Gå til innhold

Har nå Samsung 26" HDTV, noen spørsmål!


Anbefalte innlegg

Har denne selv:

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=2345&cid=5422

 

Bildet er helt avhengig av signalet, men siden jeg har digitaltv så må jeg si meg utrolig fornøyd. Null etterslep, tilfredsstillende svartnivå (husk at det er en lcd), og *fantastisk* bilde på hdtv fra pc'en eller x360'en.

 

Beste tipset er: prøv ut tv'en du skal kjøpe med et signal som tilsvarer det du har hjemme. Har du analog kabel, så be om å få prøve den med analog kabel hjemme.

 

Og ikke hør på ekstremistene (de som sier at den ene typen er forferdelig, og at det bare er den andre som duger. Prøv selv, og ta den du er fornøyd med).

6780380[/snapback]

Samme som meg. Merker ikke noe etterslep jeg heller, men skal man pirke så synes jeg svartnivået kunne vært bedre. Bortsett fra det er jeg storfornøyd med tv'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme som meg. Merker ikke noe etterslep jeg heller, men skal man pirke så synes jeg svartnivået kunne vært bedre. Bortsett fra det er jeg storfornøyd med tv'en.

6780450[/snapback]

Ja, var det jeg synes selv. Men så så jeg kompisen min sin plasma-tv til 20k, og den var ikke noe bedre. Det kombinert med at jeg ikke lenger legger merke til det gjør at jeg synes det er bra nok.
Lenke til kommentar

Sleng på 3000 og kjøp heller den 42" plasmaen Siba selger. Biletet overgår LCD skjermer på alle måter for dei som ligger under 30 000 kr klassen.

 

Det einaste minuset er at du må greie deg med 1024x768 istaden for 1366x768. Men sjølv på ein 42" så sliter eg med å sjå forskjell på ein vanleg DvD og HDTV versjon på 1.4 GB for ein epiosde av Prison Break. Rett og slett fordi eg sitter 2 meter vekke frå skjermen. På vanlege stillbileter derimot så blir LCD merkbart litt skarpare.

 

Oppløsning er ikkje alt, det blir som å skryte over at ditt 8 megapixel kamera er så altfor fantastisk men leverer grumstete bilete.

 

Gaming på stor TV er best :) Prosjektor er jo og eit ypperleg alternativ. Men dei er bare best i mørket.

Lenke til kommentar
Jeg stikker innom Siba på Kvadrat i morgen og plukker med meg en slik Samsung ja  :D Og Saints Row!! Julaften for meg i morgen  :p

 

Skal bare bruke TVen til spilling og trenger ikke større siden rommet mitt er veldig lite!

6779598[/snapback]

 

får ikke inn saints row av en eller annen grunn før neste uke. spør etter jone på siba så ordner vi tven til deg :)

 

plasmaen er utsolgt men kommer kanskje inn seinere i dag eller neste uke.. kommer også en lcd 40" til 1000 lapp over igjen

Endret av joneoverland
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt denne HDTVen og har sett noe forskjell i spill som Oblivion, Perfect Dark Zero og Project Gotham Racing 3, men spesielt GRAW er forskjellen VELDIG stor!! Men er ikke sikker på om TVen er skikkelig "innstilt".

Hva skal jeg stille inn på colour, brightness, contrast osv...? Tester med mye farger og lite brightness, men vet ikke helt hvordan det opptimale er!

Skal jeg spille i 480p, 720p eller 1080i?

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt denne HDTVen og har sett noe forskjell i spill som Oblivion, Perfect Dark Zero og Project Gotham Racing 3, men spesielt GRAW er forskjellen VELDIG stor!! Men er ikke sikker på om TVen er skikkelig "innstilt".

Hva skal jeg stille inn på colour, brightness, contrast osv...? Tester med mye farger og lite brightness, men vet ikke helt hvordan det opptimale er!

Skal jeg spille i 480p, 720p eller 1080i?

6784552[/snapback]

 

720p.

 

Det å stille inn skjermen er et kapittel for seg selv. ..Mye farger og lite brightness? :hmm: Husk at Brightness og Contrast er det som du stiller lys/kontrast - hva som blir helt hvitt og hva som blir helt svart, og samtidig bestemmer hvilke detaljer du greier å få øye på i de lysteste og mørkeste områdene. Prøv å få det rimelig riktig først før du smeller til og kjører opp fargene.

 

I Project Gotham Racing så finner du i en av options menyene et "prøve bilde" som du kan stille etter. Da skal du stille brightness og contrast på tv'n slik at du ser at det hviteste er skikkelig hvitt og det sorteste ser mest mulig sort ut, samtidig som at ser alle graderingene mellom hvitt og sort. Dvs at du ser en pitte pitte liten forskjell mellom det som er den hviteste og nest hviteste og en pitte pitte liten forsjell mellom det som er den sorteste og den nest sorteste.

 

Å skru opp fargene veldig gir ikke nødvendigvis noe bedre bilde - men smaken er som baken. Jeg har mine farger midt i - fabrikk instillingen. Det gir kanskje litt mindre "smell" i fargene, men er mere behagelig å se på i lengden en skikkelig skrikende farger.

 

Ellers finnes det kalibrerings videor som du kan dytte inni DVD spilleren som du kan stille TV'n etter. DVE Essientials tror jeg en av de mere kjente heter. Søk på google eller gå inn på AVforum.no og finn web butikken der. Kan bestilles.

 

OG: gratiis med ny TV.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...