Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB 1.1 nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har altid lurt på en ting siden USB nettverkskort dukket opp. Man får kjøpt disse USB nettverkskortene fra diverse prousenter som er basert på USB 1.1 På dem står det at de støtter 10/100 Mbits nettverk.

Det som får meg til å tenke er:

Ifølge Intel støtter USB 1.1 ikke mer en 11 Mbits/sec, greit nok for ADSL og SDSL men hva når du kjører et 100 Mbits nettverk!

Produsenten sier at der går fint ann å kjøre 100 Mbits på disse kortene. Det går jo ikke! USB 1.1 klarer jo ikke mer enn 11 Mbits/sec!

Blir ikke USB 1.1 da en skikkelig flaskehals?

Har jeg driti på draget hvis jeg har kjøpt et slikt kort for bruk i nettverk?

PS! Har ikke sett 10/100 Mbits USB nettverkskort som baserer seg på USB 2.0 enda

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som er meingen med å ha 10/100 usb1.1 kort er at du kan kjøyre det på eit 100mbits netverk. alikavel om det ikkje yter noko bedre enn eit 10mbits kort..

viss du skal bruker det til masse filoverføringer så vil eg anbefale å kjøpe usb2/pci/pcmia kort, kjem ann på kva du kan koble til maskina

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-27 19:25, skrev Borf:

viss du skal bruker det til masse filoverføringer så vil eg anbefale å kjøpe usb2/pci/pcmia kort, kjem ann på kva du kan koble til maskina

Hva slags kabel brukes mellom PC'ene i et USB overføring mellom to maskiner? Må det være en spesial kabel(har sett at Clas Ohlson har en kabel til 350,-) eller kan en bruke en standard USB kabel med flat kontakt i begge ender?

Jeg har en stasjonær PC som skal overføre filer til min laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...