Gå til innhold

Lydkort til 2.1 Bose Companion 3 sett

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe et nytt lydkort... det inregrerte gir jo ikke akkurat full utnyttelse av høyttalerne.

Har ingen budsjettgrense, men hadde ikke tenkt meg oppi firesifret beløp.

Så lavt som mulig, men ikke for billig heller.... når jeg først kjøper så vil jeg ha et som gir skikkelig lyd, men 5.1 og/eller 7.1 er ikke nødvendig, men man kommer kanskje ikke utenom?

Kom med forslag, takk... kan svært lite om lydkort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal du kjøpe noe så ambefaler jeg at du kjøper et 7.1 sett pga hvis du skal kjøpe et souround anlegg med høytalere som du kan ha på så angrer du deg ikke for og ikke ha kjpt det isteden.

er det noe galt med det intrigerte lydanlegget i maskinen din da eller

6778857[/snapback]

Vil ha bedre lyd...

Angrer overhodet ikke for at jeg ikke gikk på en smell og valgte et Creative 7.1-anlegg.... hør på lyden på Bose-anlegget så skjønner du meg! Og for 1.400 kr. vil jeg si det var et kupp. :)

Lenke til kommentar

Et integrert lydkort gir ikke god nok lyd. Et PCI-lydkort gir nok heller ikke samme hi-fi-lyd heller, da de kun bruker 3,5mm jacker som utganger. Disse kontaktene har begrenset mulighet for god overføring av lyd. Den jeg har lenket til er en løsning for folk som liker god lyd i stereo. Og et godt høyttalersett som Bose fortjener god lyd inn. Man får aldri bedre lyd enn det svakeste leddet i et lydanlegg (mer eller mindre).

Lenke til kommentar
Kan hende... men et problem er jo at få nettbutikker har M-Audio da...

6786019[/snapback]

Du får handle hos en musikkforetning da, eller hos f.eks www.procom.no hvis du absolutt må handle på nett.

Til bose-settet tror jeg f.eks E-MU 1212M vil være en bra match. Du trenger kankje å fikle litt med kabeloverganger, siden utgangene er på mono 6,3mm TRS.

X-fi xtrememusic er sikkert også OK.

Det finnes knallgode PCI-kort, bare se på Lynx, men da må du ut med 7000kr (og oppover...) Ikke alle lydkort bruker minijack selv om de er på PCI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...