moestue Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Før jeg begynner så VET jeg at det finnes en annen lignende tråd, men jeg har aldri fått søkefunksjonen til å virke, og finner den heller ikke, så jeg får spørre på nytt. Har kjøpt en Pioneer spiller fra Megabillig.com. Kjempeførnøyd, men har et lite problem. I og med at ikke Pioneer har ISO tilkobling så måtte jeg kutte av ISO'n og koble dirkte i spilleren. Har fått alt riktig nå (tror jeg), men hver gang jeg skrur spilleren av så mister jeg innstillingene. Kan heller ikke skru av spilleren, fordi den av en eller annen grunn ALLTID starter automatisk bare tenningen er på. Ergo kan jeg ikke skru den av mens tenningen er på, og eneste måte å skru av/på er å vri om nøkkelen. (Hjælp!). Noen som kan hjelpe meg? Takk Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Koble om den røde og gule ledningen. EDIT: Skrev grønn, i stedet for gul Endret 31. august 2006 av Normand Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Høyrest veldig ut som det er noko kluss med +12V-tilkoplinga di ja. Spelaren skal ha to +12V-tilkoplingar, ein med fast spenning og ein som blir skrudd av og på med tenninga, den fungerer som ein fjernkontroll av spelaren, skrur den på når du startar bilen og skrur den av når du stoppar. Den faste spenninga skal halde på innstillingar når tenninga er av. Eg ville gått over koplingane ein gang til, har du problem med å identifisere dei forskjellige ledningane kan du måle spenninga med tenninga av og på, eventuelt ein testlampe. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Da jeg koblet ut 12+ tenning så ville den ikke starte.. hmm.. skal prøve å måle strømmen ja. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Da jeg koblet ut 12+ tenning så ville den ikke starte.. hmm.. skal prøve å måle strømmen ja. 6779460[/snapback] Koble om den røde og gule ledningen. Jeg vet dette er løsningen. Pioneer har ordnet det slik at man kan koble om dette, fordi forskjellige bilmodeller har forskjellig ISO- kobling. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Da jeg koblet ut 12+ tenning så ville den ikke starte.. hmm.. skal prøve å måle strømmen ja. 6779460[/snapback] Koble om den røde og gule ledningen. Jeg vet dette er løsningen. Pioneer har ordnet det slik at man kan koble om dette, fordi forskjellige bilmodeller har forskjellig ISO- kobling. 6779702[/snapback] Har gjort det nå, og jeg mister ikke innstillingene lenger. Spilleren skrur seg fremdeles automatisk på når tenningen er på, og vil ikke skru seg av så lenge tenningen er på. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sånn skal det være. For å skru av spilleren mens tenninga er på, må du holde source- knappen inne et par sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå