Gå til innhold

Jeg lager en gratis hjemmeside (skolearbeid)

Anbefalte innlegg

For tiden er jeg en utvekslingstudent i Bismarck, North Dakota, USA. Der tar jeg et fag som kalles Web Page Design. Ved slutten av dette semesteret maa vi ha laget en hjemmeside til en klient. Disse klientene kan vaere organisasjoner, klubber og andre ting her i naeromraade, eller noen vi velger se... lv. Vi kan ikke lage en personlig hjemmeside. Personlig har jeg ikke lyst til aa lage en hjemmeside for en organisasjon eller klubb her i Bismarck, men jeg har lyst aa jobbe med noen som deler samme interesse som meg. Da altsaa fotografi og data. Sannsynligvis de interessene du har.

I Web Page Design klassen blir det laert bort Dreamwaver, men jeg kommer til aa kode hjemmesiden i Notebook2 med kodene HTML og CSS (jeg har kunnskap om disse fra foer). Av den graffiken som trengs aa lages uten koding, blir laget i Adobe Photoshop CS2. Forhaapentligvis vil hjemmesiden validere.

Jeg er IKKE en proffesjonel Web Page Designer. Jeg er 17 aar gammel, og den kunnskapen jeg har om HTML og CSS-koding har jeg lest paa internett. Allikevel skal jeg prove aa faa til det du vil, i alle fall saa naert som mulig. Jeg kan sette opp en blogg, fotogallerier, fotoblogger, vanlige informasjons sider, og jeg skal prove mitt beste aa lage det du vil, selv om jeg ikke har kunnskap paa det omraadet. Jeg kan ikke programmere i PHP, men jeg kan inkludere et ferdig laget PHP-script paa siden (som f.eks blogger).

Siden blir lastet opp og bearbeidet paa mitt domene, men du maa ha et eget domene hvis du vil beholde siden etterpaa. Har du et domene, og lar meg bruke dette mens jeg lager siden er dette det beste, og baade jeg og du sparer oss for mye arbeid. Et bra sted aa kjope et domene, er paa web10

Husk at jeg ikke tilbyr dere hjelp, men jeg spor om dere kan hjelpe meg.

Noen av mine "regler:

- Jeg lager ikke sider med masse blinkene .gif bilder, eller faele kontraster i fargene. Vil du ha dette, registrer deg pa piczo.com.

- Siden jeg gjor dette gratis, bruker jeg ikke script som koster penger. Det skal nevnes at de fleste gratisscriptene er like bra som de som koster penger.

- Jeg forbeholder meg retten til aa kutte ut sammarbeidet og bytte over til en annen "kunde" hvis jeg oppfatter deg som userios og at du ikke vil gjore din del av "arbeidet"

Det du maa gjore:

- Du maa sannsynligvis belage deg paa aa sende noen emailer til laerenen min om hvordan sammarbeidet mellom oss foregaar. Paa slutten av semesteret maa du sende en email der du forklarer hvordan sammarbeidet var, og om du er fornoyd med arbeidet jeg har gjort.

Er du interessert? I saafall kontakt meg paa [email protected] der du forklarer hvem du er, og hva du onsker paa hjemmesiden. Jeg velger selv ut hvem jeg skal lage hjemmesiden for, saa den "beste" soknaden vinner. Jeg velger ut "klienten" neste uke. Send meg gjerne en mail hvis du har noen sporsmaal ogsaa.

Ta gjerne en titt innom min personlige hjemmeside, hvis du lurer paa noe mer ang. meg. Ustedalen.com

Jeg haaper jeg faar jobbet med en av dere.

Vennligst hilsen

Jon Tufte Nedrestoel

(Muligheter for skrivefeil kan oppstaa. Jeg sitter paa bibloteket paa skolen, og er stresset siden klassen min starter snart)

Edit: La til litt

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...