Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lettlappen! får du tung med bare oppkjøring?

Skido0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
http://www.vegvesen.no/forerkort/opplaring/A_A1_mc.stm

Du er ute etter den delen med "Utvidelse fra klasse A1 til A"

6780357[/snapback]

Når jeg spurte om jeg måtte ta en dobbelt time før oppkjøring (har allerede hatt de obligatoriske timene, utv. fra lett sykkel) sa kjørelæreren ja. Må jeg da høre på han eller kan jeg si at dette ikke er obligatorisk i følge vegvesenet?

Lenke til kommentar
Ved utvidelse fra klasse A1 til A skal eleven gjennomføre obligatoriske kurs for klasse A på trinn 3 og 4 og avlegge praktisk førerprøve med tung motorsykkel.

Førerprøven for motorsykkel består av en teoretisk og en praktisk prøve, ved utvidelse fra klasse A1 til A avlegges kun praktisk prøve.

Utifra det som står her trenger du noen ekstra kjøretimer, pluss ny praktisk prøve.

Såvidt jeg forsto ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det er kjørelæreren som bestemmer når du er flink nok til å ta oppkjøringen (praktisk prøve). Jeg ville hvertfall hatt noen kjøretimer med tung først. Ikke sikkert det går bra om du slenger deg rett oppå en 250 kg tung sykkel med 150 hestekrefter for første gang når du skal kjøre opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Vel, etter min første dobbelt time fant han ingen feil, han gjorde ingen tegn til at jeg gjorde noe feil, han bremset ikke for meg e.l. eller noe slikt.

Jeg har hatt 2 slike dobbelt timer + sikkerhetskurs på go kart bane (bremsing, svinging etc) + at jeg tok landevegskjøring i samme slengen (totalt 10 timer)

Til sammen blir dette:

10 timer

2 dobbelt timer

2 dobbelt timer

--------------------------

14 timer, hver time er så klart 45 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...