Turtlis Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er sikkert en de har funnet opp selv Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har fått Gin for nyttårsaften, noen som har anbefalinger? Ikke for bittert, men i hvertfall ikke for søt. Og ganske enkel. Har ikke blandet Gin-drinker før. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Har du en annen alkoholtype du kan blande med? GT er jo standard da, Gin og tonic. Jeg mener å huske at schweppes grape ikke er så ille å blande gin med? Endret 29. desember 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har fått Gin for nyttårsaften, noen som har anbefalinger? Ikke for bittert, men i hvertfall ikke for søt. Og ganske enkel. Har ikke blandet Gin-drinker før. Må si at Gimlet er kanskje tidenes mest geniale drink. 4 cl. Gin (Selv liker jeg best bombay Sapphire) og 4 cl. Rose's Lime. Jeg anbefaler at det shakes sammen. Serveres i Rocks-glass, kanskje med en limeskive. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har fått Gin for nyttårsaften, noen som har anbefalinger? Ikke for bittert, men i hvertfall ikke for søt. Og ganske enkel. Har ikke blandet Gin-drinker før. samme greia har jeg... enten blir det Gin Tonic, dvs, bare isbiter, Tonic-water og Gin... eller så ser jeg gimlet er forslått her inne, laget det med vodka og synts det funka greit, så nå får jeg prøve den med Gin som den egnetlig skal lages... Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Lager du med Rose's eller fersk lime og sukker? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tenkte jeg skulle gjøre det lettvint og bruke Roses lime Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tenkte jeg skulle gjøre det lettvint og bruke Roses lime Jeg syns faktisk det gir best smak. Blir for "surt" med fersk lime og ikke riktig søthet. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 2 fluer i en smekk da, blir alltid så surr når man skal lage med lime og slikt, ikke på førsten, men seinere på kvelden går bare alt i surr... spesielt mojito`s all den isknusinga blir du lei av etterhvert... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Walk in the woods Shotte glass 25ml Pisang ambon 25ml Bols Kokos likør 25ml Ananas juice Rystes sammen med is og siles i glasset Horn Dog Shotte glass 15ml Bols Blue 15ml Pisang ambon 15ml Mørk rom Denne skal bygges lagvis opp i den rekkefølgen som det er skrevet, så da trenger du en Barskje Solheim Spesial Jeg pleier å drikke dette på uansett fest stortsett Bruker 0.4l glass (gidder ikke å blande så mange gang) Skyy Vodka Mickey Finn`s Sour Appel Sprite Tar alt på øyenmål bare, litt ekstra med Mickey Finn`s for å få en fin farge og må desverre innrømme at mengden vodka øker utover kvelden. Lenke til kommentar
Sundt Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Svarer egentlig bare for å få denne tråden i "mine innlegg". Appledrink: - Bacardi Apple - Mickey Finn's eplelikkør - Sprite - Isbiter (Kan sløyfes) Dette blandes sammen i et glass. Jo sterkere du vil ha den, jo mer Bacardi bruker du. Smaker godt, fordi den litt sure eplesmaken i likøren jevnes ut med den søte spriten. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Noen som vet om en nettbutikk som har goddt utvalg i glass? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Noen som vet om noen pol i Oslo som alltid har Midori? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Sjekk vinmonopolet.no. Der får du opp en liste. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hadde vors hjemme i går og da utviklet vi tidenes morsomste lek: Mystery Shooter En person går til barskapet til Bob og finner noen godsaker, forskjellige likører, mixer etc. Blander sammen valgfrie ingredienser i et shot-glass og setter "drinken" ned på bordet. Deltagerne (inkludert den som har laget den) spiller "opp eller ned" og taperen må drikke drinken. Det morsomme med denne leken er at du aldri helt vet hva du får og hvis ikke deltagerne er veldig gode bartendere ser skvipet helt forjævlig uapettitelig ut. Taperen får også lage neste drink. Faren med leken er at en også risikerer å måtte drikke det du selv har laget, så det lønner seg ikke alltid å lage værstingen. Et godt eksempel fra i går var en shot jeg selv lagde (Skulle se ekstra bad ut ) - 0,5 oz. Malibu - 0,5 oz. Rose's Lime - Toppet med et lag av Amarulla Amarulla koagulerer i kontakt med lime-juice, så den blir liggende som en seig klump på toppen av shotten, skikkelig nasty å svelge. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Amarulla koagulerer i kontakt med lime-juice, så den blir liggende som en seig klump på toppen av shotten, skikkelig nasty å svelge. Blandes Bailey's og limejuice får man drinken A Girl's Revenge.. (Også kjent som BJ Revenge..) Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hva mener du med "opp eller ned". Hvordan vet man hvem som velger hva? Og hvordan finner man taperen? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Opp eller Ned: Alle som spiller skal telle til tre og så vise håndflaten opp eller ned, de som er i mindretall spiller om igjen eller "Stein, Saks, Papir" om hvem som skal drikke. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jeg har ikke noe navn for denne ennå, det er en dobbel shot. -4 cl vodka -En Fres brusetabelett med guarana smak (80mg koffein ca samme som redbull). Løses raskere om den blir brukket i småbiter eller knust. Det kan også brukes versonen med Grønn te smak. Noen få av disse gir en fin energiboost, og guarana/grønn te smaken fjerner en del av ettersmaken av sprit. Vanligvis skal disse løses i 5dl vann (note: det tar en stund å løse de i sprit) EDIT: Denne kan også lages som drink, da løses Fres i vann først for å få "energidrikk", og så tilsettes vodka. Tips: ikke bruk mer enn 5-6 fres på en kveld hvis du ikke er vant med ting som inneholder mye koffein, og hvis du er vant med det burde du uansett begrense deg til 8-10... Smaksmessig synes jeg 1 fres med 1dl vann og 4-5cl vodka er sånn akkurat passe. Endret 8. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå