Gå til innhold

Samme ram, bare fabrikkoverklokket?

Innos

Anbefalte innlegg

Hei, etter litt "research" virker det for meg litt som om TWIN2X2048-6400, TWIN2X2048-6400C4 og TWIN2X2048-6400C3 er samme ram, men de to siste er fabrikkoverklokket. Da jeg leste noe om at EPP var "overklokking for de late" her på forumet tror jeg det var (finner det ikke igjen), og det står at de to siste har EPP profiler for høyere hastigheter og har litt mer V. Stemmer dette? Eller er jeg helt på jordet nå? Og om ikke alle er like, er de to beste det da?

TWIN2X2048-6400

TWIN2X2048-6400C4

TWIN2X2048-6400C3

(Linkene over er til .pdf dokumenter.)

Beklager eventuell dårlig formulering og skrivefeil, takker på forhånd for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heller tvilsomt da CL er forskjellig for de forskjellige minnebrikkene (hadde f.eks CL4 minnet kjørt uten problemer på CL3 så hadde IKKE Corsair solgt de som CL4 til en billigere penge)..

6790990[/snapback]

Selvsagt gjør de det. Det er sånn bransjen fungerer. De kan ikke ha helt egne komponenter til hvert enkelt produkt.

Se bare på prosessorer. AMD selger A64 3200+ selv om den kunne vært solgt som 3800+ .. eller X2 3800+ istedenfor X2 5000+

Selv på harddisker gjelder dette.

Det handler om å møte etterspørsel.

Lenke til kommentar

Ja, og i tillegg til å dekke etterspørselen, kommer jo sorteringen. Vi kan tenke oss at produsenten produserer en drøss med brikker basert på akkurat samme innmat (chiper). Noen av brikkene vil ikke klare kravene til den høyeste ratingen, og vil dermed selges under lavere rating, og til lavere pris. Kostnadene som all testingen medfører, hentes tilsynelatende hjem igjen ved å øke prisen på toppmodellene. Sortering foregår på flere nivåer, og det er ikke uvanlig at samme chiper går igjen i to eller flere modeller fra samme minneprodusent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...