Gå til innhold

Har nå Samsung 26" HDTV, noen spørsmål!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt denne HDTVen ( Samsung LE26R51) og har sett noe forskjell i spill som Oblivion, Perfect Dark Zero og Project Gotham Racing 3, men spesielt GRAW er forskjellen VELDIG stor!!

 

Men er ikke sikker på om TVen er skikkelig "innstilt".

Hva skal jeg stille inn på colour, brightness, contrast osv...? Tester med mye farger og lite brightness, men vet ikke helt hvordan det optimale er!

 

Skal jeg spille i 480p, 720p eller 1080i?

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD 32" HD-TV til 5990

 

* Oppløsning: 1366x768 16:9

* Responstid: 12ms

* Kontrast: 600:1

* Lysstyrke 500 cd/m2

* On Screen Display

* Timer

* Digitalt Kam Filter

* Progressive Scan

* Tekstminne: 10 sider

* A2 / Nicam Stereo

* 5 bånd Equalizer

* Lydeffekt 2 x 8W

* VGA Inngang

* DVI inngang

* Audio Jack inngang

* Component Inngang

* Audio Inngang

* S-Video Inngang

* Digital Audio Ut

* 2 Scartkontakter

* Hodetelefonutgang

* Mål: 694,4 x 597,2 x 270 mm (With Stand)

* Mål: 694,4 x 529 x 122 mm (Without Stand)

 

Link

Lenke til kommentar
Men har hørt at den HDTV-kabelen som fulgte med i premium pakken ikke er så

bra, og at det finnes en annen slags, hva heter den og bør man kjøpe en slik en?

6778619[/snapback]

 

Kabelen som følger med premium pakka er faktisk temmelig bra den. Det er ikke mye poeng i å kjøpe dyre kabler fra monster hvertfall. Koster masse uten å gi noe (eller i beste fall marginal) forbedring i billedkvalitet.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer noen å se på vanlig tv med LCD tv`er ? Var i butikken og tv`ene viste et formel 1 løp og selv med med TV`er til 20.000 så var det helt forferdelig bilde. Det hakket, det var uskarpt som bare f, etterslep så det sang. Så tittet jeg på de vanlige crt tv`ene til en brøkdel av prisen som sto bortgjemt ihjørnet.. perfekt bilde.

 

Hva i all verden er det folk holder på med som kjøper denne driten ? Ja, jeg vet de er bedre med HD signal, problemet er bare at man blir nødt til å se vanlige signaler i sikkert 5 år til.

Lenke til kommentar

Vel, du ER Staal, so det er ikkje uventa at du er negativ...men du har rett i at CRT generelt er betre på vanlege TV-signal. God valuta for pengane er det òg. Men det kjem litt an på kva du skal bruke apparatet til. Sjølv ser eg nesten aldri på fjernsynssendingar, so TVen blir brukt primært til konsoll (snart PS3), film (snart Bluray), og PC. Til alle desse føremåla er LCD svært godt egna. I tillegg er TVen min på 40", ein gild storleik, men likevel lett å bere og plassere (veg ikkje meir enn 21 kg). Den gamle TVen var 32" og vog bortimot 3,5 gongar so mykje. Eg grøssar ved tanken på å prøve å få installert ein 40" CRT i stova mi (som forøvrig befinn seg i fjerde etasje i ei blokk utan heis).

 

Ellers so KLARAR eg å sjå på vanlege TV-sendingar òg. Det er ikkje veldig bra, men ikkje spesielt dårleg heller. Trur det er ein del skilnadar frå apparat til apparat, men på min Bravia V2000 er i alle fall vanleg TV òg akseptabelt, sjølv om det ikkje akkurat er det eg kjøpte han for. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg trodde også at tv sendinger skulle være akseptabelt, dårligere enn CRT ja, men fortsatt akseptabelt. Når selv tv èr til 20.000 var så sjokkerende dårlig er det jo helt tragisk.

 

Tør nesten ikke tenke på hvor håpløst det må være å se hockey f.eks på noe slikt. Alt må jo bare bli grøt og pucken ser man vel bare når alt står helt stille.

Lenke til kommentar

Vel. Hjemme sitter jeg ofte og ser på en 46" LCD HDTV, med vanlig bildesignal fra kabel. Jeg merker ingenting til etterslep, ingenting til hakking og endra mindre til at ting blir grøttete. Jeg har en følelse av at denne hakkingen du oppdager skyldes at tv-signalet de får inn i butikken ofte skal splittes opp til alt mellom 10 og 100 TV-er. Da går det gjerne litt tregt i svingene ;)

Lenke til kommentar
Vel. Hjemme sitter jeg ofte og ser på en 46" LCD HDTV, med vanlig bildesignal fra kabel. Jeg merker ingenting til etterslep, ingenting til hakking og endra mindre til at ting blir grøttete. Jeg har en følelse av at denne hakkingen du oppdager skyldes at tv-signalet de får inn i butikken ofte skal splittes opp til alt mellom 10 og 100 TV-er. Da går det gjerne litt tregt i svingene ;)

6779799[/snapback]

 

Hvorfor var da det samme bildet på crt tv`ene perfekt ? Kanskje du bare har vendt deg til det dårlige bildet.

Lenke til kommentar

Hvorfor var da det samme bildet på crt tv`ene perfekt ? Kanskje du bare har vendt deg til det dårlige bildet.

6780071[/snapback]

 

Det er ingen hemmlighet at LCD tver må ha bra signal kilde for at bilde skal bli bra.

Har selv 2 stk LCD TVer 32 tommere

 

En Samsung LE32M61 som er på soverommet og en LG32LP1 i stua.

Begge selvsagt HD TV.

 

Først når jeg fikk digital tv ble kanalene bra på LGen.

Husk også det er mye innstillinger på de tvene der.

Dårlig signalkilde + ikke innstilt = RÆVA BILDE!

 

Har også lest at på elkjøp osv så stiller de bra tver så de ser håpløse ut hvis de foreks har en tv de har kampanje på som de vil selge.

 

Da ser jo den kampanje tven mye bedre ut...

 

Jeg har heller ALDRI hatt noe hakking, etterslep osv.

Heller ikke grøtete.

 

Men er nok som de sier her, 10-100 kabler, + LCD må ha bra signal kilde.

Det trenger ikke CRT:

Lenke til kommentar

Først til trådstarter:

 

Jeg ville gått for 26"

Virker til å være en utrolig bra TV. Selv om den er liten. Husk det er ikke alltid størrelsen det kommer an på. (du kan eventuelt sette deg nærmere skjermen)

 

Og til Staal:

Det står utstilt LCD tver like min i de fleste butikker. Og der ser den skit ut. Rett og slett. Men sett deg ned og still ting inn og få noe bra kontakter i den. Så glinser det nesten av den. (Å det er ikke fordi jeg er vant med dårlig bilde)

 

Ikke la din slakke økonomi gå over i disse diskusjonene også.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer noen å se på vanlig tv med LCD tv`er ? Var i butikken og tv`ene viste et formel 1 løp og selv med med TV`er til 20.000 så var det helt forferdelig bilde. Det hakket, det var uskarpt som bare f, etterslep så det sang. Så tittet jeg på de vanlige crt tv`ene til en brøkdel av prisen som sto bortgjemt ihjørnet.. perfekt bilde.

 

Hva i all verden er det folk holder på med som kjøper denne driten ? Ja, jeg vet de er bedre med HD signal, problemet er bare at man blir nødt til å se vanlige signaler i sikkert 5 år til.

6779273[/snapback]

 

Vanlig Tv signaler på LCD hdtv kan jeg godt være enig i at ikke er all verden. Har en relativt dyr LCD tv selv.

 

Derimot, oppkoblet mot en DVD spiller som oppskalerer til 720p/1080i så får man et virkelig godt og behagelig bilde på min TV. Samme fra PC og Xbox 360. Men vanlige tv signaler.... kjipe greier. Nå får jeg rimelig dårlig kabeltv signaler fra veggen og da. har sett folk med parabol som får bedre bilde, riktig nok.

 

Er man ikke film entusiast og har en god DVD spiller som oppskalerer, skal bruke PC på den eller Xbox360/PS3, så kan det vel ikke haste så veldig med HDTV synes jeg. HDTV størrelse 32 tommer og nedover?? Da skal du sitte rimelig nærme for å få noe glede av det og merke noe særlig forskjell..

 

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Hvordan klarer noen å se på vanlig tv med LCD tv`er ? Var i butikken og tv`ene viste et formel 1 løp og selv med med TV`er til 20.000 så var det helt forferdelig bilde. Det hakket, det var uskarpt som bare f, etterslep så det sang. Så tittet jeg på de vanlige crt tv`ene til en brøkdel av prisen som sto bortgjemt ihjørnet.. perfekt bilde.

 

Hva i all verden er det folk holder på med som kjøper denne driten ? Ja, jeg vet de er bedre med HD signal, problemet er bare at man blir nødt til å se vanlige signaler i sikkert 5 år til.

6779273[/snapback]

 

Er jo som regel ikke TVen som er stilt inn skikkelig. Jeg har ikke noen fancy LCD tv, en helt dugelig som kosta ca. 11K som jeg kjøpte i fjor jul. Perfekt tvbilde og null etterslep.

 

Dessuten er det jo HD da, 360 blir seendes betraktelig mer fancypancy ut.

Lenke til kommentar

Har denne selv:

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=2345&cid=5422

 

Bildet er helt avhengig av signalet, men siden jeg har digitaltv så må jeg si meg utrolig fornøyd. Null etterslep, tilfredsstillende svartnivå (husk at det er en lcd), og *fantastisk* bilde på hdtv fra pc'en eller x360'en.

 

Beste tipset er: prøv ut tv'en du skal kjøpe med et signal som tilsvarer det du har hjemme. Har du analog kabel, så be om å få prøve den med analog kabel.

 

Og ikke hør på ekstremistene (de som sier at den ene typen er forferdelig, og at det bare er den andre som duger. Prøv selv, og ta den du er fornøyd med).

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Og ikke hør på ekstremistene (de som sier at den ene typen er forferdelig, og at det bare er den andre som duger. Prøv selv, og ta den du er fornøyd med).

6780380[/snapback]

 

Ukas tips! Man må se selv. Men også spørre om hvilke signal kilder som er brukt, hvilke innganger det er koblet til osv...

 

Hadde jeg hørt på den lokal Expert selgeren så hadde jeg ikke kjøpt Eisa Awards vinneren for 2005/2006. (Samsung LE 40 M61). Han hadde den ikke inne (i november i fjor), men det gjorde ikke noe. Den var nok ikke noe tess, mente han.. Hehe. Men jeg kjøpte den hos Euronics i stedet. Der fikk god tid til å se over flere TV'er der. Og syntes da at denne Samsungen var meget god. Ellers var det god service også, hos Euronics på Lambertseter.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...