Gå til innhold

Drinktråden! Del dine beste drinker.


SumSar

Anbefalte innlegg

Fjordchampagne. Hjemmebrent og Nyco....

6783633[/snapback]

Hva er nyco? :dontgetit:

6789754[/snapback]

 

Nyco er et salt (tror jeg det var) du blander i vann for å få bort diverse plager med magen, samt at når det blandes med vann bruser det. Samt at det har en anelse smak da :p

 

4 cl er maksgrensen, er vel det man definerer som "en dobbel" her i norge (hvor i mange andre land defineres en dobbel som 6 cl eller 8 cl).

6783831[/snapback]

 

4 cl er maks, men unntaket sier at man kan ha inntil 6 cl i "internasjonale coctails". Dvs at man fint kan ha 6 cl i Cosmo, Manhattan, Dry Martini osv.

 

 

Putt oppi en dæsj med limejuice i Fjellbekken så er den som den skal :thumbup:

6793054[/snapback]

 

Hm, 6 cl på internasjonale drinker? Da har resturantsjefen min feilinformert meg litt, enten det eller så har han ikke nevnt det :)

 

Edit: Ja, glemte Lime juicen i drinken, har aldri blandet med limejuice selv, så hvordan de blander den når jeg er ute aner jeg ikke :p

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, 6 cl på internasjonale drinker? Da har resturantsjefen min feilinformert meg litt, enten det eller så har han ikke nevnt det :)

6794251[/snapback]

 

Det er ett unntak som ofte blir oversett virker det som. Men nå er jo de fleste oppskrifter mulig å lage nøyaktig med "bare" 4 cl også. Problemet blir å finne riktig forhold når man har mer en fire forskjellig slag med brennevin. Se for eksempel på Singapore Sling - Raffles varianten. Det er ikke så lett å måle 0.5 cl :p

Lenke til kommentar
Hehe, nei 0.5 cl er ikke akkurat lett å måle, spes med beger som måler 2 eller 4 cl. Somregel når jeg skal skjenke f.eks likører eller Akevitt (som jeg bruker å skjenke i "shotsglass" siden vi ikke har noe annet) driter jeg i hele målebegeret og fyller på slumpen.

6794832[/snapback]

 

Shotsglass er jo forsåvidt målebeger. Har testet, og det er like nøyaktig å bruke shotsglass som målebeger, ihvertfall med litt trening... ;)

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg akkuarat barternder på jobb, så det blir litt mere på enkelte og litt mindre på andre. Men det bryr jeg meg ikke mye om, skjenkekontrollen her innom 1 gang i året i form av gretne gamle gubber og det er under VM i skreifiske :p

6794886[/snapback]

 

Litt mer på meg, også er det greit :p

 

Drikker uansett det meste bart, så det er ikke så forferdelig lett å kleppe meg!

Lenke til kommentar

Noen gode drinker!

 

 

Får begynne med en alkoholfri drink.

 

3 cl appelsinjuice

3 cl ananasjuice

3 cl Rose's lime

3 cl russian

3 cl sprite

1 cl grenadine

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter. Ha i ingrediensene. Rør om!

 

 

Videre kommer det noen med alkohol.

 

Cosmopolitan:

 

Typedrink: Coctail

 

3 cl vodka

1 cl cointreau

saften av 1/4 lime

2 cl tranebærjuice

 

Fyll et coctailglass med isbiter og en shaker 1/3 med isbiter. Ha i ingrediensene i shakeren og rist godt. Hiv ut isbitene fra glasset, og sil over blandingen.

 

 

 

Fidel Castro:

 

Typedrink: Longdrink

 

4 cl Captain Morgan rom

Ginger Ale

en dash med lime

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter. Ha i rom og lime, fyll opp med Ginger Ale. Rør om!

 

 

 

P2:

 

Typedrink: Longdrink

 

3 cl absolut vanilia

1 cl sour apple (likør)

en dash lime

sprite

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter. Ha i vodka, sour apple og lime. Fyll opp med sprite. Rør om!

 

 

 

San Francisco:

 

Typedrink: Longdrink

 

2 cl vodka

2 cl Crème de Bananes

2 cl grenadine

appelsinjuice

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter. Ha i vodka, Crème de Bananes og grenadine. Fyll opp med appelsinjuice. Alt helles over i en shaker, rist godt og hell tilbake til glasset igjen.

 

 

 

Singapore Sling:

 

Typedrink: Longdrink

 

2 cl gin

2 cl Peter Heering cherry brandy

1 cl Bènèdictine D.O.M.

1 cl cointreau

saften av 1/4 lime

8 cl appelsinjuice

8 cl ananasjuice

 

Fyll en shaker 1/3 med isbiter. Ha i ingrediensene, og rist godt. Siles så over i et longdrinkglass med isbiter.

 

 

 

Tom Collins:

 

Typedrink: Longdrink

 

4 cl gin

1-2 cl gommesirup eller 1-2 ts sukker

saften av èn sitron

sodavann

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter. Ha i gin, gommesirup og sitron, fyll opp med sodavann. Rør om!

 

 

 

 

Sex On The Beach:

 

Typedrink: Longdrink

 

2 cl vodka

2 cl peach tree

6 cl appelsinjuice

6 cl tranebærjuice

 

Fyll et longdrinkglass med isbiter, og ha i ingrediensene. Rør om!

Lenke til kommentar
Cosmopolitan:

 

Typedrink: Coctail

 

3 cl vodka

1 cl cointreau

saften av 1/4 lime

2 cl tranebærjuice

 

Fyll et coctailglass med isbiter og en shaker 1/3 med isbiter. Ha i ingrediensene i shakeren og rist godt. Hiv ut isbitene fra glasset, og sil over blandingen.

6795845[/snapback]

Drakk meg rimelig full på denne drinken når jeg var på modell party i Paris (Cosmopolitan var gratis). Hadde ikke smakt denne før, men den var rimelig god. Jeg ble dog overrasket nå over å se at den inneholder tranebær juice, noe jeg trodde jeg ikke likte. :)

 

Man blir straks mer åpen for å smake nye ting når man finner ut at det egentlig ikke smaker så ille som man tror. Skal på byen til helga så hvis dere ser en fyr i bardisken som bestiller masse forskjellige drinker i hytt og gevær er nok vedkommende meg. ;)

 

Uansett, fortsett å komme med drinker folkens, her er det mye bra og rom for mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

White Lady;

 

4 cl gin

2 cl Cointreau (ikkeno Triple Sec fra noen andre...)

En halv ferskpresset sitron

Dæsj sukkerlake/gommesirup

 

Alt shakes, siles over i ett nedkjølt coctailglass med eller uten sukkerkant :)

 

Og hvis ikke jeg husker helt feil får man en Pink Lady hvis man tar en dæsj Grenadin oppi. Blir bare bittelitt søtere, og blir selvfølgelig rosa (pink...).

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Skittles + Bacardi :)

 

Kjøp 2 poser Skittles (faen på bl.a Deli De Luca og 75cl Bacardi.

-Sorter ut de grønne skittles'ene.

-Hell Bacardien og Skittlesene (ikke de grønne, spis dem) oppi hva du nå enn vil ha det oppi.

-La det ligge i minst 24t, helst ca 36 timer.

-Bruk ett kaffefilter og helle dette tilbake i flaska for å filtrere bort skittles'ene.

 

There ye are! Beutiful drink for yeh pleasureh!

Lenke til kommentar

Whiskey Sour

 

- 4 cl whiskey (jeg foretrekker Jack Daniels til denne)

- 1-2 cl sitronsprut (avhengig av hvor sur du ønsker den)

- sukker (husker ikke nøyaktig. smak deg fram)

- en liten dært vaniljesukker

- isbiter/knust is

 

Sleng det oppi en drinkmikser og rist som en jævel.

 

Sil ut i et glass.

 

Edit: Blir nok en flaske JD på polet i morgen :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...