Cortinarius rubellus Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg har ikke angra et sekund på at jeg gikk over til dual-core og har hatt 3 stk. 2 intel og en amd, klokking med dc behøver ikke å være masse volt osv. Du må bare prøve deg frem, men fremtidsretta så hadde jeg tatt dc med god samvittighet. Handlekurven så bra ut den, men hvis jeg hadde hatt råd så hadde jeg kjøpt x1900xt.Bare så det er sagt, x1900GT er ikke noe dårlig kort det heller. Endret 1. september 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg har ikke angra et sekund på at jeg gikk over til dual-core og har hatt 3 stk. 2 intel og en amd, klokking med dc behøver ikke å være masse volt osv. Du må bare prøve deg frem, men fremtidsretta så hadde jeg tatt dc med god samvittighet. Handlekurven så bra ut den, men hvis jeg hadde hatt råd så hadde jeg kjøpt x1900xt.Bare så det er sagt, x1900GT er ikke noe dårlig kort det heller. 6782541[/snapback] Ja, det er di derre penga det står litt på, men jeg skal vurdere det. Er det Sapphire eller powercolor jeg burde gå for? Eller kanskje noe annet? Er vel storst sett bare kjøling og det som følger med som skiller disse? EDIT: Har tenkt litt lenger og vurderer kanskje å bytte kabinett. (sitter med et gammelt chieftec dragon kabinett som er svintung, støyer forferdelig og mangler alt av usb/firewire/headsett kontakter i front...veldig tungvint). Falt litt for dette kabinettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33967 , men som dere ser, så trengs det en stillegående PSU. Noen forslag på dette også? Endret 1. september 2006 av mikaelbrun Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) angående skjermkort så liker jeg Sapphire veldig godt, men gå for det som er billigst hvis du velger x1900xt. Og psu så anbefaler jeg Mist(500 og 600w), de er svært stillegående, Hiper 580w er også en god psu. Alle de psuene har jeg hatt selv, har Mist 600w nå. Endret 1. september 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Og psu så anbefaler jeg Mist(500 og 600w), de er svært stillegående, Hiper 580w er også en god psu. Alle de psuene har jeg hatt selv, har Mist 600w nå. 6782898[/snapback] De er fryktelig overkill til det utstyret og med det budsjettet. Jeg foreslår Seasonic S12 380W, høy kvalitet og stillest i sin klasse. Men også den er kanskje litt dyr. Endret 1. september 2006 av EasyRaider Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 [De er fryktelig overkill til det utstyret og med det budsjettet. Jeg foreslår Seasonic S12 380W, høy kvalitet og stillest i sin klasse. Men også den er kanskje litt dyr. 6783319[/snapback] Jeg er forsovet enig i at 5-600 w blir litt voldsomt. tenkte mer i baner rundt 400 watt. Skal jo ikke drive noen store strømslukende elementer. Har 2 ide disker og en sata disk, pluss en dvd brenner. Men dette sluker vel ikke så mye strøm så lenge de ikke er aktive så det er vel stort sett vifter og skjermkort som bruker strøm, og selvfølgelig hk. Budsjettet sprekker litt hvis jeg kjøper meg kabinett, men jeg tror det er verdt det, med tanke på at jeg tenkte å bruke pc'n som en multimedia pc til stue bruk også. Syntes det så ut som en okei psu. Kanskje litt dyrere enn jeg hadde håpa på, men det er vel prisen for en støysvak psu regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå