Gå til innhold

Drinktråden! Del dine beste drinker.

SumSar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fått Gin for nyttårsaften, noen som har anbefalinger? Ikke for bittert, men i hvertfall ikke for søt. Og ganske enkel. Har ikke blandet Gin-drinker før.
Må si at Gimlet er kanskje tidenes mest geniale drink. 4 cl. Gin (Selv liker jeg best bombay Sapphire) og 4 cl. Rose's Lime. Jeg anbefaler at det shakes sammen. Serveres i Rocks-glass, kanskje med en limeskive.
Lenke til kommentar
Har fått Gin for nyttårsaften, noen som har anbefalinger? Ikke for bittert, men i hvertfall ikke for søt. Og ganske enkel. Har ikke blandet Gin-drinker før.

samme greia har jeg...

enten blir det Gin Tonic, dvs, bare isbiter, Tonic-water og Gin... eller så ser jeg gimlet er forslått her inne, laget det med vodka og synts det funka greit, så nå får jeg prøve den med Gin som den egnetlig skal lages... :)

Lenke til kommentar

Walk in the woods

Shotte glass

25ml Pisang ambon

25ml Bols Kokos likør

25ml Ananas juice

Rystes sammen med is og siles i glasset

Horn Dog

Shotte glass

15ml Bols Blue

15ml Pisang ambon

15ml Mørk rom

Denne skal bygges lagvis opp i den rekkefølgen som det er skrevet, så da trenger du en Barskje

Solheim Spesial

Jeg pleier å drikke dette på uansett fest stortsett

Bruker 0.4l glass (gidder ikke å blande så mange gang) :p

Skyy Vodka

Mickey Finn`s Sour Appel

Sprite

Tar alt på øyenmål bare, litt ekstra med Mickey Finn`s for å få en fin farge ;) og må desverre innrømme at mengden vodka øker utover kvelden.

Lenke til kommentar

Svarer egentlig bare for å få denne tråden i "mine innlegg".

Appledrink:

- Bacardi Apple

- Mickey Finn's eplelikkør

- Sprite

- Isbiter (Kan sløyfes)

Dette blandes sammen i et glass. Jo sterkere du vil ha den, jo mer Bacardi bruker du. Smaker godt, fordi den litt sure eplesmaken i likøren jevnes ut med den søte spriten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hadde vors hjemme i går og da utviklet vi tidenes morsomste lek: Mystery Shooter

En person går til barskapet til Bob og finner noen godsaker, forskjellige likører, mixer etc. Blander sammen valgfrie ingredienser i et shot-glass og setter "drinken" ned på bordet. Deltagerne (inkludert den som har laget den) spiller "opp eller ned" og taperen må drikke drinken. Det morsomme med denne leken er at du aldri helt vet hva du får og hvis ikke deltagerne er veldig gode bartendere ser skvipet helt forjævlig uapettitelig ut. Taperen får også lage neste drink. Faren med leken er at en også risikerer å måtte drikke det du selv har laget, så det lønner seg ikke alltid å lage værstingen.

Et godt eksempel fra i går var en shot jeg selv lagde (Skulle se ekstra bad ut :devil: )

- 0,5 oz. Malibu

- 0,5 oz. Rose's Lime

- Toppet med et lag av Amarulla

Amarulla koagulerer i kontakt med lime-juice, så den blir liggende som en seig klump på toppen av shotten, skikkelig nasty å svelge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke noe navn for denne ennå, det er en dobbel shot.

-4 cl vodka

-En Fres brusetabelett med guarana smak (80mg koffein ca samme som redbull). Løses raskere om den blir brukket i småbiter eller knust. Det kan også brukes versonen med Grønn te smak. Noen få av disse gir en fin energiboost, og guarana/grønn te smaken fjerner en del av ettersmaken av sprit. Vanligvis skal disse løses i 5dl vann :p

(note: det tar en stund å løse de i sprit)

EDIT: Denne kan også lages som drink, da løses Fres i vann først for å få "energidrikk", og så tilsettes vodka. Tips: ikke bruk mer enn 5-6 fres på en kveld hvis du ikke er vant med ting som inneholder mye koffein, og hvis du er vant med det burde du uansett begrense deg til 8-10... Smaksmessig synes jeg 1 fres med 1dl vann og 4-5cl vodka er sånn akkurat passe.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...