The Ghost Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det har nemlig min så jeg bare lurte ... Chipsettet mitt klarer ikke mer enn orginalt 133Mhz stabilt. Duron er kjent for å være klokke villige så kan eks. stille multi. opp i 15 og få 2Ghz stabilt ? Eller vil chipsettet på en måte stoppe meg fordet om jeg har orginal fsb ? Lenke til kommentar
Resus Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Synes å huske at det var på Duron jeg utførte "blyanttrikset" Da brukte jeg en helt vanlig spiss blyant til å koble sammen to punkter oppe på prosessoren. Dette gjør det mulig å stille multiplikator. Du finner helt sikkert en forklaring om du søker på forumet. Min Duron 750MHz gikk lett til 1000MHz. Endret 31. august 2006 av Resus Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Sjekk denne linken, kan være inntresang angående mulitplikatorer : -) 6777855[/snapback] Tror ikke det nei ... Kan jo la en annen prøve først *Edit: Kjøpte Duronen bruk for noen år åriden ... Det var broren min som fikset den til meg den gang ... **Edit: tror foresten det var Athlon Xp som hadde den modden men det var uten blyant så det var vel kanskje duron som man kunne gjøre det med Endret 31. august 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 På Duron prosessorene kunne man bruke det berømte "blyanttrikset" på. Det man skal gjøre er å kortslutte (tegne en strek) i mellom "punktene"(også kalt broer) som er merket L1. De sorte strekene er broene, mens de røde representerer blyantstreker. Du skal altså kortslutte alle broene som er merket L1. Her er forsåvidt en guide om hvordan du gjør det på Athlon XP prosessorer. http://www.hardware.no/guider/overklokking...athlon_xp/15335 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Ok da var den det når jeg kjøpte den. Takker for svar, men tror dere jeg kan oppnå 2Ghz stabilt med bare å endre mutiplikatren ? Er en Duron 1400 stock 133x10,5 @ 133x12,5 (1662,5mhz) Tror dere jeg kan sette den til 133x14 uten om at hk eller noe annet en CPU stopper meg ? Er nemlig mange duron som har klart 2,5Ghz + Da 266FSB moddelene og det er 1400 som jeg har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå