Gå til innhold

Gratis musikk på nettet?


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp anmeldt to MySpace-band. Jepp, innførte uttrykket myspace-band, for det er et stempel slike band fortjener om de er gode eller ei. :p

 

Det samme er det med Urørt. Selv om et urørtband vil slå an, må de alltid leve med stempelet om at det var gjennom urørt de nådde frem. Det må idolkurt leve med også, og grandprix-artister.

Lenke til kommentar
Det samme er det med Urørt. Selv om et urørtband vil slå an, må de alltid leve med stempelet om at det var gjennom urørt de nådde frem. Det må idolkurt leve med også, og grandprix-artister.

6781197[/snapback]

 

Ett urørt stempel ser jeg ikke på som ett problem i det hele tatt, jeg syns faktisk at Urørt er en av de bedre ideene de siste åra, kjempe mulighet for folk å komme opp og fram. Værre med idol stempel.

Lenke til kommentar
Jo, men det vil alltid være noen som sier "Jaja, hadde det ikke vært for urørt så...". Dere skjønner hva jeg mener. Det skal noe til å bryte gjennom den konservative musikkholdningen som er bygget på et system vi har hatt siden rockens morgen.

6781262[/snapback]

 

Altså, hva er galt med at folk blir kjent igjennom urørt?

 

Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener, Urørt og myspace er en utrolig bra måte for mindre kjente band/artister å komme frem, og det gagner jo oss igjen, som får mer bra musikk å lytte til. Idol derimot, produserer ikke bra artister eller musikk, så den er jeg enig med deg i ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser at du ikke skjønner hva jeg mener, og skal la det ligge. :)

 

Edit: Forklarer allikevel:

 

Jeg sier ikke at urørtband er dårlige. Tvert i mot.

Det jeg sier er at et band er bedre tjent med å slå gjennom på tradisjonelt vis. Da får de ikke følelsen eller stempelet av å ha slått gjennom på grunn av "unntakssituasjon".

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Jo, men det vil alltid være noen som sier "Jaja, hadde det ikke vært for urørt så...". Dere skjønner hva jeg mener. Det skal noe til å bryte gjennom den konservative musikkholdningen som er bygget på et system vi har hatt siden rockens morgen.

6781262[/snapback]

Joda, jeg ser jo det...

 

Men jeg synes det er teit å se for mye på hvordan folk blir kjente. Skal selv inrømme at jeg har et negativt forhold til Idol, men om noen fra der mot all forventning skulle lage bra musikk så ville jeg likevel ønsket å høre på det. :p

 

Slike konservative holdninger er døende, musikkindustrien er i stor forandring for tiden. Ingen deler av vår kultur slipper unnda forandringen internett medfører. ;)

Lenke til kommentar
Slike konservative holdninger er døende, musikkindustrien er i stor forandring for tiden. Ingen deler av vår kultur slipper unnda forandringen internett medfører. ;)

6781375[/snapback]

 

mhm, og da er Urørt en av de bedre mediene å bruke imo.

 

Idol blir en helt annen greie, her snakker vi om folk som egentlig ikke er no særlig gode ( med unntak av noen) som bare synger sanger andre har lagd.

Lenke til kommentar
Det jeg sier er at et band er bedre tjent med å slå gjennom på tradisjonelt vis. Da får de ikke følelsen eller stempelet av å ha slått gjennom på grunn av "unntakssituasjon".

Det MÅ være slik at en grisk drittsekk plateselskap oppdager dem? :p

 

For min del så syens jeg Urørt og MySpace er veldig sånn "folket tar tilbake musikken". Folket får en mye nærere kontakt med musikerene. Ikke noe jævla plateselskap som står i mellom folket og trør musikk nedover halsen vår med overreklamering. Dette gir makt til folket, det gir makt til musikerene..... og joda, det er jo ikke så rart at musikkbransjens griske menn skjelver i buksene av dette. Trenden går mot at musikk skal handle mer om musikk. Ingen objektive musikkgreier som blir mer populært enten fordi musikkpolitiet bestemmer det eller fordi musikk blir grovt markedsført.

 

Viva la kulturrevolusjon! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...