ostenxx Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg får denne pipelyden når jeg starter opp maskina: ppppiiiiiiiippppp pipp-pipp Altså et langt pip etterfulgt av to korte. Jeg får ikke opp bootskjermen. Håper noen kan hjelpe. Mvh. Øystein Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg får denne pipelyden når jeg starter opp maskina: ppppiiiiiiiippppp pipp-pipp Altså et langt pip etterfulgt av to korte. Jeg får ikke opp bootskjermen. Håper noen kan hjelpe. Mvh. Øystein 6778410[/snapback] Sjekk brukermanualen til kortet, der skal det stå beskrevet hva disse pipelydene betyr Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Får man denne lyden dersom minne ikke er installert? Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Skjermkortet kanskje? Prøvd å resette CMOS? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ja, har gjort dette. Men har ikke satt inn minnet ennå. Avventer til i morgen og ser om det funker med minne. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 ehm.. du MÅ ha i minnet. Hva skal maskinen lagre stuff i? Første gang du bygger PC? Vennligst bygg maskinen ferdig før du starter den opp. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) .............. EDIT: Så ikke siste post Endret 31. august 2006 av Spinner109 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 ehm.. du MÅ ha i minnet. Hva skal maskinen lagre stuff i? Første gang du bygger PC? Vennligst bygg maskinen ferdig før du starter den opp. 6778961[/snapback] Hehe. Er ikke første gang jeg setter sammen maskin nei. Men MÅTTE bare starte den opp for å se at det funka. Får rammen i morgen og regner med at jeg får bootscreen da. Men ja, det virker nok ganske teit å starte en pc uten minne i... Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 heh, send denne posten over til humoravdelingen snarest før noen får magekrampe av ufrivelig latter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå