Blib Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Ser etter en bærbar som må oppfylle følgende minimumsbehov: 4t batteritid under normal bruk 1280x1024 oppløsning God ytelse på både prosessor og grafikk-siden Relativt støyfri under ikke-krevende arbeid Bra bygd mht funksjonalitet, utseende, solidhet 1024MB minne I tillegg ønsker jeg: Opp mot 6t batteritid Opp mot 1600x1280 oppløsning En skjerm med stor innsynsvinkel og ikke noe hvit-farger som blir gule hvis du ser skjevt på skjermen Ting som ikke er viktige er harddiskplass, operativsystem eller brenner. Den skal brukes under studier, noe som forklarer batteritiden og støyen. Den skal kompilere og kjøre noen tunge programmeringsverktøy, derfor ønsker jeg kraftig CPU og mye minne. Jeg kommer garantert til å legge innpå noen spill og vil derfor ha et kraftig grafikk-kort. Så, hva er den beste PCen i denne prisklassen i dag? (10k-15k) Hvis dere har erfaringer med de PCene dere anbefaler, vennligst del disse Edit: Lekte meg litt hos Dell og fant noe, er 9400 en god maskin? 17" i største laget? Endret 31. august 2006 av Blib Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan nevne at eg har tenkt å kjøpe inspiron 9400, men det er med core2duo som eg anbefaler til deg og Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Den tilfredsstiller alle dine krav utenom 6 timers batterilevetid, med lysstyrke på minimum og lette applikasjoner kan jeg max tyne 4 timer ut av min. med ok lysstyrke, trådløst internett-surfing, mp3 og litt annet snacks greier jeg ca 3 timer. Jeg kan ihvertfall anbefale den, beste bærbare jeg har vært borti! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hmm, hvordan er 6400 istedenfor da? Mindre skjerm, bedre batteritid. Tenker å ringe for 9-cellers og vente på Core 2 Duo. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ja, bra den å, men der mister du mye 3D-ytelse fra 7900GS i i9400 til X1400 i i6400. Veldig bra skjermkort=uforenelig med veldig bra batterilevetid, desverre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Mja, men jeg tror kanskje at det er verdt det. Blir ikke mye tid til spilling under studier, og hjemme har jeg en kraftig stasjonær. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 OK, ja da vil jeg si i6400 er et fint valg, sjekk ut tilbudene under privatkunder og flere tilbud fra dell, der ligger det ofte noe snacks Greier ikke å linke da det er en pop-up. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå