger. I tillegg er jo mottaket til Carew helt grusomt til tider, å skuddfoten er et eventyr. Nei gi meg spillere som Solskjær, Årst og Sæternes, å la de spille spiss! Vi har hatt nok målscorere opp gjennom årene. F.eks Brattbakk, hvorfor spilte ikke en som scorte 30 mål i en sesong på landslaget?

 

Gårsdagens lyspunkt var helt klart at vingspillet endelig fungerte. Trekk Gamst enda lenger opp på kanten og frigjør han fra alt defensivt er min mening.

 

Tror ikke Drillo hadde så mye bedre spillere, selv om mange mener det siden flere spilte utenlands. Eneste grunnen til at så mange spilte utenlands var at på den tiden var norsk spillere grisebillig.

8232307[/snapback]

 

norge kan ikke spille langs bakken pga vi ikke har spillere som klarer det.

tror neppe norge hadde vunnet så mye som de gjorde under drillo med det heller.

 

både sverige og danmark har bedre tekniske spillere enn norge og da mener jeg norge må spille mer kynisk..

Lenke til kommentar
Drillo sto for den mest destruktive dritfotballen Norge noen gang har spilt. Hvordan kan Danmark og Svergie spille etter bakken å ikke vi? Nei gi meg en kulturforandring med goalgettere fremme, å ikke store dumme ineffektive spisser. Samt skjønner jeg ikke at Iversen ikke får starte. Greit Carew vinner ballen ofte og knuser alle på fysikk, men hadde vi hatt en spansk eller Italiensk dommer ville han nok blitt avblåst enda flere ganger. I tillegg er jo mottaket til Carew helt grusomt til tider, å skuddfoten er et eventyr.  Nei gi meg spillere som Solskjær, Årst og Sæternes,  å la de spille spiss! Vi har hatt nok målscorere opp gjennom årene. F.eks Brattbakk, hvorfor spilte ikke en som scorte 30 mål i en sesong på landslaget?

 

Gårsdagens lyspunkt var helt klart at vingspillet endelig fungerte. Trekk Gamst enda lenger opp på kanten og frigjør han fra alt defensivt er min mening.

 

Tror ikke Drillo hadde så mye bedre spillere, selv om mange mener det siden flere spilte utenlands. Eneste grunnen til at så mange spilte utenlands var at på den tiden var norsk spillere grisebillig.

8232307[/snapback]

 

Mener ærlig talt at Hareide sin fotball er værre en Drillo sin. Drillo hadde i alle fall et system, selv om det ikke førte til god fotball. Kan knapt påstås at Hareide har system i det hele tatt. Norske laget ser mer ut som en gjeng småunger som leker sisten...evt hodeløse kyllinger...og dessuten så ender jo Norge opp med mange langballer uansett. Det er nettopp det som er poenget. Nå skal Norge ikke slå lange baller, men vi gjør det likevel. Og siden planen ikke går ut på lange baller, så er vi rævva på det. Under Drillo slo vi også lange baller, men da hadde vi i alle fall en plan for hvordan vi skulle utnytte de lange ballene.

Lenke til kommentar
norge kan ikke spille langs bakken pga vi ikke har spillere som klarer det.

tror neppe norge hadde vunnet så mye som de gjorde under drillo med det heller.

 

både sverige og danmark har bedre tekniske spillere enn norge og da mener jeg norge må spille mer kynisk..

8232895[/snapback]

Dette er tull, Jeg nevner Gamst, Andresen, Grindheim, Solskjær, Strømstad, Riise og Carew. Alle med teknikk og erfaring nok til og klare å få kula ned på bakken.

 

Mener ærlig talt at Hareide sin fotball er værre en Drillo sin. Drillo hadde i alle fall et system, selv om det ikke førte til god fotball. Kan knapt påstås at Hareide har system i det hele tatt. Norske laget ser mer ut som en gjeng småunger som leker sisten...evt hodeløse kyllinger...og dessuten så ender jo Norge opp med mange langballer uansett. Det er nettopp det som er poenget. Nå skal Norge ikke slå lange baller, men vi gjør det likevel. Og siden planen ikke går ut på lange baller, så er vi rævva på det. Under Drillo slo vi også lange baller, men da hadde vi i alle fall en plan for hvordan vi skulle utnytte de lange ballene.

 

Offensivt var Norge mer en god nok i første omgang igår, bare synd vi sliter med ineffektivitet. Å jeg har ikke forsvart Åge bare kritisert Drillo, som jeg mener ødela norsk landslagsfotball. Vi sliter jo enda med ettervirkninger.

 

Ja jeg er enig, de slår fortsatt lange baller. Å planen er fortsatt den samme, slå langt på en stor dum en. Forskjellen er bare at Jostein Flo klarte og avlevere headingen noenlunde rett, Carew vinner dueller med avleveringene er det ikke klasse over. Forøvrig så var bare lange baller en liten del av Drillos filosofi. Å Drillo hadde Johnsen/Bratseth/Berg/Nilsen++ i forsvar, og en eminent midtbane. Hadde han ikke kommet til Em eller VM ville jeg stilt spørsmålstegn. Johnsen og Berg som muligens er de beste forsvarerne Norge noen gang har hatt i moderne tid.

Lenke til kommentar
Offensivt var Norge mer en god nok i første omgang igår, bare synd vi sliter med ineffektivitet.

8233279[/snapback]

 

Mer enn god nok?! Synes ikke Norge spilte spesielt godt offensivt i går i først omgang. Vi kom ikke til så mange gode sjanser, og når vi fikk sjanser, så var avsluttningene som vanlig dårlige. Og uansett, de fleste sjansene vi kom til var pga dårlig forsvar av Bosnia, ikke godt offensivt spill fra vår side. Synes det stilles ALT for lite krav til det norske landslaget. Når Norge fyrer av et slapt skudd fra 16 meter som går 5 meter til siden for målet og som keeper også har full kontroll på, så synes eksperter og kommentatorer at det er lovende spill fra Norge. I land som England så ville det ikke vært lovende, men skuffende...og det samme vil jeg si om dine krav til Norge hvis du faktisk mener vi spilte godt offensivt i går...men det er bare min mening om det norske offensive spillet...

 

Å jeg har ikke forsvart Åge bare kritisert Drillo, som jeg mener ødela norsk landslagsfotball. Vi sliter jo enda med ettervirkninger.

 

Har aldri sagt at du forsvarer Hareide, men sier at Drillo i alle fall spilte på en måte som Norge kunne spille på. Og kan vel diskuteres om vi fortsatt sliter med ettervirkninger, eller om vi rett og slett bare sliter med elendige trenere...

 

Ja jeg er enig, de slår fortsatt lange baller. Å planen er fortsatt den samme, slå langt på en stor dum en.

 

Planen er vel ikke den samme, for Hareide skulle jo innføre en ny, teknisk stil med ballen på bakken...

 

Forskjellen er bare at Jostein Flo klarte og avlevere headingen noenlunde rett, Carew vinner dueller med avleveringene er det ikke klasse over.

 

Ja, Flo var mange ganger bedre enn noen av dagens norske spillere til å avlevere ballen rett med hodet. Men ellers så, som sagt, så er ikke taktikken til Norge nå lagt opp til spill med lange baller, så det blir ikke noe plan over angrepene når vi bruker de lange ballene.

 

Å Drillo hadde Johnsen/Bratseth/Berg/Nilsen++ i forsvar, og en eminent midtbane. Hadde han ikke kommet til Em eller VM ville jeg stilt spørsmålstegn. Johnsen og Berg som muligens er de beste forsvarerne Norge noen gang har hatt i moderne tid.

 

Kan vel diskuteres om de spillerne Drillo hadde var SÅ mye bedre enn de Hareide har. Er vel i stor grad snakk om at Hareide velger ut gale spillere og nok er dårlig til å motivere spillerne. Tross alt, både Riise og Gamst holder ganske så høyt nivå når de er i sine respektive klubber, dog på landslaget kunne man like godt byttet de ut med pappfigurer...

 

Uansett, Hareide er en dårlig trener, i alle fall som norsk landslagstrener. Det norske landslaget har underprestert under hele hans periode. Han har hatt mange år på seg nå, og ikke fått til en dritt. På tide å gå. Rett og slett.

Lenke til kommentar

2-3 100% sjanser er for meg mer enn godt nok. Ja forsvaret til Bosnia var elendig, men fortsatt utnyttet vi det bra.

 

Har aldri sagt at du forsvarer Hareide, men sier at Drillo i alle fall spilte på en måte som Norge kunne spille på. Og kan vel diskuteres om vi fortsatt sliter med ettervirkninger, eller om vi rett og slett bare sliter med elendige trenere...

Trenere som holder fast med mye av Drillo filosofien.
Planen er vel ikke den samme, for Hareide skulle jo innføre en ny, teknisk stil med ballen på bakken...

Planen når det kommer til lang oppspill er fortsatt den samme, å er jo en grunn til at Hareide alltid stiller med en sterk hodespiller på topp?

Men ellers så, som sagt, så er ikke taktikken til Norge nå lagt opp til spill med lange baller, så det blir ikke noe plan over angrepene når vi bruker de lange ballene.
Jo, lange baller og kamp om andreballer er fortsatt en stor del av taktikken. Kanskje ikke like mye som før, men still.
Kan vel diskuteres om de spillerne Drillo hadde var SÅ mye bedre enn de Hareide har. Er vel i stor grad snakk om at Hareide velger ut gale spillere og nok er dårlig til å motivere spillerne. Tross alt, både Riise og Gamst holder ganske så høyt nivå når de er i sine respektive klubber, dog på landslaget kunne man like godt byttet de ut med pappfigurer...

Ja Hareides valg av spillere kan kritiseres, men han har langt fra så mange og velge i som Drillo. Du kan f.eks se på antall utenlandsproffer som spilte fast da og nå. Drillo spilte en kynisk dritfotball.

 

At Hareide bør gå, vel jeg sier verken ja eller nei. Er ikke stor fan av lynsjestemmning når det går galt, spesielt ikke når det gjelder landslag der det tar enda lenger tid og etablere et lag og skikkelig spill.

Lenke til kommentar
At Hareide bør gå, vel jeg sier verken ja eller nei. Er ikke stor fan av lynsjestemmning når det går galt, spesielt ikke når det gjelder landslag der det tar enda lenger tid og etablere et lag og skikkelig spill.

8233763[/snapback]

 

Fra min side er det nok ikke snakk om lynsjestemmning. Har vært kritisk til Hareide sin trenerstil helt siden starten. Trodde han skulle gjøre det bra, men så raskt, etter de første kampene, at det nok ikke ble så bra likevel. Og etter min mening har han hadd god nok tid på seg, men likevel så har han ikke klart å forbedre spillet nevneverdig. Over flere år er i grunn dette alt for dårlig, og kan ikke si at jeg har troen på noen forbedring om han får sitte videre i noen år til. Personlig synes jeg NFF kanskje skal vurdere å hente inn en utenlandsk trener, en som ikke tenker "norskt"...en som i større grad vil legge vekt på teknisk spill og pasningsspill, og ikke minst en som er autoritær og motiverende. Tror ikke så mange norske trenere har den trenerstilen som må til for å få Norge opp på et høyt nivå. De klarer ikke å tenke nytt.

Lenke til kommentar
norge kan ikke spille langs bakken pga vi ikke har spillere som klarer det.

tror neppe norge hadde vunnet så mye som de gjorde under drillo med det heller.

 

både sverige og danmark har bedre tekniske spillere enn norge og da mener jeg norge må spille mer kynisk..

8232895[/snapback]

Dette er tull, Jeg nevner Gamst, Andresen, Grindheim, Solskjær, Strømstad, Riise og Carew. Alle med teknikk og erfaring nok til og klare å få kula ned på bakken.

8233279[/snapback]

 

hvis vi har spillere til det hvorfor klarer de det ikke da?

hareides system er jo lagt opp til det men spillerne klarer ikke å mestre det.

 

jeg vil heller se ett norge som ikke spiller altfor attraktiv fotball men vinner enn å se det jeg så i går. for det viktigste er først og fremst å vinne for å vinne det norske folk tilbake.

Lenke til kommentar
At Hareide bør gå, vel jeg sier verken ja eller nei. Er ikke stor fan av lynsjestemmning når det går galt, spesielt ikke når det gjelder landslag der det tar enda lenger tid og etablere et lag og skikkelig spill.

8233763[/snapback]

 

Fra min side er det nok ikke snakk om lynsjestemmning. Har vært kritisk til Hareide sin trenerstil helt siden starten. Trodde han skulle gjøre det bra, men så raskt, etter de første kampene, at det nok ikke ble så bra likevel. Og etter min mening har han hadd god nok tid på seg, men likevel så har han ikke klart å forbedre spillet nevneverdig. Over flere år er i grunn dette alt for dårlig, og kan ikke si at jeg har troen på noen forbedring om han får sitte videre i noen år til. Personlig synes jeg NFF kanskje skal vurdere å hente inn en utenlandsk trener, en som ikke tenker "norskt"...en som i større grad vil legge vekt på teknisk spill og pasningsspill, og ikke minst en som er autoritær og motiverende. Tror ikke så mange norske trenere har den trenerstilen som må til for å få Norge opp på et høyt nivå. De klarer ikke å tenke nytt.

8233889[/snapback]

Jeg har litt lyst å gi han to år til, samtidig forventer jeg ikke de store resultatene siden tilveksten av spillere er elendig.

 

NFF og stort sett alle norske forbund er så sirompa at slikt aldri skjer. Men jeg er absolutt enig i at vi kanskje trenger ny filosofi og en som ikke sliter med Drillokulturen. Bare det ikke er Souness da.

 

@Proeliator. Grunn? Vel vi sliter med at midtbanen blir hemmet av sine defensive oppgaver og samtidig er ballbesittelse den store stygge ulven i norsk fotball. Å støttepasninger skulle man av og til tro ble straffet med døden. Det offensive er stresset og skal inneholde minst mulig pasniger og trekk. Derfor.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...