Gå til innhold

Sliter med virus som lukker file explorer

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett eller annet virus, som gjør at hver gang jeg merker en videofil, så får jeg en windows-feilmelding og hele file explorer lukker seg. Så forsvinner ikonene på desktopen, men kommer tilbake etter få sekunder. Da virker alt som normalt igjen. Dersom jeg gjentar prosedyren lukker alt seg igjen. Er det noen som vet hvordan jeg kan kvitte meg med dette problemet - UTEN å formatere hele maskineriet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen virus :)

Det er en feil med Windows XP at explorer kræsjer dersom du velger en stor filmfil, dvs. AVI-filer. Denne fikses ved å gjøre følgende:

Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn: regedit

Finn frem til/søk etter følgende nøkkel:

HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/.avishellex/ PropertyHandler

Slett denne nøkkelen:

Default[REG_SZ]{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}

Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere).

Lenke til kommentar
Ingen virus :)

Det er en feil med Windows XP at explorer kræsjer dersom du velger en stor filmfil, dvs. AVI-filer. Denne fikses ved å gjøre følgende:

Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn: regedit

Finn frem til/søk etter følgende nøkkel:

HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/.avishellex/ PropertyHandler

Slett denne nøkkelen:

Default[REG_SZ]{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}

Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere).

6779126[/snapback]

Heisann og takk for kjapt svar, men det funket nok ikke. Når jeg berører en filmfil, så lukker vinduet seg. Har du noen andre forslag, min venn?

Lenke til kommentar

Prøv å endre filtypen til filmen til .avi, istedet for .divx.

Om du ikke ser filendingene gjør følgende:

Gå til:

kontrollpanelet -> Mappe Alternativer -> Vis

Et sted i skroll-listen finner du et alternativ "skjul filnavn for kjente filtyper" eller noe i den retningen. Fjern haken.

Om selv å gi filen et nytt navn kræsjer explorer, så enten start opp maskinen i sikkerhetsmodus, eller om du har nero kan du endre filtypen der.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...