Gå til innhold

Brikker som passer med min Corsair, 512mb.

Haslum

Anbefalte innlegg

Det er noen år siden eg sist kjøpte nye deler til min PC.

Etter at eg kjøpte pcn min, klarte eg og ødelegge den ene minne brikken gjennom noen mnd.

Når eg kjøpte pcn kjøpte eg 2x 512mb Corsair XMS3200 400mhz. CMX 256A-3200LL.

Som sagt den ene ble ødelagt. Og nå trenger en ny 512mb, men eg lurer på om dette er bra, som vil funke bra godt sammen med det eg allerede har fra før

Fant en på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120855

Grunnen til at spør, er for at eg vil ha et som passer godt til min brikke nå, at eg ikkje kjøper en ny brikke, som vil gjøre at min forige brikke blir sein og treig. At den yter fortsatt 100%.

Eg vil helst ha Corsair da, noen har komt med innspill at en skal ikke blande Corsair med feks, Kingston eller TwinMos. Men det tviler eg har så veldig mye og si, Det må iallefall ha noen med akkurat den brikken til feks Twinmos. Veldig bra minne brikker. Kom gjerne med noen andre brikker som funker bedre, eller er bedre. Pris 700-800kr. 512mb.

Eg har veldig dårlig erfaring med Twinmos, så rekomender at eg skal kjøpe det ^^

Mvh Haslum

Endret av Haslum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noen år siden eg sist kjøpte nye deler til min PC.

Etter at eg kjøpte pcn min, klarte eg og ødelegge den ene minne brikken gjennom noen mnd.

Når eg kjøpte pcn kjøpte eg 2x 512mb Corsair XMS3200 400mhz. CMX 256A-3200LL.

Som sagt den ene ble ødelagt. Og nå trenger en ny 512mb, men eg lurer på om dette er bra, som vil funke bra godt sammen med det eg allerede har fra før

Fant en på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120855

Grunnen til at spør, er for at eg vil ha et som passer godt til min brikke nå, at eg ikkje kjøper en ny brikke, som vil gjøre at min forige brikke blir sein og treig. At den yter fortsatt 100%.

Eg vil helst ha Corsair da, noen har komt med innspill at en skal ikke blande Corsair med feks, Kingston eller TwinMos. Men det tviler eg har så veldig mye og si, Det må iallefall ha noen med akkurat den brikken til feks Twinmos.  Veldig bra minne brikker. Kom gjerne med noen andre brikker som funker bedre, eller er bedre. Pris 700-800kr. 512mb.

Eg har veldig dårlig erfaring med Twinmos, så rekomender at eg skal kjøpe det ^^

Mvh Haslum

6778274[/snapback]

vil vel fungere greit den brikken der, det er jo samme type så det vil bli akkurat det samme. Det stemmer at du ikke skal blande minneprodusenter om hverandre, fordi dette kan skape konflikter. Eller hvis du har mere penger å rutte med kan du jo bytte ut den andre 512 brikken også, og kjøpe en 1gig brikke istedet. :)

Lenke til kommentar
Denne brikken du har fra før?

6778303[/snapback]

Ja, den er det.

Vell, eg kan fjerne den. Men den er veldig bra, eg kan også kjøpe 1gb. Men eg tenke mer på 1500gb, så er godt i gang iallefall.

Slepper eg å tenke på slikt.

Grunnen for at eg trenger ny, er at 512mb er ikke nok nå til dags. Det går sur tregt i windows, og på andre krevende spill :S

6779246[/snapback]

men husk på at hvis du bruker en 1gig brikke og en 512mb brikke, så vil dette skape problemer. Hver "bank" skal inneholde identiske minnemoduler. Da lønner det seg å kjøpe 2stk 1gig brikker

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...