Zeer Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg skal sette sammen en amd xp1700 og en Thermalright SK6. Hvor mye kjølepasta av typen Arctic Silver II skal jeg putte på, hva er anbefalt. Takk på forhånd :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 veldig tynt lag. Eneste pastaen skal gjøre er å tette små ujevnheter i ribba og på coren slik at det blir bedre kontakt. Se http://www.articsilver.com Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Du må legge på et veldig tynt lag, eller tyter det ut på sidene når du sette kjøleribben på. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Her finner du en fin guide. Pål Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Det er mye snakk om at du skal smøre så tynt som mulig, men jeg har aldri merket noen forskjell mellom tykt og tynt lag - i alle fall ikke når jeg har brukt Arctic Silver. Denne pastaen består av noe sånt som 90% sølv, så jeg tror ikke den leder noe særlig dårligere enn fast metall. Det hevdes også (av personer som har plansliping av metaller som jobb) at kjølepasta skaper dårligere kontaktflate når begge flatene er helt plane. Dette er jo egentlig veldig logisk, siden den påsmurte pastaen aldri blir helt jevn. Det viktigste er, etter min erfaring, at pastaen er jevnt påsmurt. [ Denne Melding var redigert av: Spenol på 2001-12-13 10:59 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 On 2001-12-13 10:57, Spenol skrev: Det er mye snakk om at du skal smøre så tynt som mulig, men jeg har aldri merket noen forskjell mellom tykt og tynt lag - i alle fall ikke når jeg har brukt Arctic Silver. Denne pastaen består av noe sånt som 90% sølv, Siden det består av 90% sølv, og altså er ledende, er det vel ikke bra å smøre så tykt på at det tyter ut på sidene. Det kan jo renne ned å føre til kortsluttninger på pinnene ! Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 er det ikke bare til og smøre på da og det som er eventuelt til overs bare tyter ut til siden?? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Quote: On 2001-12-13 23:59, Pronto skrev:Siden det består av 90% sølv, og altså er ledende, er det vel ikke bra å smøre så tykt på at det tyter ut på sidene. Det kan jo renne ned å føre til kortsluttninger på pinnene ! Når begynte Arctic Silver å renne? Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 en eller annen skrev dette: > Siden det består av 90% sølv, og altså er ledende, er det vel ikke bra å smøre så tykt på at det tyter ut på sidene. Det kan jo renne ned å føre til kortsluttninger på pinnene ! < Jeg komenterer: Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hue.... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Det er ikke alltid nødvendigt med goop. Har planslipt core og kjøler. Dette resulterte i at all goopen ble presset ut på siden. Når jeg fjernet kjøleren var det ikke noe goop mellom kjøler og core. I teorien skal det ikke være nødvendig med goop om det ikke er ugjevnheter i overflaten mellom kjøler og core. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Jeg har en erfaring å dele: (Maskinen min står i signaturen) Med en gang jeg kjøpte denne cpu'en kunne jeg overklokke den til 1533Mhz 100% stabilt. Da var den ganske varm og jeg bestemte meg for å kjøpe en bedre kjøler og endte opp med Alpha PAL 8045 (STOOR)kjøleribbe og 80x80mm vifte fra papst samt artic silver og satte dette sammen. Da endte jeg på samme temp på 1400Mhz som jeg tidligere hadde på 1533Mhz og den ville ikke klokkes med multiplier og cpu'en er ulåst fra fabrikk?!? Etter formatering og masse stress tok jeg etterhvert av kjøleren igjen. Det viste seg at jeg hadde tatt litt for mye kjølepasta på og i tillegg hadde jeg sølt noe på cpu'en. Jeg vasket cpu'en med tannbørste og en såvidt fuktig fille, brukte kun restene av kjølepastaen som var igjen på kjøleribba og satte sammen igjen og da var resultet som i signaturen. Mest sannsynlig hadde jeg greid å få kontakt mellom to bruer på cpu'en som ikke skulle ha det og dermed kunne jeg ikke bruke multiplier. Takk og lov at ikke hele cpu'en gikk i dass :smile: Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Det går selvfølgelig an å ta for mye, men jeg regner med at folk er noen lunde moderate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå