Gå til innhold

Drinktråden! Del dine beste drinker.

SumSar

Anbefalte innlegg

White Russian - Drink

4 cl vodka

2 cl Kahlua

Fløte / Melk

Isbiter

Ta et glass med isbiter, hell vodkaen oppi, så Kahluaen. Fyll med melk eller fløte. Server.

Jeg har lest et par steder at Fløte er absolutt feil og ikke kan kalles White Russian. Skal ikke si at det er absolutt riktig, men jeg velger å stole de kildene.

Vet du hvor man kan få kjøpt Blue Curacao i Norge? Så Rose's hadde en alkoholfri variant, men har ikke funnet den i butikk.

Rose's har også kommet med Mojito-miks, noen som vet om den er god?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg bruker stort sett alltid melk, men jeg har fått den servert med fløte på flere utesteder i Trondhjem og Oslo, så ...

Jeg kjøper det på polet, står blant likørene. Alkoholfri variant av Rose's? Du mener du får juicene med alkohol? Det har jeg ikke vært borti.

Har ikke prøvd mojito-miks enda, kanskje jeg burde. Fikk mojito-miks fra noe sånn taco-greier og rom i bursdagsgave i fjor. Absolutt vellykka ^^

Lenke til kommentar

For dere som ikke liker sprit smaken, må jeg bare anbefale at dere kjøper "Dworek Vodka" neste gang. Denne smaker veldig overraskende lite sprit. Noen sier de også slipper unna "bakfylla" når de drikker denne, men det er nok individuelt. Koster 4kr mer enn Kalinka(som er den billigste vodkaen) for en standard 70cl.

Altså er det slettes ikke snakk om å betale noe mer for å slippe smaken.

Folk her har nevnt "White Russian", må bare nevne at "Black Russian" finnes som alternativ. Alt du trenger er vodka og Kahlua. Hvordan du blander, er opp til deg. Forskjellige plasser oppgir forskjellig styrkeforhold. Selv ser jeg ingen vits i melken(skummet) som gjør en "white Russian". Keep it simple. Men melken vil jo gi en mildere smak.

Som anslag:

4 cl vodka

2 cl Kahlua

Isbiter

Her kan du fort gå til 4cl/3cl eller 3cl/2cl. Smak deg fram.

PS: Til informasjon så er Kahlua en "sirupslignende" drikk. Tenkte det kan være greit å nevne.

Lenke til kommentar

Enkelt å greit, bacardi og cola :love:

Vet ikke helt blandingsforhold, barre bland til det smaker godt, kansje noe slik som 1+5 eller 1+4?

EDIT: smaker godt, ikke galt :!:

Endret av KNB
Lenke til kommentar

Et par enkle "drinker" som er fast inventar på fester jeg henger meg på

Vodka - Battery

Ha et longdrink glass.

Fyll opp med knuste isbiter

Hell i litt vodka etter hvor sterk du vil ha den (Smirnoff, absolutt, bacardi osv)

Deretter fyll resten med Battery

Drikkes iskald ! Da er den flyyt ! :D

Long and Cold

Bacardi Razzz

Dash Lime

Sitron bit

Knust is

Appelsin juce

Strawberry daceri !

En slik Strawberry daceri mix på flaske

Appelsin Juce

Og en eller annen type vodka

Fylles med knust is, drikkes kald med et jordbær på toppen

Lenke til kommentar

Shooting Star

Ingredienser:

En liten nevne friske bær (jordbær, bjørnebær og bringebær)

4 cl pærecognaclikør

Saft av ½ lime

Fremgangsmåte:

-Ha noen friske bær i et stort rocksglass og knus disse sammen med pærecognaclikøren og limejuicen.

-Ha i en god skje med knust is og rør godt.

-Topp opp med knust is slik at du får en fin topp og pynt med et friskt bjørnebær.

Råvarer:

Xanté Original Poire Au Cognac

Blueberry Mojito

Ingredienser:

4 cl Vikingfjord Blåbær

1 lime i biter

1 ts brunt sukker

mynte

blåbær

club soda

Fremgangsmåte:

-Ha en noen blåbær i et highballglass sammen med mynte, sukker og lime. Knus dette sammen med en morter.

-Fyll glasset halvt med is, ha i blåbærvodkaen og rør rundt. Topp opp med is og ha på litt club soda.

-Pynt med noen hele blåbær.

Ingredienser:

Vikingfjord Blåbær

NB! Drinken blir mye mørkere og ikke så klar når du knuser bærene i glasset.

Lenke til kommentar

Dette er ikke ment mot det siste innlegget: Jeg syns folk poster litt for mange vanlige drinker. Altså sånne gode gamle klasikere og drinker aller har hørt om/smakt, hvis ikke det er noe veldig spesielt med din oppskrift og du kan forklare oss hva som er spesielt, la vær!

*Sliten av å lese igjennom oppskrifter, som ikke gir meg noe nytt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...